Σχεδόν το 80% από τους 1.082 εργαζόμενους συμμετέχοντες σε μια έρευνα στις ΗΠΑ από την εταιρεία ανάπτυξης πωλήσεων Sandler Training πιστεύουν ότι «στο σημερινό κόσμο πρέπει κανείς να προωθεί καλύτερα τον εαυτό του.» Κι όμως, τα δύο τρίτα (63%) λένε ότι αφιερώνουν λιγότερο από μια ώρα κάθε μέρα στην προσπάθεια αυτή.
«Οι περισσότεροι πελάτες μας πλέον δεν είναι επαγγελματίες πωλητές, αλλά άλλα διαφορετικά είδη επαγγελματιών που θέλουν να τραβήξουν την προσοχή των άλλων στις ιδέες τους δίχως να φανούν πιεστικοί», λέει ο Ντέιβ Μάτσον, διευθύνων σύμβουλος της Sandler Training. Σίγουρα η πεποίθηση που κυριαρχούσε επί σειρά ετών ότι η σκληρή εργασία από μόνη της θα σε ανταμείψει δεν βοηθά στην προσπάθεια αυτή, προσθέτει. «Όλοι γνωρίζουμε ότι οι εξυπνότεροι άνθρωποι δεν είναι πάντα και οι πιο πετυχημένοι», λέει. «Όλα έχουν να κάνουν με το πώς προωθείς τον εαυτό σου αποτελεσματικά».
Σχεδόν το 45% των ανθρώπων που συμμετείχαν στην έρευνα λένε ότι ο χώρος εργασίας τους είναι το πιο δύσκολο μέρος για να προωθήσουν μια καλή ιδέα – η αμέσως δεύτερη απάντηση με 21% ήταν το σπίτι. Ο Μάτσον προτείνει 10 τρόπους με τους οποίους μπορείτε να κάνετε τους κατάλληλους ανθρώπους να ακούσουν τις ιδέες σας.
1. Μη παίρνετε την απόρριψη προσωπικά. «Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για όσους προσπαθούν να προωθήσουν μια ιδέα είναι η τάση τους, όταν η ιδέα απορρίπτεται, να το παίρνουν προσωπικά – και να σταματούν την προσπάθεια», λέει ο Μάτσον. Αντίθετα, προτείνει να πάρουμε σαν παράδειγμα τους επαγγελματίες αθλητές ως προς αυτή τη διάσταση, οι οποίοι συνεχώς προσπαθούν να βελτιώνονται.
2. Χρησιμοποιήστε τη φωνή σας και όχι ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Πολλοί από μας -ιδιαίτερα οι πιο ντροπαλοί- χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για να προωθήσουν τις καλύτερες ιδέες τους, αλλά ο τρόπος αυτός δεν είναι καθόλου αποτελεσματικός σε σύγκριση με την προσωπική επικοινωνία ή, αν δεν γίνεται αλλιώς, μέσω τηλεφώνου. «Το τηλέφωνο είναι πολύ πιο αποτελεσματικό», λέει ο Μάτσον. «Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη χροιά της φωνής σου ανάλογα με την περίσταση, και είσαι περισσότερο έτοιμος να απαντήσεις στις ερωτήσεις του άλλου».
3. Να ακούτε κατά 70% και να μιλάτε στο υπόλοιπο 30%. «Στον κόσμο των πωλήσεων υπάρχει ένα ρητό: Σε κανέναν δεν αρέσει να ξεπουλιέται, αλλά σε όλους αρέσει να αγοράζουν», λέει ο Μάτσον. «Οι καλύτεροι πωλητές δεν πολιορκούν τον άλλον, αντίθετα τους αφήνουν να μιλήσουν και με αυτόν τον τρόπο μπορούν να παρατηρήσουν και να καταλάβουν τη θέση του και τους λόγους για τους οποίους έχει μια συγκεκριμένη άποψη».
Διαβάστε τους υπόλοιπους τρόπους στο www.fortunegreece.com