Tι είναι το Quiet Luxury και γιατί τώρα είναι πιο δυνατό από ποτέ
Image Source Credit: MEGA/GC Images/ Proenza Schouler/@rosiehw/Instagram

Υπάρχει ένα νέο ιδίωμα στον κόσμο της μόδας που το τελευταίο διάστημα είναι παντού στο Instagram feed μας και κυριάρχησε στις runway collections για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2023, και ακούει στο όνομα «Quiet Luxury» που σημαίνει «ήσυχη πολυτέλεια».

Proenza Schouler

Σε αντίθεση με το «Barbie pink» και το «balletcore» (και τα δύο είχαν ισχυρή παρουσία στον Valentino και Miu Miu), το «Quiet Luxury» είναι πολλά περισσότερα από ό,τι φαίνεται, αφού θα μπορούσε να λειτουργεί ως αντανάκλαση της οικονομικής κατάστασης της παγκόσμιας κοινότητας, ενώ παράλληλα συμπέφτει με την επιστροφή της αγαπημένης σχεδιάστριας Phoebe Philo, η οποία ανακοίνωσε την επιστροφή της στην βιομηχανία με το δικό της brand, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Ενώ αισθητικά το trend θυμίζει το μινιμαλιστικό κίνημα μεταξύ 2008-2016 (Normcore), όσον αφορά την ουδέτερη χρωματική παλέτα και την έλλειψη των λογότυπων, έχει να κάνει με την επιλογή κομματιών υψηλής ποιότητας που συνδυάζονται άψογα με το την υπόλοιπη γκαρνταρόμπα σας. Με απλά λόγια, η ήσυχη πολυτέλεια είναι ο μινιμαλισμός της νέας εποχής και δίνεται μεγαλύτερη έμφαση σε κομμάτια-επένδυση, αλλά και στις συνολικά προσεγμένες συνήθειες αγορών.

Πρόσφατα είδαμε την Gwyneth Paltrow στο δικαστήριο για την υπόθεση με το ατύχημα του σκι το 2016 στη Γιούτα σε ένα από τα πιο πολυτελή χιονοδρομικά κέντρα των Ηνωμένων Πολιτειών, την οποία τελικά κέρδισε. Το στιλ της στο δικαστήριο είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα -επιτομή του «Quiet Luxury». H star εμφανίστηκε με μια σειρά από απλά και διαχρονικά κομμάτια όπως ένα μακρύ μάλλινο παλτό The Row σε λαδί απόχρωση, και ένα μαύρο μίντι φόρεμα με μποτάκια. Εκτός όμως από το The Row, τα brands Totême και Tove δημιουργούν συλλογές αντιπροσωπευτικές της αισθητικής.

Photo by MEGA/GC Images

Στο «Quiet Luxury» η πολυτέλεια ταυτίζεται με την ποιότητα και την αρμονία. Μια αρμονία στη χρωματική παλέτα, σε διαφορετικές υφές και σχήματα. Καθαρό στιλ.

Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι υπήρξε μια ριζοσπαστική αλλαγή στο σκηνικό της μόδας, μια αλλαγή που δεν ξεκινά και δεν τελειώνει στην πασαρέλα όπως άλλες τάσεις avant-garde, αλλά είναι παγκοσμίως προσιτή και ευκολοφόρετη στην καθημερινή ζωή.

Με αυτό το αισθητικό ρεύμα να απασχολεί την επικαιρότητα προκύπτει το ερώτημα «γιατί τώρα»; Λαμβάνοντας υπόψη ότι μόλις πριν από 18 μήνες χαζεύαμε το «Hacker Project» των Gucci και Balenciaga δεν βλέπαμε την ώρα να επιστρέψουμε στην έντονη κοινωνική μας ζωή και τα πάρτι μετά την πανδημία, ξαφνικά υιοθετούμε μια ανανεωμένη και απαλλαγμένη από καθετί περιττό, γκαρνταρόμπα.

Ωστόσο, το «Quiet Luxury» είναι κάτι περισσότερο από μια απόρροια της εποχής του lockdown. Μια προφανής υπόθεση, είναι ότι καθώς ο ρυθμός του πληθωρισμού αυξάνεται και τα σημάδια μιας επικείμενης ύφεσης είναι ορατά, η ιστορία επαναλαμβάνεται κι έτσι, η ήσυχη πολυτέλεια γεννήθηκε κάτω από τις ίδιες πάνω-κάτω συνθήκες με τον μινιμαλισμό. Όπως οι μινιμαλιστές του 2010 προτιμούσαν τη λειτουργικότητα και τον εξορθολογισμό της γκαρνταρόμπας, η ήσυχη πολυτέλεια ορίζεται από την εύκολη κομψότητα της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα του στιλ είναι το iconic look της ηθοποιού Katie Holmes όταν το 2019 ο φωτογραφικός φακός την απαθανάτισε να καλεί ένα ταξί φορώντας μια ζακέτα και ασορτί bralette από κασμίρ από το Khaite. Η εικόνα έγινε viral για την απλότητα, την κομψότητα και διακριτική σέξι εμφάνιση.

Ένας ακόμα παράγοντας που συμβάλλει στην άνοδο του «Quiet Luxury» πρέπει να είναι η επιστροφή της Βρετανίδας σχεδιάστριας Phoebe Philo. Η πρώην καλλιτεχνική διευθύντρια της Chloé and Celine αποκάλυψε σε μια ανάρτηση στο Instagram, ότι η «συλλογή της ομώνυμης εταιρείας της θα αποκαλυφθεί και θα είναι διαθέσιμη στον ιστότοπό της τον Σεπτέμβριο του 2023».


Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το μινιμαλιστικό άγγιγμα του Μίδα της Philo, είναι το πρόσωπο που είναι υπεύθυνο για μερικά από τα πιο επιθυμητά προϊόντα στον κόσμο της μόδας, όπως η τσάντα Paddington της Chloé και τα γούνινα Birkenstocks της Céline. Η Phoebe Philo είναι ένας θρύλος και η πληθώρα των fanpages στα κοινωνικά δίκτυα όπως το Old Céline το επιβεβαιώνουν.

Η επιστροφή της Phoebe Philo και η άνοδος του «Quiet Luxury» θα μπορούσαν να είναι απλώς σύμπτωση, αλλά δεν το πιστεύουμε. Την ίδια στιγμή τα χρώματα που ξεχώρισαν στις συλλογές για το Φθινόπωρο/Χειμώνα του ’23 ήταν το μαύρο, το λευκό, το γκρι και το μπεζ, τα οποία είναι η αγαπημένη παλέτα της Philo.

Σε κάθε περίπτωση η «ήσυχη πολυτέλεια» ήρθε για να μείνει.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα