Search
Close this search box.
Luxury Brands & Ψέματα: Πόσο εύκολα μπορεί να την… πατήσουμε;
Εσωτερικό από Luxury Brand μαγαζί στο Marina Bay Sands της Σιγκαπούρης.
Εσωτερικό από Luxury Brand μαγαζί στο Marina Bay Sands της Σιγκαπούρης. Credit: 123RF / TEA

Ζούμε στην εποχή της εικόνας. Τα social media έχουν γίνει το δεύτερο σπίτι μας και κάθε μέρα βλέπουμε εκατοντάδες εικόνες από τέλειες ζωές, ακριβά brands και glamorous στιγμές. Αλλά πόσα απ’ αυτά που βλέπουμε είναι αληθινά; Και τι γίνεται όταν ακόμα και οι μεγαλύτερες εταιρείες luxury πέφτουν θύματα fake news;

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο απ’ όσο φανταζόμαστε. Ψευδείς ειδήσεις για brands πολυτελείας διαδίδονται ταχύτατα στα social media. Από ψεύτικες τιμές, ανύπαρκτα σκάνδαλα μέχρι δήθεν δηλώσεις διασήμων. Και το ερώτημα είναι: πρέπει αυτές οι εταιρείες να απαντούν ή να αφήνουν τις φήμες να ξεφουσκώσουν μόνες τους;

FAKE NEWS CONCEPT
123RV

Σιωπή ή Αντίδραση;

Για πολλά χρόνια, οι περισσότερες πολυτελείς φίρμες ακολουθούσαν τη στρατηγική της σιωπής. «Αν το αγνοήσεις, θα περάσει», έλεγαν. Όμως σήμερα, που οι ειδήσεις κάνουν τον γύρο του κόσμου σε δευτερόλεπτα, αυτό το κόλπο δεν πιάνει πάντα.

Οι ειδικοί λένε ότι όταν μια ψεύτικη είδηση μένει αναπάντητη, μπορεί να αφήσει τη δική της σκιά πάνω στην εικόνα μιας εταιρείας. Ακόμα κι αν οι άνθρωποι ξέρουν πως κάτι δεν είναι αλήθεια, συχνά αναρωτιούνται τι μπορεί να κρύβεται από πίσω.

Eσωτερικό σε μαγαζί με πολυτελή προιόντα στη Μόσχα.
Eσωτερικό σε μαγαζί με πολυτελή προιόντα στη Μόσχα. Credit: 123RF / katmoy

Η Πολυτέλεια της σιωπής… και της αλήθειας

Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι, μαζί με αυτό το φαινόμενο, έχει εμφανιστεί και η τάση quiet luxury. Πολυτέλεια που δεν φωνάζει δηλαδή. Δεν έχει μεγάλα λογότυπα, δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει, αλλά επενδύει στην ποιότητα και τη διαχρονικότητα. Μόνο που, όπως σε όλα, και εδώ υπάρχουν εταιρείες που το χρησιμοποιούν σαν πρόσχημα για υπερβολικές τιμές χωρίς ουσιαστικό λόγο.

Και κάπου εκεί μπαίνει ο ρόλος της ενημερωμένης καταναλώτριας , δηλαδή ο δικός μας. Να μπορούμε να ξεχωρίζουμε το αληθινό από το ψεύτικο, το ποιοτικό από το δήθεν, και να μην επηρεαζόμαστε από το hype της στιγμής.

Σκίτσο που δείχνει κινητό και δύο χέρια να ελέγχουν τα γεγονότα εάν είναι αληθή ή όχι
Credit: 123RF

Τι Μπορούμε να Κάνουμε;

  • Να ελέγχουμε τις πηγές: Αν δούμε μια «καυτή» είδηση για το αγαπημένο μας brand, ας την τσεκάρουμε πριν τη δεχτούμε.
  • Να μην παρασυρόμαστε από το glitter: Μια ωραία φωτογραφία δεν λέει πάντα όλη την αλήθεια.
  • Να δίνουμε σημασία στην ποιότητα και την ηθική: Πίσω από ένα προϊόν, υπάρχει μια ιστορία. Ας διαλέγουμε εκείνες που αξίζει να στηρίζουμε.

Η πολυτέλεια δεν είναι μόνο θέμα τιμής. Είναι θέμα επιλογής, προσωπικού στιλ και ουσίας. Κι αυτό, καμία ψεύτικη είδηση δεν μπορεί να το αλλάξει.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα