Απογοητευτικό! Δεν φαντάζεστε ποιο ήταν το δημοφιλέστερο fashion brand του 2022

Οι περισσότερες αγαπάμε την μόδα και το στιλ. Όμως, οι τάσεις έρχονται και φεύγουν με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς και μας βρίσκουν (ή μας υποβάλλουν) σε έναν διαρκή καταναλωτικό αγώνα να πασχίζουμε να τις προλάβουμε, με αποτέλεσμα συνεχώς να ψωνίζουμε. Το shopping therapy είναι καλό μόνο όταν δεν γίνεται καταναλωτική μανία. Και δυστυχώς, είναι αλήθεια ότι όσο κι αν το απολαμβάνουμε έχει κινδύνους αλλά και επιπτώσεις, τόσο σε ατομικό επίπεδο (για το πορτοφόλι μας) όσο και σε κοινωνικό.

Η συνεχώς αυξανόμενη επιθυμία για αγορές, μάς καθιστά υπόδουλους της ματαιοδοξίας μας, την ώρα που σε συνδυασμό με το χαμηλό budget μας, έχει δημιουργηθεί λίγο-λίγο εδώ και χρόνια πρόσφορο έδαφος για να ανθίσει η γρήγορη μόδα (fast fashion).

Πόσες φορές δεν παραδεχτήκαμε γελώντας στην φίλη μας ότι αυτό που φοράμε είναι «Zara μαγαζάρα»;

Ωστόσο, το πιο δημοφιλές brand για το 2022 δεν είναι το προαναφερθέν, αλλά ένα που δεν θα περιμένατε -σαν γεγονός σας λέμε από τώρα ότι είναι αρκετά απογοητευτικό.

To Shein ανακηρύχθηκε η πιο δημοφιλής επωνυμία μόδας για το 2022


Η εταιρεία που ιδρύθηκε στη Ναντζίνγκ της Κίνας το 2008, ανακηρύχθηκε ως η εταιρεία ρούχων με τις περισσότερες αναζητήσεις στη Google σε 113 χώρες, ξεπερνώντας τα Zara και άλλους κολοσσούς ρούχων, όπως η Nike και η Adidas με αρκετά μεγάλη διαφορά.

Σε μια εποχή που σχεδιαστές και brands παλεύουν να γίνουν πιο βιώσιμα, το Shein που αδιαφορεί θεωρητικά για τις αρχές της ηθικής μόδας εξακολουθεί να είναι τόσο δημοφιλές.

Το Shein έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο τα τελευταία χρόνια, αφού αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία γρήγορης μόδας στον πλανήτη. Η αξία του εκτιμάται στα 84 δισεκατομμύρια λίρες, την ώρα που οι ισχυρισμοί για συνθήκες εκμετάλλευσης των εργαζομένων αλλά και ο αρνητικός περιβαλλοντικός αντίκτυπος πολλαπλασιάζονται. Θα λέγαμε πως είναι το μεγάλο παράδοξο της μόδας.

Λίγες μόνο ώρες μετά τη δημοσιοποίηση αυτής της είδησης, το Shein παραδέχτηκε παραβιάσεις του ωραρίου εργασίας όπου ορισμένοι υπάλληλοι εργάζονταν 75 ώρες την εβδομάδα και έπαιρναν μόνο δύο έως τρεις ημέρες άδεια το μήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες παράγει περίπου 700-1.000 νέα κομμάτια την ημέρα, εκπέμποντας στο περιβάλλον αέρια που αντιστοιχούν συνολικά σε 6.3 εκατομμύρια τόνους CO2.

Είναι απολύτως κατανοητό και αποδεκτό να θέλουμε να ψωνίζουμε οικονομικά, εν μέσω μιας παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Πλέον όμως, δεν έχουμε άλλα περιθώρια και ούτε επιλογή από το να σκεφτούμε σοβαρά τις συνέπειες. Είναι ανάγκη να διατηρήσουμε το μέτρο όχι μόνο για να δείξουμε την συμπαράστασή μας στους εργαζόμενους στα εργοστάσια των κολοσσών της μόδας και να προστατεύσουμε το περιβάλλον, αλλά και για να διασφαλίσουμε την ψυχική μας υγεία που απειλείται από την παγίδα της ακόρεστης και μονίμως ανικανοποίητης ανάγκης για κατανάλωση.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα