Φυτικές ίνες κατά της άνοιας
Young beautiful woman in morning bed at home. Eating breakfast chocolate cereal bowl with milk. Enjoying eating tasty yummy food for morning breakfast

‘Ερευνα του Tsukuba University, που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Nutritional Neuroscience», υποστηρίζει πως μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες ενδέχεται να μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας. Η μελέτη ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’80, με 3.739 υγιείς Ιάπωνες ηλικίας 40 έως 64 ετών να συμπληρώνουν έως το 1999 ερωτηματολόγια που αξιολογούσαν την πρόσληψη φυτικών ινών από τη διατροφή τους.

Έπειτα τους παρακολούθησαν έως το 2020 και κατεγράφη πόσοι εξ αυτών έφτασαν σε επίπεδο να χρειάζονται φροντίδα λόγω άνοιας. Χωρίζοντάς τους σε τέσσερις ομάδες, ανάλογα με την ποσότητα των φυτικών ινών που κατανάλωναν, οι ερευνητές παρατήρησαν πως όσοι προσλάμβαναν μεγαλύτερες ποσότητες είχαν και τις μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν άνοια.

Διαπίστωσαν, μάλιστα, πως αυτή η σχέση ήταν πιο ισχυρή αν οι ίνες ήταν διαλυτές (όπως αυτές της βρώμης και των οσπρίων) έναντι των μη διαλυτών (τις οποίες παίρνουμε, π.χ., από τα λαχανικά). «Μια πιθανότητα είναι ότι οι διαλυτές ίνες ρυθμίζουν τη σύνθεση των βακτηρίων του εντέρου. Αυτή η σύνθεση μπορεί να επηρεάσει τη νευροφλεγμονή, η οποία παίζει ρόλο στην εμφάνιση της άνοιας. Είναι επίσης πιθανό οι διαιτητικές ίνες να μειώνουν άλλους παράγοντες κινδύνου για άνοια, όπως το σωματικό βάρος, την αρτηριακή πίεση, τα λιπίδια και τα επίπεδα γλυκόζης», σχολίασε ο καθηγητής Kazumasa Yamagishi, προσθέτοντας, ωστόσο, πως είναι σημαντικό να επιβεβαιωθεί αυτή η συσχέτιση και σε άλλους πληθυσμούς.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα