#Fit Girls – Ποιες διατάσεις πρέπει να κάνετε πριν και μετά την προπόνηση

Το stretching δεν είναι μόνο ένα. Yπάρχουν 3 διαφορετικά είδη διατάσεων και θα σου πούμε αμέσως ποια είναι και πότε πρέπει να τα κάνετε.

3 είδη διατάσεων και πότε πρέπει να τα κάνετε

Στατικές Διατάσεις

Στατικές ονομάζονται οι διατάσεις όπου φέρνουμε το μυ ή την μυϊκή ομάδα σε συγκεκριμένη θέση ώστε να προκαλέσουμε επιμήκυνση ή «τέντωμα» και διατηρούμε αυτή τη θέση για μερικά δευτερόλεπτα. Οι διατάσεις αυτές μπορούν να υπό-κατηγοριοποιηθούν σε ενεργητικές και παθητικέςΤι σημαίνει αυτό;

Στις ενεργητικές προκαλείς εσύ την επιμήκυνση ενώ στις παθητικές η άσκηση γίνεται με τη βοήθεια κάποιου προπονητή. Οι στατικές διατάσεις θεωρούνται καταλληλότερες για αποθεραπεία, δηλαδή για μετά την προπόνηση – άσκηση.

Βαλλιστικές ή Δυναμικές Διατάσεις

Σε αυτού του είδους τις διατάσεις, η επιμήκυνση του μυός ή της μυϊκής ομάδας επιτυγχάνεται μαζί με κίνηση. Η διάταση μπορεί να γίνει σε όλο το εύρος τροχιάς είτε με ρυθμικές κινήσεις στα άκρα στα σημεία της διάτασης ή με απότομες κινήσεις στα φυσιολογικά όρια διάτασης. Η εκτέλεσή τους γίνεται με ρυθμικές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις. Είναι το καλύτερο είδος διάτασης για ζέσταμα πριν την προπόνηση.

Διατάσεις P.N.F. (Ιδιοδεκτική Νευρομυική Διευκόλυνση)

Οι διατάσεις P.N.F. περιλαμβάνουν ενεργό συστολή του μυός πριν από τη διάταση αι δεν τις κάνεις μόνη σου ποτέ. Για να μπορέσει να εκτελεστεί σωστά πρέπει να υπάρχει εξωτερική βοήθεια από κάποιο εξειδικευμένο άτομο (φυσικοθεραπευτή). Οι συγκεκριμένες διατάσεις χρησιμοποιούνται και στην αποκατάσταση τραυματισμών μέσα σε ένα φυσικοθεραπευτικό πρόγραμμα.

FitGirls, Facebook @FitGirlsInstagram FitGirls