Ποιος είναι ο μυστηριώδης Κινέζος που ίδρυσε τον κολοσσό Shein;
Μοντέλα ποζάρουν για τη SheinShein
Credit: @sheinofficial/instagram

Ένα ιδιαίτερο πέπλο μυστηρίου καλύπτει έναν από τους πιο πετυχημένους επιχειρηματίες της Κίνας. Το παρακάτω περιστατικό περιγράφει αυτό ακριβώς.

Όταν οι υπάλληλοι του κολοσσού fast fashion, Shein βρέθηκαν σε ένα από τα ασανσέρ στα γραφεία της εταιρείας στο Γκουανγκζού κάποιο περασμένο καλοκαίρι, κανείς δεν πρόσεξε τον Sky Xu.

Ο ήσυχος άνδρας που στεκόταν στη γωνία, ήταν ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στην Κίνα. Η κινητήρια δύναμη πίσω από το App που σε fast forward ρυθμούς, μετατράπηκε σε έναν από τους κορυφαίους online προορισμούς για ψώνια στον κόσμο – και το αφεντικό όλων όσων επέβαιναν στο ασανσέρ.


Μαζί με τον Xu εκείνη την ημέρα, ήταν και η Frances Townsend, στέλεχος της Shein. Όταν βγήκαν από το κτίριο, του ανέφερε την έκπληξή της που οι εργαζόμενοι δεν αναγνώρισαν τον επικεφαλής τους. Ο Xu απάντησε με ψυχραιμία: «Δεν είναι αυτή η κουλτούρα μας».

Οι εργαζόμενοι φυσικά του Shein δεν είναι οι μόνοι που δεν γνωρίζουν ποιος είναι ο Xu.

Από το μηδέν… στα μηδενικά που ζαλίζουν

Η εταιρεία που δημιούργησε η Xu από το μηδέν, έχει κλέψει τις καρδιές εκατομμυρίων αγοραστών σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Λατινική Αμερική με τα εξαιρετικά προσιτά ρούχα και αξεσουά. Δεν είναι έκπληξη το ότι ο κινεζικός αυτός γίγαντας της λιανικής, θα μπει στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ.

Ο Xu γεννήθηκε το 1984 στη βιομηχανική περιοχή Zibo, στην επαρχία Shandong. Οι γονείς του ήταν και οι δύο εργάτες εργοστασίου.

Στις αρχές του 2000, οπότε και σπούδαζε διεθνές εμπόριο στο Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Qingdao στο Qingdao, 165 μίλια μακριά από τη γενέτειρά του, ξεκίνησε ένα παράλληλο project. Αγόρασε μια σειρά από domains και δημιούργησε μια διαδικτυακή επιχείρηση που μετέφερε βιομηχανικά προϊόντα κινεζικής κατασκευής σε ξένους αγοραστές.

Αυτό ήταν ένα σπουδαίο σχολείο, καθώς έμαθε το πώς να χτίζει σχέσεις με μικρά εργοστάσια και να προμηθεύεται μόνο ό,τι ήξερε ότι μπορούσε να πουλήσει, χωρίς να αγοράζει εκ των υστέρων μεγάλο απόθεμα. Αργότερα μετέφερε αυτήν τη γνώση στη Shein.

Το 2008, ο ίδιος και ένας συνεργάτης του χρηματοδότησαν από κοινού την Dianwei Information Technology, μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η πορεία προς την επιτυχία

Ένα χρόνο αργότερα, ο Xu έφυγε για να ξεκινήσει μια νέα διαδικτυακή επιχείρηση με τρεις άλλους συνεργάτες για την πώληση καταναλωτικών προϊόντων στο εξωτερικό. Πουλούσαν από πήλινες τσαγιέρες μέχρι γυαλιά οράσεως. Χρόνια αργότερα, το 2012 η ομάδα αποφάσισε να επικεντρωθεί σε νυφικά, ονομάζοντας τον ιστότοπο SheInside.
Το 2015, ο Xu και οι συνεργάτες του – Molly Miao, Maggie Gu και Henry Ren – επέκτειναν την πραμάτεια τους από νυφικά σε άλλα γυναικεία ρούχα.

Περιέκοψαν το όνομα σε Shein και λάνσαραν την αντίστοιχη εφαρμογή. Η πλατφόρμα μέσα σε λίγα χρόνια έγινε μία από τις εφαρμογές με τα περισσότερα downloads στον κόσμο.

Υπό την ηγεσία του Xu, η Shein ηγείται του ηλεκτρονικού εμπορίου με αλγόριθμους που τρελαίνουν την αγορά, έτοιμους να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών πριν εκείνοι τις σκεφτούν… Η εταιρεία αναφέρει ότι μόνο το 2% των ρούχων της παραμένει απούλητο, πολύ κάτω από τον μέσο όρο του κλάδου που είναι 30%.

Μοντέλο της Shein
Credit: @sheinofficial/instagram

Τα τελευταία χρόνια, η Shein προσπάθησε να έρθει πιο κοντά στη Δύση. Γι αυτό και μετέφερε τα κεντρικά της γραφεία στη Σιγκαπούρη και έχει δημιουργήσει αλυσίδες εφοδιασμού εκτός Κίνας. Η εταιρεία έχει επικριθεί για υποτιθέμενη παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και για περιβαλλοντικές παραβάσεις.

Ο Xu πάντως δεν είναι το μόνο στέλεχος της Shein που δουλεύει στην αφάνεια. Πολλοι γνώστες του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα λένε ότι γνωρίζουν ελάχιστα για τη Shein, επειδή στελέχη και υπάλληλοί δεν έχουν επαφές με ομοιδεάτες τους από τον κλάδο.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα