Η Elizabeth Taylor κατέστρεψε τον Richard Burton ως κλασικό ηθοποιό
Credit: Shutterstock / Denis Makarenko

Επιζήμια δυναμική είχε η δημιουργική συνεργασία της Elizabeth Taylor και του Richard Burton, σύμφωνα με τον συγγραφέα Roger Lewis.

Ο Lewis στο βιβλίο του “Erotic Vagrancy: Everything about Richard Burton and Elizabeth Taylor”, το οποίο κυκλοφορεί στις 26 Μαρτίου από τη Mobius, εξηγεί γιατί πιστεύει ότι η σταρ μπορεί να αποτέλεσε εμπόδιο για την καριέρα του συζύγου της, Richard Burton.

Το βιβλίο ακολουθεί πιστά τον τίτλο του, προσφέροντας μια 600 και πλέον σελίδων, ενδελεχή έρευνα για ένα από τα πιο λαμπερά ζευγάρια του Χόλιγουντ, που παντρεύτηκαν δύο φορές: μία φορά από το 1964 έως το 1974 και στη συνέχεια ξανά από το 1975 έως το 1976. Ο Lewis βάζει τους αναγνώστες στον κόσμο της Taylor και του Burton, με τις συνεργασίες τους στην οθόνη, στους περιβόητους χωρισμούς τους και στο περιβάλλον τους και προσφέρει τη δική του οπτική για τη δυναμική του ζευγαριού.

“Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που συνέβησαν όταν ο Burton γνώρισε την Taylor ήταν ότι αυτό ήταν το τέλος της καριέρας του στη σκηνή”, είπε ο Lewis στο PEOPLE, αναγνωρίζοντας ότι ο Burton έκανε μερικές εμφανίσεις στη θεατρική σκηνή μετά τη γνωριμία του με τη μέλλουσα σύζυγό του. “Ξέρω ότι αργότερα έκανε το Camelot, έκανε το Έκβους και στη συνέχεια έκανε την ταινία του Έκβους… αλλά βασικά αυτό ήταν, μέχρι εκεί, όσον αφορά στις σαιξπηρικές φιλοδοξίες του”.

Ο Burton, ο οποίος είχε κάνει όνομα στο θέατρο καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1950, επρόκειτο να γίνει ο επόμενος μεγάλος “σαιξπηρικός ηθοποιός τύπου Laurence Olivier”, σημείωσε ο Lewis.

“Γνωρίζοντας την Elizabeth Taylor, αυτό τον κατέστρεψε ως κλασικό ηθοποιό”, συνέχισε. “Από την άλλη πλευρά, όλοι οι ρόλοι του στις ταινίες που γύρισε, εξακολουθεί να έχει αυτή την υπέροχη φωνή και αυτή την υπέροχη παρουσία και αυτό το υπέροχο καμάρι”.

Αντίθετα, ο συγγραφέας αναφέρει ότι η Taylor άνθησε επαγγελματικά μέσα στον γάμο της με τον Burton. Αν και η Taylor ήταν παιδί σε ταινίες όπως το National Velvet του 1944, θα γινόταν γνωστή για τους μετέπειτα ρόλους της, όπως στο Cat on a Hot Tin Roof (Λυσσασμένη Γάτα) του 1958 και στο Butterfield 8 (Ζήσαμε στην Αμαρτία) του 1960, για το οποίο κέρδισε Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου.

Ωστόσο, ο Lewis λέει ότι η δραματική κωμωδία The V.I.P.s του 1963 ανέδειξε το ταλέντο της με έναν νέο τρόπο. “Είναι αυτή που γίνεται, κατά κάποιον τρόπο, μια πιο σοβαρή ηθοποιός“, λέει ο Lewis για την ταινία, στην οποία η Taylor υποδύεται τη Frances Andros, μια ηθοποιό που σχεδιάζει να εγκαταλείψει τον εκατομμυριούχο σύζυγό της, τον οποίο υποδύεται ο Burton.

Μπορείτε να δείτε ότι η Taylor είναι μια πραγματικά καλή ηθοποιός τώρα. Δεν είναι απλώς όμορφη στο προφίλ, φορώντας υπέροχες γούνες ή μαγιό. Έχει πλέον παρουσία. Έχει αυτοκυριαρχία και βάθος. Και ό,τι κι αν συμβαίνει στο μυαλό της, μπορείς να το νιώσεις μέσα από την παρουσία της ως ηθοποιός. Μπορεί να είναι πραγματικά καλή”.

Ένα πράγμα που το ζευγάρι έκανε καλά μαζί, σύμφωνα με τον Lewis, ήταν να πηγαίνει κόντρα σε ό,τι ήταν αναμενόμενο. Ο ίδιος αντλεί τον τίτλο του βιβλίου από το Βατικανό, το οποίο, σοκαρισμένο από τις ανοιχτές παραδοχές της μοιχείας της Taylor και του Burton, είπε ότι θα κατέληγαν σε “ερωτική αλητεία” στην εφημερίδα του Βατικανού το 1962.

“Όλοι συμπεριφέρονταν σύμφωνα με όσα τους έλεγαν τα στούντιο και τους έλεγαν πώς να συμπεριφέρονται, κατασκευάζοντας την ιδιωτική τους ζωή για δημόσια κατανάλωση“, εξήγησε ο Lewis. “Ο Burton και ο Taylor απλά τα πέταξαν όλα αυτά”.

Όταν ήρθε η ώρα για ταινίες όπως το “Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;” του 1966 σε σκηνοθεσία Mike Nichols, όπου πρωταγωνιστούσαν τόσο ο Burton όσο και η Taylor, καθώς και οι George Segal και Sandy Dennis, το ζευγάρι σε μεγάλο βαθμό διακρίθηκε ως μονάδα, σημείωσε ο Lewis. “Νομίζω ότι έμαθαν ο ένας από τον άλλον, και ίσως μείωσαν λίγο ο ένας τον άλλον, και πρόσθεσαν λίγο ο ένας στον άλλον“, λέει για την ερμηνεία τους ως αντρόγυνο George και Martha. “Βρίσκονται σε πραγματική αρμονία ως καλλιτέχνες… είναι σαν τον γάμο τους εκεί που παρακολουθούμε [στην ταινία], αλλά κάπως στυλιζαρισμένα. Έχει μετατραπεί σε τέχνη”.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα