Το 1967, μια υπόθεση με την ονομασία Loving v. Virginia ανακήρυξε το δικαίωμα επιλογής διαφυλετικού γάμου ως συνταγματική προσωπική ελευθερία. Ενώ αυτή η μνημειώδης απόφαση ήταν σχετικά πρόσφατη, η ιστορία του διαφυλετικού ρομαντισμού είναι μακρά και συχνά συνυφασμένη με τον αγώνα για ίσα δικαιώματα για όλους.
Ακόμη και μετά την άρση των νομικών απαγορεύσεων, πολλά ζευγάρια γνώρισαν τον κοινωνικό ρατσισμό.
Πριν από τον Εμφύλιο Πόλεμο, το να αγαπάς έναν σύντροφο διαφορετικής φυλής ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνο λόγω του διάχυτου ρατσισμού κατά των μαύρων και του βάναυσου θεσμού της δουλείας. Μια σπάνια, φαινομενικά μοναδική, δαγκεροτυπία πριν από την κατάργηση της δουλείας βγαίνει τώρα σε δημοπρασία. Σ’ αυτήν απεικονίζεται ένα διαφυλετικό ζευγάρι σε μια τρυφερή πόζα.
“First-Known American Photograph of ‘Romantic’ Interracial Couple – Photography was one of the abolitionists’ most powerful tools in not only fighting the evil of slavery, but in proving the equality of the races.” #Photography #History #Storytelling https://t.co/vAxE38A2YM
— PhotoWings (@PhotoWings) October 10, 2024
Η νταγκεροτυπία ή δαγκεροτυπία υπήρξε η πρώτη πρακτική και εμπορική φωτογραφική διαδικασία και παρουσιάστηκε επίσημα από τον Γάλλο εφευρέτη Λουί Νταγκέρ το 1839. Η παραγωγή της ήταν εξέλιξη της ηλιογραφίας, εφεύρεσης του συνεργάτη του Daguerre, Ζοζέφ Νιέπς.
Αυτή η πρώιμη φωτογραφική διαδικασία διαδόθηκε ιδιαίτερα τη δεκαετία του 1840. Στην περίπτωση αυτής της ειδικής εικόνας, που τώρα προσφέρεται προς πώληση από τον οίκο δημοπρασιών Freeman’s Hindman, έχει μέγεθος περίπου 2 x 2,5 ιντσών (5 x 6 cm). Αυτό είναι μικρότερο από τον μέσο όρο. Η συγκεκριμένη εικόνα θεωρείται ότι είναι από την περίοδο 1850 έως 1855, όταν το αίτημα για κατάργηση της δουλειάς γινόταν όλο και πιο επιβεβλημένο και οι εντάσεις μεταξύ δουλοκτητών και ελεύθερων Πολιτειών σιγόβραζαν.
Η εικόνα απεικονίζει μια λευκή γυναίκα και έναν μαύρο άνδρα, ντυμένοι και οι δύο με σκούρα ρούχα της εποχής. Ο άνδρας κρατά το χέρι της γυναίκας και σκύβει για να κολλήσει το μάγουλο και τα χείλη του πάνω στα δικά της. «Με τη λήψη της φωτογραφίας τους σε μια τέτοια πόζα, το ζευγάρι υπογράμμιζε συνειδητά τις νομικές και κοινωνικές επιταγές της εποχής», εξηγεί ο οίκος δημοπρασιών σε ανακοίνωσή του. «Πιστεύουμε ότι ο σκοπός της εικόνας ήταν πιθανότατα πολιτικός, αν και αυτό δεν είναι καθόλου βέβαιο. Πολλοί υποστηρικτές της κατάργησης της δουλειάς εξέφρασαν δημόσια και ιδιωτικά την πίστη τους στη διαφυλετική αγάπη, τον ρομαντισμό, ακόμη και τον γάμο, αλλά οι νόμοι που απαγόρευαν τη «συγχώνευση» ήταν ευρέως διαδεδομένοι τόσο στον Βορρά όσο και στον Νότο».