Vegetarian diet: Από ποιες σοβαρές παθήσεις προστατεύει – Η συμβολή της στην απώλεια βάρους
Various vegetarian food lying on rustic wooden table

Οι άνθρωποι που ακολουθούν φυτικές δίαιτες έχουν σύμφωνα με τους ειδικούς, λιγότερα προβλήματα που σχετίζονται με την καρδιά, χαμηλότερο κίνδυνο για ορισμένους τύπους καρκίνου και χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.

Επιπλέον, οι άνθρωποι που ακολουθούν φυτικές δίαιτες μπορεί να χάνουν πιο εύκολα βάρος. Ο λόγος; Κυρίως οι φυτικές ίνες, οι οποίες βρίσκονται σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, σπόρους, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια. Η συγκεκριμένη θρεπτική ουσία, δίνει την αίσθηση ότι χορτάσαμε, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μετά τα γεύματα, κάτι που βοηθά να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες συνολικά.

Ανασκόπηση δημοσιευμένων εργασιών των τελευταίων δύο δεκαετιών, η οποία παρουσιάζεται στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης «PLOS ONE», έδειξε ότι η χορτοφαγική διατροφή, vegetarian και vegan, συνδέεται με καλύτερη κατάσταση της υγείας. Οι ερευνητές εξέτασαν 48 εργασίες που δημοσιεύθηκαν την περίοδο 2000-2023 και ανέλυσαν δεδομένα σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ φυτικής διατροφής, καρδιαγγειακής υγείας και κινδύνου καρκίνου.

Η ανάλυση έδειξε ότι συνολικά η vegetarian και η vegan διατροφή έχουν ισχυρή στατιστική συσχέτιση με καλύτερη κατάσταση υγείας σε διάφορους παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με καρδιομεταβολικά νοσήματα, καρκίνο και θνησιμότητα, όπως η αρτηριακή πίεση, η διαχείριση του σακχάρου στο αίμα και ο δείκτης μάζας σώματος.

Αυτού του είδους η διατροφή συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο ισχαιμικής καρδιακής νόσουγαστρεντερικούκαρκίνου, καρκίνου του προστάτη και θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ωστόσο, οι έγκυες με χορτοφαγική διατροφή δεν αντιμετώπισαν καμία διαφορά στον κίνδυνο διαβήτη κύησης και υπέρτασης σε σύγκριση με εκείνες που δεν ακολουθούσαν φυτική διατροφή.

Συνολικά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι χορτοφαγικές διατροφές συνδέονται με σημαντικά οφέλη για την υγεία. Ωστόσο, οι ερευνητές σημειώνουν ότι η στατιστική ισχύς αυτής της συσχέτισης περιορίζεται σημαντικά από τις διαφορές μεταξύ των μελετών όσον αφορά στα συγκεκριμένα διατροφικά σχήματα που ακολουθήθηκαν, τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων, τη διάρκεια της κάθε μελέτης και άλλους παράγοντες.

Επιπλέον, ορισμένες χορτοφαγικές διατροφές μπορεί να συνδέονται με ελλείψεις βιταμινών και ανόργανων συστατικών για ορισμένους ανθρώπους. Οι ερευνητές προειδοποιούν κατά των συστάσεων ευρείας κλίμακας για χορτοφαγική διατροφή έως ότου ολοκληρωθούν περισσότερες έρευνες.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα