Search
Close this search box.
Γιατί το φαγητό έχει γίνει το απόλυτο trend στη διαφήμιση μόδας
Φωτογράφηση τσάντας Jacquemus με ψωμάκια
Credit: Jacquemus / tuplestrategy.com

Στις φωτογραφίσεις και τις καμπάνιες των μεγάλων οίκων μόδας δεν θα δείτε πια μόνο καλοντυμένα μοντέλα και εντυπωσιακές τοποθεσίες. Από τα editorial των μεγαλύτερων περιοδικών του κόσμου μέχρι τις καμπάνιες του Gucci και τις digital καμπάνιες μικρών ανεξάρτητων brands, το φαγητό έχει κάνει αισθητή την παρουσία του ως βασικό στοιχείο αφήγησης. Γιατί όμως το φαγητό βρίσκεται παντού στη μόδα και πώς εξηγείται αυτή η ιδιαίτερη σύμπραξη;

Ο Alessandro-Michele-αποκαλύπτει-την-καμπάνια-εμπνευσμένη-από-την-Αλίκη-στη-Χώρα-των-Θαυμάτων-Gucci
Credit: Gucci

Το φαγητό ως σύμβολο πολυτέλειας και απόλαυσης

Η μόδα ανέκαθεν συνομιλούσε με την έννοια της πολυτέλειας και της αισθητικής απόλαυσης. Το φαγητό, ειδικά όταν πρόκειται για gourmet επιλογές ή food styling υψηλής αισθητικής, λειτουργεί ως σύμβολο ακριβώς αυτής της κουλτούρας της απόλαυσης. Μια εικόνα με φίνα υφάσματα δίπλα σε πορσελάνινα πιάτα με επιδόρπια ή ένα editorial με μοντέλα που κρατούν φρούτα και σοκολάτες δημιουργεί έναν κόσμο φαντασίας, απόδρασης και αισθητικής πληρότητας.

Moschino X McDonalds συνεργασία με limited edition σειρά
Credit: Moschino x McDonalds

Ο αισθησιασμός της εικόνας

Το φαγητό έχει μια ακαταμάχητη δύναμη. Ερεθίζει τις αισθήσεις, δημιουργεί μνήμες και συνδέεται με συναισθήματα. Η μόδα, ως κατεξοχήν βιωματικό και συναισθηματικό προϊόν, αξιοποιεί το φαγητό για να ενισχύσει το storytelling. Ένα κόκκινο κρασί που κυλά σε κρυστάλλινο ποτήρι, ένα κρεμώδες γλυκό που στάζει ή μια χούφτα φρέσκες φράουλες προσδίδουν μια σχεδόν κινηματογραφική αίσθηση σε μια διαφημιστική εικόνα, κάνοντάς την ακαταμάχητη.

Credit: Gucci by Max Siedentopf – The Impression

Το φαινόμενο του food porn στη μόδα

Το γνωστό trend του food porn στα social media βρήκε φυσική συνέχεια στη διαφήμιση μόδας. Οίκοι όπως ο Jacquemus, ο Balenciaga και ο Bottega Veneta δημιουργούν ολόκληρες καμπάνιες με το φαγητό σε πρωταγωνιστικό ρόλο, μετατρέποντας καθημερινά αντικείμενα σε σύμβολα ποπ κουλτούρας και αισθησιασμού. Ένα χάμπουργκερ δίπλα σε μια τσάντα limited edition ή ένα τραπέζι γεμάτο pasta ως σκηνικό για ψηλοτάκουνα παπούτσια λειτουργεί σαν statement: η μόδα θέλει να είναι απολαυστική, αληθινή και ταυτόχρονα ονειρική.

Από τη σειρά Pre Fall 2023 Βοttega Veneta και πατάτες τηγανητές να τρώει το μοντέλο
Credit: Bottega Veneta Pre Fall23

Η επιστροφή στο σώμα και στις αισθήσεις

Σε μια εποχή όπου το ψηφιακό περιεχόμενο κυριαρχεί, το φαγητό ως φυσικό, υλικό στοιχείο προσφέρει έναν τρόπο σύνδεσης με το σώμα και τις αισθήσεις. Η μόδα, ακολουθώντας αυτή την ανάγκη, ενσωματώνει το φαγητό για να επαναφέρει τη φυσική υφή, τη γεύση και το άγγιγμα σε μια κατά τα άλλα αποστειρωμένη ψηφιακή εικόνα.

Kρέμα με παγωτό για διαφήμιση
Credit: tuplestrategy.com

Τι σημαίνει για το μέλλον της διαφήμισης μόδας

Η παρουσία του φαγητού στις καμπάνιες μόδας δεν είναι μια απλή τάση, αλλά δείχνει μια βαθύτερη ανάγκη για αυθεντικότητα, συναισθηματική σύνδεση και storytelling που ξεφεύγει από το στιλιζαρισμένο και ανέγγιχτο. Οι εικόνες αυτές μιλούν για την αδυναμία, την απόλαυση, τη ζωή και ίσως, τελικά, για μια μόδα πιο κοντά στον άνθρωπο.

Τα παγωτά ben & Jerrys και παπούτσια nike αθλητικά
Credit: Nike
Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα