Μαρία Κάλλας: Πώς μεταμορφώθηκε από ασχημόπαπο σε βασίλισσα του στιλ – 45 χρόνια από τον θάνατό της
Photo by WATFORD/Mirrorpix/Mirrorpix via Getty Images

Έχουν περάσει 45 χρόνια από τότε που έφυγε από τη ζωή η Μαρία Κάλλας, αλλά ο μύθος της ντίβας της όπερας παραμένει πιο ζωντανός από ποτέ.

Η Κάλλας έφερε επανάσταση στον κόσμο της όπερας, αφού ενσάρκωσε πολύπλοκους χαρακτήρες τους οποίους τους κράτησε στο ρεπερτόριό της σε όλη τη διάρκεια της καλλιτεχνικής της πορείας, ακόμη κι αν μπορούσε να επιλέξει κάτι λιγότερο απαιτητικό, όταν ήταν προφανές ότι είχε επέλθει η φυσική φθορά.

Credit: Opera Națională București

Η θεϊκή Κάλλας επανέφερε το δράμα στη σκηνή, κάτι που το πετύχαινε πρώτα με τα μάτια της, μετά με όλο της το πρόσωπο και με αυτό το σώμα, που έστω κι αν εκινείτο ελάχιστα στη σκηνή, έπρεπε να δαμάσει, μεταμορφώνοντάς το για να αποκτήσει τη σωματικότητα ενός μοντέλου, μετά την εφηβεία κατά την οποία ήταν υπέρβαρη και ντυνόταν ατημέλητα. Ξαφνικά, έχασε πολύ γρήγορα βάρος και απέκτησε μία μορφή που την έκανε ιδιαίτερα ελκυστική, ενώ επέλεξε να την ντύσει η διάσημη σχεδιάστρια από το Μιλάνο, Biki, η οποία προτιμούσε να τη θεωρούν μοδίστρα αντί για σχεδιάστρια.

Έτσι, η Κάλλας γοήτευσε γυναίκες και άνδρες σε όλο τον πλανήτη με το εκλεπτυσμένο στιλ της, τα κομψά ρούχα της, τη βασιλική κίνησή της, τα πολύτιμα κοσμήματα, το έντονο μακιγιάζ που τόνιζε τα μεγάλα, σκούρα εκφραστικά μάτια της και τα χτενίσματα, τα καπέλα με το βέλος που πλαισίωναν το πλατύ χαμόγελο και το βλέμμα που μαγνήτιζε.

facebook/Maria Callas

Το στιλ της Μαρίας Κάλλας

Στις 16 Σεπτεμβρίου 1977 η Κάλλας έφυγε από τη ζωή και η φωνή, το χάρισμα και το στιλ της έγιναν θρύλος. Κατάφερε να μπει στη δεκάδα των πιο κομψών γυναικών όλου του κόσμου, ενώ κέρδισε και το βραβείο για την πιο σικ γυναίκα στο Μιλάνο. Τα εύσημα αποδίδονται σε μία ιδιαίτερη συνεργασία: αυτή μεταξύ της σπουδαίας σοπράνο και της Μιλανέζας μοδίστρας Elvira Leonardi Bouyeure, γνωστής ως “la Biki”.

Σ’ αυτήν οφείλεται η γέννηση του στιλ της Κάλλας, μέσα από κάποια απαραίτητα και κομψά ενδύματα, τα οποία έμαθε να συνδυάζει και μόνη της, είτε σε περιοδεία είτε σε κρουαζιέρα με την Christina (τη θαλαμηγό του Ωνάση, που τη φιλοξένησε το 1959), έπειτα από σωτήρια σημειώματα που συνέταξε ο γαμπρός της και έμπιστος συνεργάτης της, Alain Reynaud. Η Biki ήταν η άγκυρα πάνω στην οποία προσκολλήθηκε η Κάλλας για να παρουσιάζει τον εαυτό της στην κοινωνία και πάντα να αντεπεξέρχεται στον χαρακτήρα της.

Η φιλία ανάμεσα στη Biki και τη Μαρία Κάλλας

Όλα ξεκίνησαν με μία φράση της Biki: “Αν έπρεπε να ντύσω μία γυναίκα έτσι, θα τρελαινόμουν”. Και μετά μαγεύτηκε και τη μεταμόρφωσε σε θεϊκή. Ο Giacomo Puccini, που είχε παντρευτεί τη γιαγιά της από τη μητέρα της σε δεύτερο γάμο, την αποκαλεί “Bicchi”, υποκοριστικό του “άτακτου”, αλλά είναι ο Gabriele D’Annunzio που μετατρέπει το παρατσούκλι της σε κάτι εξωτικό. Η Elvira Leonardi Bouyeure, “la Biki”, γεννήθηκε στο Μιλάνο το 1906 και από την παιδική ηλικία ζούσε σε ένα αριστοκρατικό και καλλιεργημένο περιβάλλον. Σύχναζε στην υψηλή κοινωνία, έκανε παρέα με μουσικούς και καλλιτέχνες και ανέπτυξε ένα φυσικό γούστο για την κομψότητα.

Έκανε για πρώτη φορά επίδειξη στις 5 Μαΐου 1936 και έγινε η μοδίστρα των “ωραίων” Μιλανέζων κυριών. Στο σπίτι της, τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, συχνάζουν προσωπικότητες του πολιτισμού, της ψυχαγωγίας και των οικονομικών. Η ίδια συχνάζει στις πιο ξεχωριστές εκδηλώσεις.

Είναι 7 Δεκεμβρίου 1951, η βραδιά των εγκαινίων του Teatro alla Scala. Ο Wally Toscanini διοργάνωσε την καθιερωμένη συνάντηση μετά την πρεμιέρα. Στον Σικελικό Εσπερινό έγινε το ντεμπούτο της 28χρονης Μαρίας Κάλλας. Η Biki εντυπωσιάζεται από τη φωνή της σοπράνο, αλλά κοιτώντας την στο σαλόνι στη via Durini, η άθυμη εμφάνισή της την εντυπωσιάζει ακόμη περισσότερο: σακάκι πολύ στενό γι’ αυτό το πλούσιο στήθος, μακριά φούστα, που δεν ταιριάζει στα πόδια, παπούτσια με λουριά που κόβουν τους αστραγάλους, τσάντα μεγάλη όσο μια τσάντα για ψώνια, ογκώδη, φθηνά σκουλαρίκια. Και ένα μαύρο βελούδινο καπέλο με φαρδύ γείσο αν και ήταν βράδυ, στον χώρο του σπιτιού. Είναι σαφές ότι χρειάζεται κάποιες συμβουλές, ωστόσο η Biki είναι γοητευμένη. Έχει κάτι, αυτή η γυναίκα, που την μπερδεύει: ένα έντονο πάθος, ένα ανεξήγητο ταμπεραμέντο που βρίσκεται ανάμεσα στην ευθραυστότητα του ατόμου και την επιβλητική δύναμη του καλλιτέχνη.

Την επόμενη εβδομάδα, χτυπά το τηλέφωνο στο ατελιές της στον αριθμό 3 της Via Sant’Andrea. Ο σύζυγος της Κάλλας, Giovanni Battista Meneghini, ζητεί ραντεβού. “Ξέρετε πώς να κρατάτε τη σκηνή κυρία Κάλλας, αλλά για να σας ντύσω, θα πρέπει να χάσετε μερικά κιλά” φέρεται να της είπε χωρίς να μασά τα λόγια της. Η άλλη εκτιμά την αλήθεια της και υπόσχεται να ακολουθήσει τη σύστασή της. Και έτσι έγινε. Επιστρέφει έξι μήνες μετά μεταμορφωμένη. Οι δυο τους γίνονται φίλες και ξεκινούν τη μεταμόρφωση. Μέσα από επαρχιακά ρούχα: χρειάζονται δομημένα μοντέλα, ντραπέ σε στρατηγικά σημεία, λαιμόκοψη σχεδιασμένη έτσι που να ελαχιστοποιεί το στήθος, μαζεμένα μαλλιά και ψηλοτάκουνα.

greece2021.gr

Μαρία Κάλλας: Από ασχημόπαπο σε βασίλισσα του στιλ

Για τη Μαρία Κάλλας ξεκίνησε μια νέα εποχή. Δεν είναι πλέον το άσχημο παπάκι αλλά μία βασίλισσα ντυμένη με μωβ σατέν, τιρκουάζ, μελί, μακριά φορέματα με λεοπάρ print dresses, κάπες,μανίκια πεταλούδα, φορέματα με κομμένο τετράγωνο μπούστο και ουρά που θαυμάζει ακόμη και ο Yves Saint Laurent. Και μετά τσάντες, παπούτσια, καπέλα, γάντια, μαντίλια, κοσμήματα. Και κάπως έτσι η Biki δημιουργεί τη θεϊκή Κάλλας και παράλληλα γίνεται η έμπιστή της, τη μαθαίνει να ντύνεται καλά σαν να το έκανε πάντα με έμφυτο γούστο. Μαζί της, όλα της τα ρούχα γίνονται διάσημα στον κόσμο της, ανεβάζοντας την Biki στον Όλυμπο των επίλεκτων μοδίστρων: η Κάλλας είναι η αλύτερη μαρτυρία που θα μπορούσε να είχε ζητήσει.

Με πληροφορίες από: lfattoquotidiano.it, fashionheritage.eu, donnamoderna.com

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα