Κολοκυθάκια: Πώς μπορείτε να τα απολαύσετε και ωμά – Τι να προσέξετε
Κολοκυθάκια
Credit: 123RF

Ορισμένα λαχανικά δεν τα καταναλώνουμε ωμά, καθώς εκτός από στομαχικά προβλήματα μπορεί να είναι και πολύ επικίνδυνα για την υγεία μας. Για παράδειγμα, οι άψητες πατάτες προκαλούν στομαχικά προβλήματα, ενώ τα ωμά φασόλια λίμα περιέχουν κυάνιο. Ωστόσο, πολλές φορές κάποια λαχανικά τα μαγειρεύουμε ενώ δεν είναι απαραίτητο. Τα κολοκυθάκια είναι ένα από τα λαχανικά που συνήθως τα τρώμε ψητά, σοταρισμένα ή βραστά.

Κολοκυθάκια
Credit: 123RF

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κατανάλωση του, με νέους τρόπους θα σας βοηθήσει να λαμβάνετε μια επιπλέον δόση θρεπτικών συστατικών, όπως το κάλιο και η βιταμίνη Α. Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι τα κολοκυθάκια περιέχουν επίσης κουκουρβιτακίνες, δυνητικά επικίνδυνες ενώσεις με πικρή γεύση. Σε μεγάλες ποσότητες, αυτές οι ενώσεις μπορούν να προκαλέσουν δηλητηρίαση από κουκουρβιτακίνη, που ονομάζεται επίσης σύνδρομο τοξικού σκουός. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ναυτία, έμετο, διάρροια και απώλεια μαλλιών, αλλά η κατάσταση είναι εξαιρετικά σπάνια. Οι κουκουρβιτακίνες δεν αποβάλλονται μέσω του μαγειρέματος, επομένως η ωμή κατανάλωσή τους δεν αυξάνει τον κίνδυνο.

Ενώ μερικοί άνθρωποι αγαπούν τη γεύση του ωμού κολοκυθιού, η αλήθεια είναι ότι δεν είναι για όλους. Τα άψητα κολοκυθάκια είναι αρκετά άνοστα έως πικρά. Αντίθετα, μαγειρεμένο το κολοκυθάκι έχει μια πιο γλυκιά και νόστιμη γεύση, καθώς όταν εκτίθεται σε υψηλή θερμοκρασία, απελευθερώνει σάκχαρα.

κολοκυθάκια
Credit: 123RF

Πώς να φάτε ωμά κολοκυθάκια

Τα κολοκυθάκια είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο λαχανικό, τόσο μαγειρεμένο όσο και ωμό. Έχει σταθερή υφή, ενώ χρησιμοποιείται – εκτός από κύριο φαγητό – και σε σαλάτες. Πολλές φορές, μπορεί να αντικαταστήσει το αγγούρι, αν θέλετε πιο τραγανή αίσθηση στο πιάτο σας.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι πιθανόν να δυσκολευτείτε να χωνέψετε τα ωμά κολοκυθάκια, ιδιαίτερα αν έχετε ευαισθησία στο στομάχι. Για αυτό, είναι προτιμότερο να τα σωτάρετε ή να τα ψήσετε ελαφρά.

Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις κουκουρβιτακίνες. Κόψτε ένα κομμάτι από τα κολοκυθάκια και δοκιμάστε το με τη γλώσσα σας. Αν έχει μια ελαφρά πικρή γεύση είναι φυσιολογική για τα άψητα κολοκυθάκια, ενώ τα λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε κουκουρβιτακίνη θα έχουν επιπλέον πικρή γεύση.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα