Αδυνάτισμα: Μήπως η ζυγαριά μάς… βάζει “τρικλοποδιά”; – Τι απαντά διαιτολόγος
ζυγαριά αδυνάτισμα
Credit: 123RF

Όταν προσπαθούμε να χάσουμε βάρος, είναι τρομερά ενθαρρυντικό να βλέπουμε τον αριθμό στη ζυγαριά να μειώνεται, καθώς καταβάλλουμε αρκετή προσπάθεια να τρώμε υγιεινά και να γυμναζόμαστε. Όμως κάθε πότε είναι χρήσιμο να ζυγιζόμαστε και πότε δεν έχει νόημα;

Μια συνήθεια που πιστεύουμε ότι ωφελεί την προσπάθεια για απώλεια βάρους, βάζει στην πραγματικότητα… τρικλοποδιά και δυσκολεύει το αδυνάτισμα.

Έτσι κι αλλιώς, η απώλεια βάρους δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς οι συμβουλές για δίαιτες που χάνουμε κιλά – αστραπή ή και σε περισσότερο χρόνο, είναι πλέον καθημερινές. Την ίδια ώρα, μήπως οι influencers στα social media έχουν το μυστικό της επιτυχίας, ακόμα και αν δεν είναι οι πλέον αρμόδιοι για ζητήματα που αφορούν την υγεία;

«Τις περισσότερες φορές, οι συμβουλές δίνονται από άτομα χωρίς επαγγλεματική πιστοποίηση. Εκτός αυτού, η απώλεια βάρους δεν είναι εύκολη υπόθεση για να την αναλάβεις μόνος, και είναι εύκολο να γίνουν λάθη στην πορεία» εξηγεί σε άρθρο της η διατροφολόγος Shyla Cadogan, φτάνοντας στο μεγαλύτερο και συχνότερο λάθος που παρατηρεί σε όσους προσπαθούν να αδυνατίσουν: ανεβαίνουν συνεχώς στη ζυγαριά.

Μπορεί να μοιάζει συνεπές και ωφέλιμο να μετράμε τις καθημερινές επιδόσεις και τα αποτελέσματα της παραμικρής προσπάθειας, Το να ζυγιζόμαστε όμως κάθε μέρα είναι αντιπαραγωγικό και παραπλανητικό.

«Το νερό, το λίπος, οι μύες, τα όργανα και τα οστά είναι όλα μεταβλητές της εξίσωσης. Η συμβατική ζυγαριά σας δεν είναι σε θέση να σας πει τις διαφορές μεταξύ μυϊκής μάζας, νερού και πραγματικής απώλειας λίπους. Επίσης, το βάρος σας αλλάζει κάθε μέρα. Αν ανεβείτε στη ζυγαριά και παρατηρήσετε ότι είστε τρία κιλά βαρύτεροι από ό,τι ήσασταν μια μέρα πριν, αυτό δεν σημαίνει ότι πήρατε όντως τρία κιλά μέσα σε μια νύχτα» αναφέρει.

Credit: 123RF

Το μόνο που θα προσφέρει η παρακολούθηση αυτών των διακυμάνσεων είναι περιττό άγχος και ανησυχία. «Αυτά τα αγχώδη συναισθήματα θα μπορούσαν γρήγορα να μετατραπούν σε εμμονικές συμπεριφορές που οδηγούν σε διατροφικές διαταραχές, γεγονός που μπορεί να κάνει το ταξίδι σας για την απώλεια βάρους ακόμη πιο περίπλοκο» τονίζει η διατροφολόγος για τους κινδύνους που συνεπάγεται μια προσπάθεια για αδυνάτισμα βασισμένη σε λανθασμένο τρόπο σκέψης.

Η υπομονή, επισημαίνει, είναι από τα δυσκολότερα πράγματα που πρέπει να αποδεχθούμε όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους, όσο όμως και απαραίτητη. Ρεαλιστικός στόχος είναι μέχρι δύο κιλά σε λίπος μείον την εβδομάδα. «Το να περιμένετε ότι θα ανεβαίνετε κάθε μέρα στη ζυγαριά και θα βλέπετε εντελώς διαφορετικούς αριθμούς είναι μη ρεαλιστικό. Αν χάνετε βάρος με ταχύτερο ρυθμό, το πιθανότερο είναι να χάνετε και μυϊκή μάζα, όχι δηλαδή το ιδανικό».

Η διαιτολόγος προτάσσει τον προγραμματισμό ως στοιχείο-κλειδί. Συστήνει παρακολούθηση του βάρους με μέτρηση κάθε δύο εβδομάδες και αξιολόγηση των συμπεριφορών και συνηθειών μας για να πετύχουμε τον στόχο κατά το διάστημα που προηγήθηκε. «Αν παρατηρείτε ότι βρίσκεστε στο σωστό δρόμο, τότε ξέρετε ότι πρέπει να συνεχίσετε. Αν όχι, τότε ίσως ήρθε η ώρα να επανεξετάσετε το πλάνο και να κάνετε τις απαραίτητες διορθώσεις».

Για πιο εύστοχες μετρήσεις, η Cadogan συστήνει μια ζυγαριά που αναλύει τη σύσταση του σωματικού βάρους και αποτυπώνει καθαρότερα τι πού βρισκόμαστε σε σχέση με το λίπος, την ενυδάτωση, τη μυϊκή μάζα κ.ο.κ.. «Παρόλα αυτά», καταλήγει, «δεν είναι κάτι που χρειάζεται να κάνετε κάθε μέρα. Οι περισσότεροι άνθρωποι ζυγίζονται μερικές μόνο φορές το χρόνο».

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα