Θεοφάνης Βουκίδης: A Real Visionary

Με οικονομικές και χρηματοοικονομικές σπουδές στην Αμερική, είχε σχέδια πολύ διαφορετικά από αυτά που βλέπει σήμερα να υλοποιούνται στην πατρίδα του. Ο νεαρός επιχειρηματίας Θεοφάνης Βουκίδης, έχοντας ως βάση τις ακαδημαϊκές του γνώσεις αλλά και με έμφυτο το «επιχειρείν», ξεχώρισε μια ανάγκη στην καθημερινότητα των Ελλήνων αντρών, και αυτή δεν είναι άλλη από την περιποίηση του δέρματός τους και όχι μόνο. Η ιδέα του ωστόσο δεν περιορίζεται εκεί. Στα προϊόντα της εταιρείας Andras Care που ίδρυσε χρησιμοποίησε και ένα καινοτόμο συστατικό, τη φαρμακευτική κάνναβη.

ΕΙΡΗΝΗ ΖΟΥΡΝΑΤΖΗ: Μόλις υπέγραψες την πρώτη σειρά καλλυντικών Andras Care, με βασικό στοιχείο στη σύνθεσή της τη φαρμακευτική κάνναβη. Ας ξεκινήσουμε όμως από τη σύλληψη της ιδέας. Αυτό ήταν το αρχικό σου επαγγελματικό πλάνο;

ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΒΟΥΚΙΔΗΣ: Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου ένιωθα πως ήθελα να δουλέψω πάνω σε κάτι δικό μου. Τα καλλυντικά δεν ήταν στο αρχικό μου πλάνο. Σπούδασα Οικονομικά και Χρηματοοικονομικά στο Babson College της Βοστόνης, από το οποίο και αποφοίτησα το 2018. Παράλληλα, ξεκίνησα να εργάζομαι στην Αμερική, για σχεδόν έναν χρόνο, σε μια εταιρεία που ασχολείται με κυβερνητικές συμβάσεις. Εντονα όμως μέσα μου ήθελα να επιστρέψω στην Ελλάδα και να δημιουργήσω κάτι με την υπογραφή μου. Ο χώρος των καλλυντικών δεν μπήκε τυχαία στο επαγγελματικό μου πλάνο, καθώς υπήρχαν και υπάρχουν στη ζωή μου άνθρωποι με τις κατάλληλες επιστημονικές γνώσεις, οι οποίοι συνέβαλαν με αυτές στη δημιουργία μιας σειράς καλλυντικών αμιγώς για τον άντρα. Απώτερος στόχος μου ήταν να σπάσω τη μονοτονία στον χώρο αυτό και να δημιουργήσω ένα καινοτόμο προϊόν που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους άντρες, προσφέροντάς τους τα καλύτερα αποτελέσματα, με κυρίαρχο το ελληνικό στοιχείο στο κομμάτι του branding –Andras– και φυσικά με έδρα παραγωγής την Ελλάδα. Ετσι η ιδέα μου, το δημιουργικό κομμάτι και οι άνθρωποι γύρω μου με τις κατάλληλες γνώσεις συνετέλεσαν στη γέννηση της Andras Care και των προϊόντων Andras.

Ε.Ζ.: Δίστασες κάποια στιγμή στο λανσάρισμα της σειράς καλλυντικών, δεδομένου ότι στη χώρα μας οι καινοτόμες ιδέες δεν είναι πάντα αρεστές και ότι η κανναβιδιόλη (CBD) είναι για πολλούς ένα ιδιαίτερο συστατικό;

Θ.Β.: Οχι απλά δίστασα, σχεδόν ακυρώθηκε η ιδέα και η σκέψη! Η καινοτομία είναι κάτι που οι Ελληνες το έχουμε στο DNA μας, αλλά όταν έρθει η ώρα διστάζουμε. Το CBD είναι ένα συστατικό που στις νέες γενιές αρέσει αρκετά, ενώ οι πιο μεγάλοι τo φοβούνται κατά κάποιον τρόπο, και αυτό είναι κάτι που αντιμετωπίζω σχεδόν καθημερινά στη δουλειά μου. Οπου κι αν απευθυνθώ για την πώληση των προϊόντων, πρέπει να διευκρινίσω πως η κανναβιδιόλη δεν είναι αυτό που νομίζουν, κάνοντας «εκπαιδευτικά σεμινάρια» κάθε εβδομάδα. Ετσι, αποφάσισα στην ιστοσελίδα μας να παρέχω πλήρη ενημέρωση σχετικά με το συστατικό αυτό, ώστε να αποφευχθούν οι πιθανοί φόβοι και οι δεύτερες σκέψεις των πελατών. Εκείνο που με χαροποιεί όμως είναι ότι όλες οι προκαταλήψεις εξαφανίζονται με την πρώτη δοκιμή, καθώς τα αποτελέσματα είναι άμεσα και ορατά.

Ε.Ζ.: Γιατί επέλεξες τη φαρμακευτική κάνναβη ως πρωταγωνιστικό συστατικό στα καλλυντικά;

Θ.Β.: Η κανναβιδιόλη είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα φυτικά συστατικά. Περιέχει πλήθος βιταμινών, παρακινεί τα κύτταρα του δέρματος να παραγάγουν κολλαγόνο, καταπολεμά τον ερεθισμό και ενυδατώνει βαθιά. Ολα αυτά συνέβαλαν στην επιλογή μου να χτίσω τη σειρά γύρω από αυτήν, και πιστεύω ότι αντισταθμίζει με το παραπάνω τις δυσκολίες που φέρνει στην προώθηση.

Ε.Ζ.: Ποια είναι μέχρι τώρα η γνώμη όσων έχουν δοκιμάσει τα καλλυντικά;

Θ.Β.: Αυτό που αγαπάνε οι καταναλωτές μας περισσότερο είναι το άρωμα και το αποτέλεσμα. Μόνο καλά σχόλια έχω ακούσει κι αυτό με παρακινεί να βγάλω περισσότερα προϊόντα που επάξια θα καλύψουν τις ανάγκες κάθε άντρα.

Ε.Ζ.: Αν και μόλις 24 ετών, αποφάσισες να ξεκινήσεις κάτι δικό σου σε μια περίοδο που η πανδημία έχει πλήξει αρκετούς τομείς. Τι σε ενέπνευσε να το κάνεις;

Θ.Β.: Σε κάθε κρίση υπάρχει και μια ευκαιρία. Ασφαλώς η πανδημία έχει κοστίσει στους πάντες, είτε οικονομικά, είτε ψυχολογικά, είτε στην υγεία, είτε και σε όλα μαζί. Επιχειρηματικά, έχω δει ένα καλό σε αυτή την ιστορία κι αυτό είναι η εξοικείωση του Ελληνα καταναλωτή με τη διαδικτυακή αγορά. Ηθελα να «χτίσω» ένα προϊόν βασισμένο σε αυτήν και εκεί «βοήθησε» η πανδημία. Βέβαια, υπάρχουν και οι δυσκολίες στον χώρο μας και μία από αυτές είναι το ότι ο καταναλωτής θέλει να δει, να μυρίσει και να δοκιμάσει το προϊόν, κάτι το οποίο δεν γίνεται με κλειστά μαγαζιά. Γι’ αυτόν τον λόγο ξεκινήσαμε να στέλνουμε δωρεάν δείγματα μέσω της ιστοσελίδας. Κάποιες φορές πρέπει να χάσεις για να κερδίσεις, και αυτό είναι ένα τέλειο παράδειγμα. Πρέπει να προσπαθούμε να βλέπουμε τα πάντα από τη θετική τους πλευρά, όσο δύσκολο κι αν είναι, γιατί κάπου εκεί κρυμμένη είναι η ευκαιρία και η επιτυχία.

Ε.Ζ.: Πόσο εύκολο είναι να σπάσουν τα ταμπού στην Ελλάδα και οι άντρες άφοβα να περιποιούνται τον εαυτό τους;

Θ.Β.: Η σειρά μας δημιουργήθηκε με αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Το ταμπού που υπάρχει στη χώρα μας ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημά μου, αλλά παράλληλα και η έμπνευσή μου. Εχει έρθει λοιπόν η ώρα που τα ταμπού αρχίζουν να αποτελούν παρελθόν. Δεν είναι δύσκολο να μυηθεί ένας άντρας στον κόσμο της ομορφιάς και της περιποίησης, καθώς όταν αποκτήσουν όλοι την beauty ρουτίνα θα καταλάβουν τα πολλαπλά οφέλη. Η βασική δυσκολία είναι η λανθασμένη φιλοσοφία που υπάρχει στη χώρα μας ότι μια ρουτίνα ομορφιάς για έναν άντρα «κλονίζει» πιθανότατα τον ανδρισμό του. Πρέπει άμεσα να απενοχοποιηθούν τέτοιου είδους θέματα. Το ευτυχές βέβαια είναι ότι έχουμε ήδη αρκετές γυναίκες που ψωνίζουν φανατικά καλλυντικά για τους συντρόφους τους από εμάς κι έτσι τα «σεμινάρια ομορφιάς» έρχονται στους άντρες από το έτερό τους ήμισυ.

Ε.Ζ.: Γιατί, όμως, ανδρικά και όχι γυναικεία προϊόντα ομορφιάς;

Θ.Β.: Το γυναικείο καλλυντικό εκπροσωπείται ήδη από εταιρείες-κολοσσούς, οι οποίες έχουν καλύψει σχεδόν όλα τα φάσματα. Επίσης, δεν το έβρισκα και τόσο ενδιαφέρον, μάλλον μου φαινόταν λίγο βαρετό, διότι δεν μαθαίνω κάτι καινούργιο στους καταναλωτές και στον χώρο μου. Ανδρικά καλλυντικά με βασικό συστατικό το CBD είναι μια βέβαιη πρωτοπορία για την Ελλάδα, και οι πελάτες μας, αν μείνουν ικανοποιημένοι, δύσκολα θα στραφούν σε ένα άλλο, σύνηθες και εμπορικό προϊόν.

Ε.Ζ.: Αν και με διαφορετικό εκπαιδευτικό υπόβαθρο, τόλμησες μια νέα πορεία μόλις στην αρχή της καριέρας σου. Τι θα συμβούλευες άλλα νέα παιδιά που διστάζουν στην Ελλάδα του σήμερα;

Θ.Β.: Είναι αρκετά δύσκολο. Αυτό είναι γεγονός και δεν προσπαθώ να το αποκρύψω. Πρέπει όμως να καταλάβουμε όλοι, και ειδικά η γενιά μου, που φαίνεται να είναι λίγο πιο άτολμη και «τεμπέλικη», θα έλεγα, πως πρέπει να τολμήσουμε αν θέλουμε να δούμε κάποια αλλαγή στις ζωές μας, αλλά και στη χώρα μας. Πρέπει να αρπάζουμε τον ταύρο από τα κέρατα και να μη δειλιάζουμε. Θέλει επιμονή και πάρα πολλή υπομονή. Το ευρύτερο σύστημα δεν είναι σχεδιασμένο για ευκολία –αν και έχω παρατηρήσει μια στροφή προς το καλύτερο προσφάτως–, αλλά όλα είναι πιθανά. Θέλει βεβαίως καινοτομία, καλό προϊόν και ειλικρίνεια. Αν κάτι έχει χαραχτεί στη μνήμη μου από τα φοιτητικά μου χρόνια είναι το μότο «Μη φοβάστε να αποτύχετε». Αλλωστε, αν δεν πηγαίνεις μπροστά, μένεις πίσω.

Ε.Ζ.: Ποια είναι τα επόμενα σχέδια της εταιρείας; Υπάρχει περίπτωση να δούμε τα καλλυντικά Andras Care και στο εξωτερικό;

Θ.Β.: Είμαστε μια νεοσύστατη εταιρεία που έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά τον περασμένο Οκτώβριο. Τώρα προσπαθούμε να εδραιωθούμε, να «χτίσουμε» μια σχέση με τους καταναλωτές και μετά ίσως να προχωρήσουμε σε νέα βήματα προς τις ξένες αγορές. Τα προϊόντα μας αποστέλλονται σε όλο τον κόσμο μέσω διαδικτύου, οπότε το επόμενο στάδιο είναι να μπουν «στα ράφια», κάτι που ήδη δουλεύουμε και μελετάμε. Πριν όμως γίνουν όλα αυτά, εμπλουτίζουμε τη σειρά μας βλέποντας τις ανάγκες του κοινού μας. Κρατήστε τα μάτια σας ανοιχτά για την Andras Care, γιατί έρχεται μια χρονιά γεμάτη εκπλήξεις, πρωτοποριακά καλλυντικά και ορατά αποτελέσματα.

http://www.andrascare.com

Από την Ειρήνη Ζουρνατζή

Φωτογραφίες: Νίκος Μαλλιάκος