Fast Fashion World: Influencers κάνουν tour στις αποθήκες του Shein και προκαλούν αντιδράσεις
Unsplash

Το Shein, ο παγκόσμιος ηλεκτρονικός λιανοπωλητής μόδας από την Κίνα που έχει δεχθεί πυρά για παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και για τις επιπτώσεις που έχει η μαζική παραγωγή του στο περιβάλλον, προσκάλεσε έξι influencers να περιηγηθούν σε ένα από τα εργοστάσιά του και προκάλεσε αντιδράσεις.

Στα μέσα Ιουνίου, οι influencers ταξίδεψαν στη νότια κινεζική πόλη του Guangzhou για να δουν το «κέντρο καινοτομίας» της εταιρείας, μια φωτεινή και ευρύχωρη εγκατάσταση με κόπτες υφασμάτων υψηλής τεχνολογίας και ρομπότ που μεταφέρουν υλικά. Στις εικόνες εμφανίζονταν χαμογελαστοί εργάτες, ενώ ορισμένοι από τους επισκέπτες εμπλέχθηκαν στην παραγωγή.

Η σχεδιάστρια Kenya Freeman, ρούχα της οποίας πωλούνται στο Shein, ταξίδεψε στην Κίνα και τη Σιγκαπούρη (όπου εδρεύει τώρα η Shein) και μοιράστηκε βίντεο στον λογαριασμό της στο Instagram. Οι αντιδράσεις που ξέσπασαν εναντίον της, ολόκληρης της ομάδας, αλλά και απέναντι στον ίδιο τον κολοσσό της μόδας ήταν έντονες, με τους χρήστες να σχολιάζουν ότι πρόκειται για προπαγάνδα.

Επίσης η Dani DMC δημοσίευσε ένα video από το tour στο οποίο εξηγεί ότι μετά από συνομιλίες με τους εργαζόμενους της εταιρείας Shein, ήταν «ενθουσιασμένη και εντυπωσιασμένη με τις συνθήκες εργασίας» και χαρακτήρισε την εταιρεία «αναπτυσσόμενη».

«Νομίζω ότι η μεγαλύτερη αποδοχή από αυτό το ταξίδι ήταν να μάθω να βλέπω και τις δυο πλευρές και μετά να κρίνω», ανέφερε στο τέλος του video.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι μια έρευνα του βρετανικού τηλεοπτικού σταθμού Channel 4 αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με τις πρακτικές της Shein. Το κανάλι μάλιστα έστειλε έναν ρεπόρτερ ως μυστικό εργαζόμενο για να κινηματογραφήσει τις πραγματικές συνθήκες.

Το Channel 4 διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι λάμβαναν βασικό μισθό 4.000 γουάν το μήνα – περίπου 556$ – για να φτιάξουν 500 ρούχα την ημέρα. Σε ένα άλλο εργοστάσιο, οι εργαζόμενοι λάμβαναν 4 cents ανά τεμάχιο. Οι εργάτες και στα δύο εργοστάσια εργάζονταν έως και 18 ώρες και τους έδιναν μόνο μία άδεια το μήνα. Σε μια αποθήκη Shein, βρήκε γυναίκες να πλένουν τα μαλλιά τους κατά τη διάρκεια των μεσημεριανών διαλειμμάτων.

Σε μια δήλωση, το Shein είπε ότι τα βίντεο στα social media που δημοσιεύτηκαν από τις influencers ήταν αυθεντικά. «Η Shein είναι αφοσιωμένη στη διαφάνεια και αυτό το ταξίδι αντικατοπτρίζει έναν τρόπο με τον οποίο δίνουμε πληροφορίες για το προϊόν μας, παρέχοντας την ευκαιρία σε μια ομάδα influencers για το πώς λειτουργεί η Shein μέσω της επίσκεψής τους στο κέντρο καινοτομίας μας και δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μοιραστούν τις δικές τους ιδέες με τους ακόλουθούς τους».

To Shein ανακηρύχθηκε το πιο δημοφιλές brand μόδας για το 2022. Η εταιρεία που ιδρύθηκε στη Ναντζίνγκ της Κίνας το 2008, ανακηρύχθηκε ως η εταιρεία ρούχων με τις περισσότερες αναζητήσεις στη Google σε 113 χώρες, ξεπερνώντας τα Zara και άλλους κολοσσούς ρούχων, με αρκετά μεγάλη διαφορά. Σε μια εποχή που σχεδιαστές και brands παλεύουν να γίνουν πιο βιώσιμα, το Shein που αδιαφορεί θεωρητικά για τις αρχές της ηθικής μόδας εξακολουθεί να είναι τόσο δημοφιλές και να προκαλεί.

Το Shein έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο τα τελευταία χρόνια, αφού αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία γρήγορης μόδας στον πλανήτη. Η αξία του εκτιμάται στα 84 δισεκατομμύρια λίρες, την ώρα που οι ισχυρισμοί για συνθήκες εκμετάλλευσης των εργαζομένων αλλά και ο αρνητικός περιβαλλοντικός αντίκτυπος πολλαπλασιάζονται.

Όλα αυτά την ώρα που το καταναλωτικό κοινό εμφανίζεται διχασμένο. Μία μεγάλη μερίδα ανθρώπων, οι πιο ευαισθητοποιημένοι και ενημερωμένοι από αυτούς αντέδρασαν στα βίντεο που παρουσίαζαν το Shein ως ένα ηθικό brand, την ώρα που αμέτρητοι άλλοι σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να κάνουν τις αγορές τους από αυτό.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα