Search
Close this search box.
Το σύνδρομο της αόρατης γυναίκας – Γιατί η μόδα μάς ξεχνάει τόσο νωρίς;
Look με δερμάτινα
Credit: Grece Ghanem/Instagram

Μήπως νιώθουμε ότι, καθώς μεγαλώνουμε, η μόδα μας γυρίζει την πλάτη; Αν έχετε αισθανθεί ποτέ ότι τα ρούχα στις βιτρίνες δεν απευθύνονται πια σε εμάς, δεν είστε μόνες. Μια πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι πολλές γυναίκες αρχίζουν να νιώθουν «αόρατες» στον κόσμο της μόδας ήδη από την ηλικία των 35 ετών. Και δυστυχώς, αυτό το αίσθημα απομόνωσης δεν σταματά εκεί.

Ας δούμε μαζί γιατί συμβαίνει αυτό, τι ρόλο παίζουν οι κοινωνικές αντιλήψεις και πώς μπορούμε να διεκδικήσουμε ξανά τη θέση μας και ναι, το στιλ μας!

Αν ρίξουμε μια ματιά στις διαφημίσεις μεγάλων οίκων μόδας, στα περιοδικά ή ακόμα και στις βιτρίνες των αγαπημένων μας καταστημάτων, θα δούμε ένα ξεκάθαρο μοτίβο.

Η μόδα φαίνεται να απευθύνεται κυρίως σε νεότερες γυναίκες. Φούστες μίνι, cropped tops και τάσεις που φωνάζουν “Gen Z approved” γεμίζουν τα ράφια, ενώ οι συλλογές που συνδυάζουν κομψότητα και άνεση για γυναίκες άνω των 35 είναι ελάχιστες.

Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που πολλές από εμάς νιώθουμε ότι δεν έχουμε πλέον χώρο στον κόσμο της μόδας. Η αίσθηση ότι «δεν ανήκουμε» μπορεί να μας κάνει να αμφισβητούμε το στιλ μας, να νιώθουμε απομονωμένες ή και να χάνουμε την αυτοπεποίθησή μας.

Το «Σύνδρομο της Αόρατης Γυναίκας»

Κοινωνικά, έχουμε μεγαλώσει με την ιδέα ότι η νεότητα είναι το απόλυτο προσόν. Από τις ταινίες μέχρι τα social media, οι νεαρές γυναίκες παρουσιάζονται πάντα ως το επίκεντρο της προσοχής, ενώ οι μεγαλύτερες γυναίκες συχνά μπαίνουν στο περιθώριο. Αυτό οδηγεί σε ένα φαινόμενο που πολλοί ψυχολόγοι αποκαλούν «Σύνδρομο της Αόρατης Γυναίκας» -τη στιγμή που περνάμε τα 35-40, αρχίζουμε να νιώθουμε ότι η κοινωνία και ειδικά η βιομηχανία της μόδας, μάς αγνοεί.

Αυτό το συναίσθημα δεν περιορίζεται μόνο στις βιτρίνες και τις πασαρέλες. Πολλές γυναίκες αναφέρουν ότι νιώθουν παραμελημένες και σε άλλους τομείς, όπως στο εργασιακό τους περιβάλλον, στις κοινωνικές τους συναναστροφές ή ακόμα και στο χώρο της υγείας. Ξαφνικά, η φωνή μας δεν ακούγεται το ίδιο δυνατά και η παρουσία μας φαίνεται λιγότερο «σημαντική».

Αλλάζουν οι τάσεις, αλλάζουμε κι εμείς

Παρά τη στερεοτυπική εικόνα που προωθείται, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Οι γυναίκες μετά τα 35, τα 40, ακόμα και τα 50 είναι δυναμικές, γεμάτες αυτοπεποίθηση και ξέρουν τι τους ταιριάζει. Το στιλ δεν είναι κάτι που έχει ημερομηνία λήξης -αντιθέτως, εξελίσσεται μαζί μας.

Τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε ολοένα και περισσότερες γυναίκες να διεκδικούν ξανά την παρουσία τους στον χώρο της μόδας. Σχεδιαστές όπως η Batsheva να αγκαλιάζουν την ποικιλομορφία και λανσάρουν συλλογές που δεν περιορίζονται μόνο στις νεότερες ηλικίες. Μάλιστα, όλο και περισσότερα brands αρχίζουν να καταλαβαίνουν πως η μόδα δεν αφορά μόνο μια δεκαετία ζωής, αλλά όλες μας, σε κάθε στάδιο της πορείας μας.

Πώς παίρνουμε τον έλεγχο στα χέρια μας

Εφόσον η μόδα αργεί να μας «θυμηθεί», ίσως είναι καιρός να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Τι μπορούμε να κάνουμε;

Φοράμε ότι μας κάνει να νιώθουμε όμορφες. Οι τάσεις έρχονται και φεύγουν, αλλά το προσωπικό μας στιλ μένει. Αν κάτι μας εκφράζει, δεν χρειάζεται να ρωτήσουμε αν «ταιριάζει στην ηλικία μας» – αρκεί που μας κάνει χαρούμενες.

Στηρίζουμε brands που προωθούν την ένταξη. Υπάρχουν πλέον πολλές εταιρείες που σχεδιάζουν με γνώμονα τις ανάγκες όλων των ηλικιών. Ψάχνουμε εκείνα τα brands που καταλαβαίνουν ότι η κομψότητα δεν έχει ηλικία.

Γιορτάζουμε την εξέλιξή μας. Αντί να βλέπουμε τη γήρανση ως απώλεια, μπορούμε να την αγκαλιάσουμε ως μέρος της μοναδικής μας πορείας. Κάθε χρόνος που περνά, μας κάνει πιο σοφές, πιο δυνατές και – γιατί όχι; – ακόμα πιο στιλάτες!

Η αορατότητα είναι επιλογή; Όχι, αλλά η αυτοπεποίθηση είναι!

Αν η κοινωνία αργεί να προσαρμοστεί, εμείς δεν χρειάζεται να περιμένουμε. Η ομορφιά και το στιλ δεν έχουν όριο ηλικίας. Και όσο πιο πολύ το πιστεύουμε, τόσο πιο δύσκολο θα είναι για κανέναν να μας «αφήσει στο περιθώριο».

Ήρθε η ώρα να διεκδικήσουμε τη θέση μας, στη μόδα και παντού. Και, γιατί όχι, να γιορτάσουμε κάθε μας εμφάνιση με το ίδιο πάθος που είχαμε πάντα!

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα