Philocore: Η Phoebe Philo επιστρέφει με το δικό της brand και πλέον μιλάμε για μητριαρχία στη μόδα
Credit: Celine

Από το 2017 που έφυγε από τον οίκο Celine, ο κόσμος της μόδας περιμένει με κομμένη την ανάσα για το ποιο θα είναι το επόμενο βήμα της. Το 2021 ανακοινώνει ότι θα ξεκινήσει το δικό της, ομώνυμο brand και ο LVMH (στον οποίο θα ανήκει) επιβεβαιώνει. Έκτοτε περιμένουμε… όχι για πολύ ακόμα. Μια και στις 30 Οκτωβρίου, όπως με ενημερώνει το newsletter του website της, θα γίνει κανονικότατα το launch.

Η βρετανή Phoebe Philo είναι μια γυναίκα-μύθος. Γνωστή για την πορεία της ως καλλιτεχνική διευθύντρια στον οίκο Chloé  (2002-2007) και στον Celine (2008-2017), είναι μια από τους ελάχιστους σχεδιαστές μόδας που από την στιγμή που εξαφανίστηκαν από την επικαιρότητα, ο κόσμος τους αναζητούσε σχεδόν εμμονικά. Μετά τις σπουδές της στο Central Saint Martins ξεκίνησε το 1997 στον Chloé κάτω από την Stella McCartney, η οποία άφησε τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας το 2001 για να ξεκινήσει το δικό της label. Έπειτα η φίλης της και επί χρόνια συνεργάτιδά της στον οίκο, η Philo, ανέλαβε το creative direction μέχρι το 2007 και μετά ανέλαβε την θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας στον γαλλικό οίκο Celine. Έναν οίκο που είχε πιάσει σκόνη, σεβαστό μεν, αλλά που είχε χάσει την αίγλη του. Με έτος ίδρυσης το 1945, ο Celine μετρούσε έξι δεκαετίες που έντυνε γυναίκες μητριάρχες από το Παρίσι, οι οποίες απέρριπταν τα Chanel, αλλά τους άρεσαν τα μπουκλέ τουίντ και καταλάβαιναν και την αξία που έχει ένα επίχρυσο κουμπί. Αυτό ήταν το κοινό. Δεν το λες και κακό αλλά δεν το λες και πολύ σε επαφή με τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Η Philo ξεχώρισε αυτή τη μία δεκαετία που διατέλεσε καλλιτεχνική διευθύντρια στον Celine. Έγινε γνωστή για τη μινιμαλιστική προσέγγισή της και κάπως έτσι –πολύ αβίαστα- έκανε τον Celine τον αγαπημένο της βιομηχανίας της μόδας. Ο Celine έγινε πολυπόθητος τόσο μέσω των «it bags» (όπως η Bagage Tote και η Triomphe Bag), όσο και από την γενικότερη αισθητική που του δημιούργησε εκείνη. Μέσα στα χρόνια έφτιαξε πολλά ακόμα εμβληματικά ρούχα και αξεσουάρ και ολόκληρες συλλογές που ακόμα και σήμερα αποτελούν έμπνευση για τους νέους σχεδιαστές. Ποιος να ξεχάσει τα χαρακτηριστικά ξύλινα τακούνια σε πλατφόρμες και clogs, ή τις γούνινες γόβες και τα dad sandals με τα γουνάκια που σήμερα έχουν καθιερωθεί και χιλιοαντιγραφηθεί, τα μίνιμαλ καρό της…

Κατά τη διάρκεια της θητείας της, η Philo εκτιμήθηκε από τις έξυπνες, εργαζόμενες γυναίκες σε όλο τον κόσμο για τα εκλεπτυσμένα, μινιμαλιστικά ρούχα –συνήθως μονόχρωμα (μαύρα, γκρι, καμηλό, χακί και μπεζ). Το “Philo’s Céline” άλλωστε, είναι ένα επίτευγμα μιας γυναίκας που σχεδίαζε προσεκτικά και εμπνευσμένα ρούχα για άλλες γυναίκες. Στο hype, το οποίο υπάρχει μέχρι και σήμερα, ενέδωσε ακόμη και η Joan Didion όταν έγινε το πρόσωπο της καμπάνιας του οίκου το 2015 και φωτογραφήθηκε από τον Juergen Teller.

Η Philo κατάφερε μέσα από μια πορεία χρόνων να δημιουργήσει φανατικό κοινό. Κοινό που αγαπά εκείνην και όχι τον εκάστοτε οίκο με τον οποίο συνδέεται.

Κι έτσι, πολύ σωστά και έξυπνα εκείνη δημιούργησε το δικό της brand. Οι θαυμαστές της  ελπίζουν σε μια “Old Celine” ατμόσφαιρα – χαλαρό tailoring, υπερμεγέθη πλεκτά, απαλές αποχρώσεις – που ταιριάζει και με την τρέχουσα τάση, την ήσυχη πολυτέλεια, ωστόσο δεν είμαι σίγουρη ότι εκείνη θα ακολουθήσει το αναμενόμενο. Πολλοί υποστηρίζουν μάλιστα ότι το quiet luxury είναι η τάση του σήμερα μόνο και μόνο γιατί εν αναμονή του launch του brand της Philo, το αγοραστικό κοινό στράφηκε στις αξίες και το στιλ της. Άλλωστε το δικό της στιλ βλέπαμε στις πασαρέλες με τα ρούχα που σχεδίαζε. Ακόμα και τα πρόσωπα που επέλεγε στις καμπάνιες της έμοιαζαν. Επίσης οι συλλογές της άλλαζαν, καθώς άλλαζε εκείνη. Όταν έμεινε έγκυος στο τρίτο της παιδί το 2012 άρχισε να ξεφεύγει από τις πολύ γραμμικές και απλές φόρμες και δημιούργησε looks με έντονο layering, χαρούμενα χρώματα και oversized σιλουέτες. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα ξεχάσουμε ποτέ ότι συνήθως υποκλινόταν στο τέλος των επιδείξεων της φορώντας κάποιο ζιβάγκο, cigarette μαύρο παντελόνι και αθλητικά adidas Stan Smith.

«Το να είμαι στο στούντιο μου και να δημιουργώ για άλλη μια φορά ήταν συναρπαστικό και απίστευτα ικανοποιητικό. Ανυπομονώ να ξαναέρθω σε επαφή με το κοινό μου και τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο» είχε δηλώσει η Phillo τον Ιούλιο του 2021 όταν ανακοίνωσε ότι θα επανέλθει με δικό της brand. Η πρώτη συλλογή θα περιλαμβάνει ρούχα και αξεσουάρ, τα οποία θα είναι διαθέσιμα για αγορά από ένα αποκλειστικό ηλεκτρονικό κατάστημα και θα είναι διαθέσιμα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Ενώ το μοντέλο Daria Werbowy, το πρόσωπο σε πολλές καμπάνιες του Celine, θα είναι το πρόσωπο του brand. Ανυπομονούμε!!

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα