Nesō: Η ελληνίδα designer κοσμημάτων που κατέκτησε το Vanity Fair μιλά αποκλειστικά στο InStyle για όσα την εμπνέουν

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Πάντα με ενδιαφέρει να γνωρίζω νέους σχεδιαστές με όραμα, οι οποίοι προσπαθούν να δημιουργήσουν κάτι  διαφορετικό από όλα όσα έχουμε συνηθίσει. Μπορείτε λοιπόν να καταλάβετε τον ενθουσιασμό μου, όταν έμαθα πως θα γνωρίσω τη Ζωή Ξεμαντήλωτου.

Η Ζωή είναι η σχεδιάστρια κοσμημάτων πίσω από το brand Nesō.studio, πιστεύει στη σημειολογική χρήση των κοσμημάτων, το αγαπημένο της υλικό είναι ο χρυσός, αγαπά τα σκουλαρίκια και τα κολιέ -φυλαχτά. Μία από τις δημιουργίες της μάλιστα φωτογραφήθηκε για το τεύχος Νοεμβρίου του βρετανικού Vanity Fair, ταξιδεύοντας έτσι την ελληνική κουλτούρα και το κόσμημα εκτός συνόρων.

Δεν θα σας γράψω όμως άλλα. Θα σας αφήσω να τη γνωρίσετε μέσα από τη συζήτηση μας, ελπίζοντας να την απολαύσετε όσο και εγώ.

Πώς προέκυψε η ενασχόληση σου με το κόσμημα;

Από μικρή μου άρεσε να δημιουργώ πράγματα με τα χέρια μου. Για εμένα, δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός στη φόρμα ή στο υλικό. Αρκεί το αποτέλεσμα να είναι αυτό που έχω στο μυαλό μου! Δούλεψα αρκετά χρόνια στη μόδα και στα 33 μου αποφάσισα πως αυτός ο κύκλος πρέπει να κλείσει! Για εμένα, η λειτουργία του κοσμήματος, είναι αυτή που είχαν ορίσει στην αρχαία Ελλάδα. Τότε, τα κοσμήματα τόνιζαν και φανέρωναν καταστάσεις και η χρήση τους ήταν καθαρά σημειολογική.  Γι’ αυτό το όνειρο μου ήταν να δημιουργήσω σύγχρονα κειμήλια που θα σφραγίζουν και θα σηματοδοτούν στιγμές. Κοσμήματα που θα βρουν τον παραλήπτη και να μείνουν μαζί του μια ζωή!

Πώς γεννήθηκε το όνομα του brand σου, Nesō;

Τα τελευταία χρόνια, μου αρέσει να διαβάζω αστροφυσική και  βιβλία. Όχι τόσο σοβαρά όσο ακούγεται, απλώς από περιέργεια θέλω μαθαίνω τα νέα του διαστήματος. Διαβάζοντας, έπεσα στον Νησώ, το φυσικό δορυφόρο του πλανήτη Ποσειδώνα, ο οποίος είχε τη μορφή μιας ηφαιστειακής πέτρας που έχει διαβρωθεί από τη λάβα! Ταυτίστηκα!  Ψάχνοντας μαζί με τη φίλη μου την Ειρήνη, ανακαλύψαμε πως η Νησώ ήταν επίσης μια από τις 50 Νηρηίδες. Αυτές οι διαφορετικές έννοιες, όπως το διάστημα, οι υδάτινες θεότητες, οι ξεχασμένοι θησαυροί, λειτούργησαν σαν έμπνευση για εμένα. Ήταν ακριβώς αυτό ήταν που είχα στο μυαλό μου! 

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Θυμάσαι το πρώτο κόσμημα που δημιούργησες;

Το πρώτο κόσμημα ήταν το βραχιόλι “Wave”. Ήμουν εικοσιτριών  ετών και ανακάλυψα τυχαία τη τεχνική του χαμένου κεριού. Τότε ό,τι κι αν είχα φτιάξει με αυτό το υλικό, τίποτα δεν έφτασε στο τελικό στάδιο του χυτηρίου καθώς δεν είχα φτάσει στο αποτέλεσμα που ήθελα. Μέχρι πέρσι που τα κατάφερα. Αυτό ήταν το βραχιόλι “Wave”.  Το πρώτο κόσμημα της συλλογής μου ΑΟ.

Η παρουσία του ελληνικού στοιχείου στη μόδα και το κόσμημα στο εξωτερικό είναι αρκετά δυναμική. Ένα δικό σου κόσμημα μάλιστα φωτογραφήθηκε για το τεύχος Νοεμβρίου του βρετανικού Vanity Fair. Πώς προέκυψε αυτό;

Η Ελληνική  αισθητική γενικά χρήζει μεγάλου θαυμασμού στο εξωτερικό. Έλληνες σχεδιαστές, φωτογράφοι και δημιουργοί έχουν κερδίσει με το σπαθί τους μια θέση στη διεθνή αγορά. Παρόλα αυτά δεν δίστασα  να εκφράσω στους συνεργάτες του Vanity Fair την ιδια απορία. Ήταν κάπως σοκαριστικό να έρχεται email μου από τoν όμιλο Conde Nast, στο οποίο ανήκει και το Vanity Fair και να ακούω τόσο καλά λόγια για το Nesō. Αυτό που τους έκανε να επικοινωνήσουν μαζί μου και να μου προτείνουν να με συμπεριλάβουν στο περιοδικό είναι το ελληνικό στοιχείο, στο οποίο όμως δεν υπάρχουν αναφορές στα αναμενόμενα. Η δική μου προσέγγιση στο κόσμημα, συγκεκριμένα σα να είναι θησαυρός που βρήκαμε στη γη, ταλαιπωρημένο μα ταυτόχρονα λαμπερό, με ιστορία είναι ο λόγος που με προσέγγισαν!

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Τι σημαίνει το κόσμημα για σένα; Υπάρχει κάποιο που ξεχωρίζεις λίγο περισσότερο;

Κόσμημα = κοσμώ. Κόσμημα είναι ο,τιδήποτε μπορεί να πάρει μέρος στη εξωτερικευμένη έκφραση του ανθρώπου, με στόχο την καλαισθησία και την επίτευξη αρμονίας! Κάθε κόσμημα δίνει τις αισθητικές του συντεταγμένες και αποστέλλει αντίστοιχο μήνυμα. Η δική μου εμμονή είναι τα σκουλαρίκια, αλλά και τα κολιέ φυλαχτά, τα οποία είναι πάντα δεμένα με αντίστοιχη πετρά που φέρνει όλες τις «μαγικές» της ιδιότητες.

Ποιο part απολαμβάνεις περισσότερο ως σχεδιάστρια κοσμημάτων;

Την  επαφή με την πρώτη ύλη, χωρίς κανένα περιορισμό, με γνώμονα το συναίσθημα και τις εναλλαγές του. Γι αυτό άλλωστε έχω επιλέξει να δουλεύω με ακατέργαστες πέτρες.

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Ποια είναι η δημιουργική διαδικασία που ακολουθείς για να φτιάξεις μία συλλογή σου;

Η σπίθα για μια συλλογή μπορεί να είναι από μια εικόνα που θα γεμίσει αισιοδοξία τη καρδιά μου μέχρι μία όμορφη μυρωδιά, ένα υφαντό, μια μελωδία ή ακόμα και μια γεύση. Θεωρώ πως οι συλλογές υπάρχουν στο κεφάλι μου και χρειάζονται κάθε φορά κάτι να τις πυροδοτήσει για να αρχίζουν να τρέχουν και στα χέρια μου για να γίνονται πράξη. Απαραίτητα για εμένα είναι τα σχέδια και οι σημειώσεις, τα χρώματα, η μουσική, το φασκόμηλο. Για παράδειγμα, για τη δημιουργία ενός δαχτυλιδιού ή ενός φυλαχτού μπορεί να δουλεύω πάνω από μηνά και να έχω γράψει κείμενο 50 σελίδων μέχρι να καταλήξω στις τελικές 30 λέξεις που το παρουσιάζουν.

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Ποια είναι η πηγή έμπνευσης σου; Υπάρχει κάποιον σχεδιαστής που είναι πρότυπο;

Η ρευστότητα και η μοναδικότητα της ζωής, η εναλλασσόμενη φορά της θάλασσας, οι ακαθόριστες πρωτόγονες φόρμες, τα αρχέγονα συναισθήματα. Τα κοσμήματα της Μινωικής Κρήτης, της Σπάρτης, της προϊστορικής εποχής, τον τρόπο που εξέλιξε τα αγαθά της φύσης ο άνθρωπος σε στολίδια (πέτρες, κοχύλια, κόκαλα). Με συνεπαίρνει η δουλειά του Rogan Gregory, αλλά θαυμάζω και την Έλενα Βότση ως πρότυπο, ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο, καθώς έδωσε το δικό της στίγμα στο κόσμημα – γλυπτό.

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Κατά τη γνώμη σου, τι κάνει ένα κόσμημα διαχρονικό;                                              

Στη προκείμενη περίπτωση τα κοσμήματα μου είναι ένα μοναδικό γλυπτό. Τα περισσότερα δεν υπάρχουν σε καλούπι οπότε σμιλεύονται ξανά από την αρχή ακολουθώντας την μορφή της πετράς. Η διαχρονικότητα ενός κοσμήματος έχει να κάνει με το πόση ζωή και κομμάτι της ψυχής σου του έχεις δώσει και κατά πόσο έχει προσπαθήσει να είναι εμπορικό. Όσο πιο πολύ προσπαθείς να είναι εμπορικό τόσο χάνει την ταυτότητα του και χάνεται στον χρόνο.

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Ποιες είναι οι γυναίκες που φορούν τα κοσμήματα Nesō;

Οι γυναίκες που φορούν τα Νησώ έχουν αυθεντικά θηλυκές, δημιουργικές, αγαπούν την ποιότητα, τη δημιουργική δύναμη και την ανθεκτικότητα. Έχουν αφυπνιστεί μέσω των επιλογών τους και δεν χρειάζεται να ωραιοποιούν τις ατέλειες τους, ακριβώς γιατί είναι και νιώθουν μοναδικές. Ακριβώς όπως και τα Nesō.

 

Υπάρχει κάποιο υλικό που ξεχωρίζεις λίγο περισσότερο; Για ποιο λόγο;

Ξεχωρίζω τον χρυσό! Το κατεξοχήν ευγενές μέταλλο, είναι  μαλακό και εύπλαστο, ενώ παράλληλα δύσκολο στην κατασκευή του και τόσο μοναδικά λαμπερό. Δεν οξειδώνεται, δεν προσβάλλεται από ισχυρά οξέα. Κατά τη σύγχρονη αλλά και παλιά αντίληψη είναι ο ορισμός της πολυτέλειας  και όχι ένα απλώς άλλο ένα υλικό. Αγαπώ να δουλεύω τον χρυσό.

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Ποια είναι τα επόμενα σου σχέδια; Τι να περιμένουμε να δούμε στη νέα σου συλλογή;

Η επόμενη συλλογή επεξεργάζεται τη φόρμα και το θηλυκό στοιχείο. Το 2020 μας φέρνει πιο κοντά στη μητέρα γη και στον εαυτό μας. Όλοι χρειαζόμαστε σοφία και υπομονή για την ένταξη στην καινούργια ζωή. Τα επόμενα άμεσα σχέδια μου είναι να τελειώσει η ανακαίνιση του στούντιο μου και να έχει το Nesō το σπίτι του. Θέλω πολύ να γνωρίσω από κοντά όλους τους καινούργιους  φίλους που μιλάμε από τα social media και με γεμίζουν χαρά με τα μηνύματα τους για τα κοσμήματα μου. Θέλω ο χώρος του Nesō.studio να γίνει ένα μέρος συνάντησης αγαπημένων ανθρώπων.

Φωτογραφία : Τζένη Μπραχίμη

Ακολουθήστε το Nesō.studio Made in Greece στα social media:

Facebook 

Instagram

Site

Instafeed