Η μείωση του ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη στις γυναίκες

Η μείωση του χρόνου ύπνου έστω και για 90 λεπτά κάθε βράδυ αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη σε γυναίκες. Η επίδραση αυτή είναι ακόμη πιο έντονη στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Κολούμπια, το διαπίστωσε και τα αποτελέσματά της παρουσίασε το περιοδικό «Diabetes Care».

Η νέα μελέτη εστίασε στις γυναίκες. Ο λόγος; Μελέτες έχουν δείξει ότι ο κακός ύπνος υπάρχει πιθανότητα να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην καρδιομεταβολική υγεία των γυναικών από ό,τι των ανδρών.

Επτά έως και εννέα ώρες, είναι η συνιστώμενη ποσότητα ύπνου για καλύτερη υγεία. Προηγούμενες μελέτες δείχνουν ότι η μείωση του ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις και υπέρταση, σε άνδρες.

Στην έρευνα για τον αντίκτυπο της ήπιας, χρόνιας στέρησης ύπνου οι ερευνητές συμπεριέλαβαν 38 υγιείς γυναίκες ηλικίας 20-75 ετών, συμπεριλαμβανομένων 11 γυναικών μετά την εμμηνόπαυση, οι οποίες κοιμόντουσαν συνήθως τουλάχιστον επτά ώρες κάθε βράδυ.

Η μελέτη έγινε σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση ο ύπνος ήταν επαρκής. Δηλαδή οι γυναίκες είχαν τουλάχιστον επτάμιση ώρες στη διάθεσή τους ανά νύκτα. Στη δεύτερη καθυστέρησαν την ώρα ύπνου κατά μιάμιση ώρα ανά νύχτα. Διατήρησαν όμως τον τυπικό χρόνο αφύπνισης, οπότε κοιμόντουσαν 6,2 ώρες ανά νύχτα. Κάθε μία από τις φάσεις διήρκεσε έξι εβδομάδες. Καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης οι ερευνητές μετρούσαν την ινσουλίνη, τη γλυκόζη και το σωματικό λίπος.

Τι είναι η ινσουλίνη

Η ινσουλίνη βοηθά στη ρύθμιση της γλυκόζης στο σώμα. Όταν τα κύτταρα του σώματος αναπτύσσουν αντίσταση στην ινσουλίνη, δεν μπορεί να κάνουν σωστή χρήση της. Η δε αύξηση του κινδύνου ενός ατόμου για προδιαβήτη και διαβήτου τύπου 2 μεγαλώνει πολύ.

Σύμφωνα με την έρευνα, ένα ήπιο έλλειμμα ύπνου που κρατά για έξι εβδομάδες προκαλεί αλλαγές στον οργανισμό. Αυτές οι αλλαγές αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη στις γυναίκες.

«Καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους, οι γυναίκες αντιμετωπίζουν πολλές αλλαγές στις συνήθειες του ύπνου τους λόγω της τεκνοποίησης, της ανατροφής των παιδιών και της εμμηνόπαυσης», επισημαίνει η Μαρί-Πιερ Σονζ, επικεφαλής της μελέτης και διευθύντρια του Κέντρου Αριστείας για τον Ύπνο και την Κιρκάδια Έρευνα στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.

Η μείωση των ωρών ύπνου κατά 90 λεπτά για έξι εβδομάδες αύξησε την αντίσταση στην ινσουλίνη κατά σχεδόν 15% συνολικά και κατά περισσότερο από 20% στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.

Αν και το αυξημένο κοιλιακό λίπος αποτελεί βασικό παράγοντα της αντίστασης στην ινσουλίνη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι επιπτώσεις της απώλειας ύπνου στην αντίσταση στην ινσουλίνη ήταν ανεξάρτητες με οποιεσδήποτε αλλαγές στο σωματικό λίπος.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα