Πώς να νικήσετε τη συναισθηματική πείνα – Απλές συμβουλές για να μην πάρετε κιλά
Γυναίκα τρώει γλυκό
Credit: 123RRF

Σίγουρα, θα έχετε αντιληφθεί κάποιες φορές ότι τρώτε πολύ περισσότερο και χωρίς όριο… και ουσιαστικά χωρίς να πεινάτε. Πόσες φορές δεν ανοιγοκλείνεται την πόρτα του ψυγείου, τρώγοντας ότι βρίσκεται μπροστά σας… Αυτή η ανάγκη μας για φαγητό, σύμφωνα με τους ειδικούς, έχει τις ρίζες της στην συναισθηματική μας κατάσταση, που μας οδηγεί σε υπερφαγικά επεισόδια.

Τέτοιες κρίσεις λαιμαργίας, ιδίως για λιχουδιές, δεν αποτελούν ενδείξεις εξάρτησης από το φαγητό, μιας εξάρτησης υπό αμφισβήτηση καθώς, αν στερηθεί κάποιος τα δελεαστικά εδέσματα, δε θα εμφανίσει συμπτώματα στέρησης.

«Είναι τελείως διαφορετικό να λατρεύεις απλώς τη ζάχαρη και να μην μπορείς να της αντισταθείς», εξηγεί η Helen Burton Murray, ψυχολόγος και διευθύντρια του Προγράμματος Γαστρεντερικής Συμπεριφορικής Υγείας στο Κέντρο Νευροεντερικής Υγείας του, συνεργαζόμενου με το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης.

Γυναίκα τρώει γλυκό
Credit: 123RRF

Αν σας κυριεύει η λαιμαργία και πιστεύετε ότι η σκέψη του φαγητού αποκτά διαστάσεις εμμονής και σας δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινή σας ζωή, τότε θα πρέπει ενδεχομένως να αναζητήσετε τη βοήθεια επαγγελματία. Για κάθε άλλη περίπτωση, μπορείτε να εφαρμόσετε μια άσκηση που δεν απαιτεί αθλητικό εξοπλισμό, ούτε και να ιδρώσετε. Η μαγική τεχνική ακούει στο όνομα ενσυνειδητότητα.

Η πρακτική της ενσυνειδητότητας που προτείνει την παρατήρηση απλώς των καταστάσεων χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση ή αναζήτηση απαντήσεων και η οποία συναντάται σε πλήθος επιστημονικών δημοσιεύσεων και οδηγών ως μια σημαντική τεχνική για την καταπολέμηση του άγχους, την ενίσχυση της μνήμης και τη βελτίωση του ύπνου μεταξύ άλλων, προτείνεται από τη Δρ Murray ώστε η κατανάλωση φαγητού να αναχθεί σε ένα επίπεδο όπου θα περιβάλλεται από πνευματικότητα. «Σκεφτείτε απλώς την εμφάνιση του γεύματος, τη γεύση του, τη μυρωδιά του… Ποια είναι η υφή του; Τι αναμνήσεις σας ξυπνά; Πώς σας κανει να αισθάνεστε;», συμβουλεύει.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μια επιβράδυνση της διαδικασίας πρόσληψης τροφής που επιτρέπει να κατανοήσετε τα σημάδια κορεσμού και πείνας που σας αποστέλλει το σώμα σας, να αντιληφθείτε τι και γιατί τρώτε εκείνη την στιγμή και με αυτό τον τρόπο να αποφύγετε την υπερακατανάλωση τροφής.

Η Naomi Campbell κάνει yoga
Credit: Dr Naomi Campbell/Instagram

Πώς θα τα καταφέρετε

  • Κλείστε κινητό, τηλεόραση, υπολογιστή και κάθε συσκευή που αποοσπάει την προσοχή από το γεύμα σας
  • Προτιμήστε ένα δωμάτιο τακτοποιημένο και όσο δυνατόν λιγότερο «φορτωμένο» με πράγματα
  • Αφιερώστε τουλάχιστον 20 λεπτά στο τελετουργικό του ενσυνείδητου γευματισμού, μασήστε αργά κάθε μπουκιά και αφήστε το πηρούνι στο πιάτο μέχρι την επόμενη

Έξι ασκήσεις ενσυνειδητότητας

Βελτιώστε τις ικανότητές σας για ενσυνειδητότητα εξασκώντας την τακτικά και εκτός γευμάτων.

  • Συγκεντρωθείτε στην αναπνοή, πραγματοποιήστε αργές εισπνοές και εκπνοές χρησιμοποιώντας το διάφραγμά σας, κίνηση που ηρεμεί το κεντρικό νευρικό σύστημα
  • Δοκιμάστε την τεχνική της προοδευτικής μυικής χαλάρωσης που βασίζεται στην εναλλαγή σύσφιξης και χαλάρωσης των μυικών ομάδων. Αφιερώστε 20 δευτερόλεπτα σε κάθε ομάδα
  • Κάντε έναν περίπατο, έστω πέντε λεπτών, προσαρμοσμένο όμως στις τεχνικές της ενσυνειδητότητας
  • Παρατηρήστε το χρώμα στα φύλλα των δέντρων, αναζητήστε με το βλέμμα σας τις ρωγμές στο έδαφος, μυρίστε τον αέρα και νιώστε το άγγιγμά του, στο δέρμα σας
  • Δοκιμάστε τη yoga και το tai chi
  • Κρατήστε ημερολόγιο με όσα συνέλαβαν οι αισθήσεις σας, όλα τα οπτικά, ηχητικά, οσφρητικά και απτικά ερεθίσματα
Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα