Διατροφή

Πόσες θερμίδες έχουν τα μελομακάρονα και πόσες οι κουραμπιέδες και πόσους πρέπει να τρώτε;

Το μόνο post που πρέπει να διαβάσετε πριν τα Χριστούγεννα.

Ιωάννης Τσιούλης

kourabies-melomakarona-homepage-600-x-600

– Από την παιδοδιαιτολόγο, ειδική σε θέματα Ειδική σε θέματα Σακχαρώδους Διαβήτη, Ελένη Κουή

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι μία από τις πιο απολαυστικές αλλά και διατροφικά δύσκολες περιόδους για όλους μας. Και αυτό γιατί οι διατροφικές μας συνήθειες και η ψυχολογία μας αλλάζουν! Υπάρχει πάντα μια αφθονία φαγητού, γλυκών και αλκοολούχων ποτών με αποτέλεσμα εύκολα να ξεφεύγει ο έλεγχος του σωματικού μας βάρους. Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να ‘διατηρήσουμε’ μια καλή σχέση με τα γλυκά των Χριστουγέννων, χωρίς τύψεις και άγχος!

Οι συνήθεις ύποπτοι και παραδοσιακοί είναι τα μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες, η βασιλόπιτα! Μετά περνάμε στα κλασσικά όπως μαρόν γλασέ, Χριστουγεννιάτικος κορμός σοκολάτας, αμυγδαλωτα, και μικρά σοκολάτακια. Αλλά έχουμε και τα ευρωπαικά, Πανετόνε το ιταλικό κέικ και Πουτίγκα η βρετανική!

Στον πίνακα παρακάτω θα βρείτε καταρχήν τι είναι μια τυπική μερίδα από το καθένα…γιατι σίγουρα δεν μπορεί να είναι η μισή πιατέλα μελομακάρονα! Και δευτερον τι αξία έχουν σε θερμίδες ώστε να γνωρίζετε και πως θα προσαρμόσετε ανάλογα τα γεύματα της υπόλοιπης ημέρας.

  Σωστή μερίδα Θερμιδική αξία
Μελομακάρονα 40γρ 140-180 Kcal
Κουραμπιέδες 40γρ 200-260 Kcal
Δίπλες 40γρ 112 Kcal
Βασιλόπιτα 100γρ 360 Kcal
Μαρόν γλασέ 40γρ 75 Kcal
Χριστουγεννιάτικος Κορμός 100γρ 430 Kcal
Αμυγδαλωτά 1(περίπου 30γρ) 130 Kcal
Σοκολατάκια τρούφες 20γρ 55 Kcal
Πανετόνε 150γρ 405 Kcal
Πουτίγκα 100γρ 350 Kcal

Αφού λοιπόν ενημερωθήκαμε για την θερμιδική αξία των γλυκών, πάμε να δούμε πως μπορούμε να τα χειριστούμε. Βασική αρχή είναι ότι δεν τρώμε ποτέ γλυκό το πρωί. Επηρεάζει αρνητικά την ισορροπία γλυκόζης –ινσουλίνης του οργανισμού με αποτελέσμα να δημιουργεί πιο συχνές λιγουρες και τσιμπολογήματα για το υπόλοιπο της ημέρας και να αποσυντονίζει τις μεταβολικές μας καύσεις. Αν έχουμε την επιλογή για το πότε θα φάμε το γλυκό, καλύτερα είναι μετά από ένα γεύμα, εκεί που υπάρχει και η μεγαλύτερη δράση της ινσουλίνης και φυσικά στην σωστή μερίδα!

Επίσης, δεν ξεχνάμε πως πρέπει να υπάρχουν και ‘καθαρές’ μέρες από γλυκά μέσα στις γιορτές. Που σημαίνει, πως ακόμα και τα πιο ελαφριά (μαρόν γλασέ, δίπλες) δεν θα πρέπει να τα καταναλώνουμε καθημερινά! 2-3 φορές την εβδομάδα μέσα στις γιορτές είναι μια πιο λογική συχνότητα κατανάλωσης.

Να σημειώσουμε πως τα εορταστικά γλυκά φτιάχνονται με πολλές παραλλαγές και σε διαφορετικά μεγέθη, σχήματα. Τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες για παράδειγμα εμφανίζονται και σε μικρές ‘μπουκίτσες’ από τις οποίες τις περισσότερες φορές καταλήγουμε να τρώμε περισσότερο λόγω  του μικρού τους μεγέθους!

Περισσότερες πληροφορίες στο site elenikoui.gr

Διαβάστε ακόμη: 

H Gigi Hadid συμμετέχει σε ένα workout και υποστηρίζει κάθε τύπο γυναίκας

Αυτή είναι η πιο ωραία συνταγή για γεμιστό κοτόπουλο για να κάνετε τα Χριστούγεννα

Κατεβάστε τώρα το νέο τεύχος του InStyle εντελώς δωρεάν στο iPad

Ακολουθήστε το InStyle στο instagram

Ιωάννης Τσιούλης