Search
Close this search box.
#personalshopper: Τι είναι το fashion sourcing και γιατί οι διάσημοι το επιλέγουν

Ας είμαστε ειλικρινείς. Οι εθισμένοι με τη μόδα είναι άνθρωποι που την αντιμετωπίζουν σαν τέχνη. Κι όπως οι εθισμένοι με την τέχνη θέλουν να έχουν τον τάδε πίνακα στο σαλόνι τους και το τάδε έκθεμα στην είσοδό τους, έτσι και οι fashion addicts εκτιμούν πάντα ένα αρχειακό κομμάτι (είτε είναι ρούχο είτε αξεσουάρ). Οι περισσότεροι από εμάς ψάχνουμε συνήθως τον κόσμο του Vestiaire για να βρούμε κάτι τέτοιο, ή σε κάποιο πολύ καλά ψαγμένο βιντατζάδικο –αν είμαστε τυχεροί να έχουμε πρόσβαση σε τέτοιο κατάστημα. Κάθε μοδάς/μοδού που σέβεται τον εαυτό του ψάχνει για παράδειγμα, vintage κομμάτια Celine από την περίοδο που σχεδίαζε η Phoebe Philo (δημιουργική διευθύντρια από το 2008 έως το 2018). Άλλοι πάλι που δεν έχουν αυτές τις πληροφορίες, ή βαριούνται να ψάχνουν επί ώρες, ή δεν ξέρουν γενικώς τι ψάχνουν πέρα από το «κάτι εμβληματικό, luxury και ιδιαίτερο»… τι επιλογές έχουν;

Credit: Gab Waller/Instagram

Οι personal shoppers έρχονται για να δώσουν την απάντηση. Μιλάμε για ανθρώπους που μπορούν να βοηθήσουν τον καθένα μας (ανεξαρτήτως οικονομικού υπόβαθρου) να βρει αυτό ακριβώς που θέλει, ακόμα κι όταν αυτό είναι κάποιο μοναδικό αντικείμενο που έχει εξαντληθεί ή είναι δύσκολο να το βρει κανείς στην αγορά. Δεν είναι απαραίτητα στιλίστες, σίγουρα έχουν ενδιαφέρον για τη μόδα και ακόμα πιο σίγουρα είναι δικτυωμένοι παντού. Πλέον κάθονται στην πρώτη σειρά στις επιδείξεις μόδας και δεν είναι και λίγοι οι celebrities που τους επιλέγουν και τους εμπιστεύονται. Ειδικά τώρα που οι red carpet εμφανίσεις τους με vintage δημιουργίες οίκων έχουν αρχίσει να γίνονται νόρμα.

Θέλει κάποιος για παράδειγμα να βρει το πιο εκκεντρικό ζευγάρι παπούτσια για μια εκδήλωση και θέλει να βεβαιωθεί ότι δεν θα υπάρξει δεύτερος στον ίδιο χώρο με τα ίδια παπούτσια; Έχει μήπως και πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις για ό,τι φοράει; Το μόνο που χρειάζεται είναι να βρει έναν personal shopper με εξειδίκευση στο fashion sourcing, που να μπορεί να εντοπίζει πολύ συγκεκριμένα είδη πολυτελείας από την παγκόσμια σκηνή. Σίγουρα, στο εξωτερικό αυτή η υπηρεσία είναι πιο διαδεδομένη και θεωρείται αναπτυσσόμενη. Κάποιοι μάλιστα έχουν αρχίσει να αναρωτιούνται μήπως τελικά οι νεοφυείς επιχειρήσεις προσωπικών αγορών (personal shopping) είναι το μέλλον της βιομηχανίας πολυτελών ειδών -λόγω της αυξημένης δημοφιλίας τους.

Όταν η Jennifer Nisan ξεκίνησε τον λογαριασμό της στο Instagram @frontrowlive, αφιερωμένο στην προμήθεια προϊόντων πολυτελείας το 2018, δεν ήξερε κι ακριβώς τι κάνει. Δια βίου λάτρις της μόδας και πρώην ασκούμενη σε περιοδικά μόδας, η Nisan βρήκε το χώρο της έξω από τη βιομηχανία που ήξερε μέχρι τότε. Αυτό που ξεκίνησε ως προσωπικό πρότζεκτ έγινε τελικά μια ολοκληρωμένη επιχείρηση γύρω από το κυνήγι δυσεύρετων ειδών μόδας, για άλλους και όχι για τον εαυτό της (όπως αρχικά ξεκίνησε). Κι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο TikTok, το hashtag #personalshopper έχει πάνω από 500 εκατομμύρια προβολές, ενώ στο Instagram, το ίδιο hashtag έχει πάνω από 7 εκατομμύρια δημοσιεύσεις.

«Ο κύριος στόχος μου είναι να συνδέσω πελάτες με το κατάστημα», έχει δηλώσει η Nisan στο παρελθόν. «Απλώς χρεώνω τους ανθρώπους για το χρόνο μου. Και αυτό επιτρέπει στον πελάτη να χτίσει τη δική του σχέση με τα brands».

Η χρέωση της Nisan ποικίλλει ανάλογα με το προϊόν.

Η Gab Waller από την άλλη πληρώνεται ανάλογα με τον πελάτη. Κι αυτή είδε την επιχείρησή της να απογειώνεται χάρη στο Instagram. Έξι μήνες αφότου ξεκίνησε να προσφέρει τις σχετικές υπηρεσίες της στην πατρίδα της, την Αυστραλία, η Waller είδε ένα αίτημα από το supermodel Rosie Huntington-Whiteley που έψαχνε ένα σπάνιο παλτό. Κατά τύχη, η Waller ήξερε ήδη πού να το εντοπίσει. Μια εβδομάδα πριν, είχε μιλήσει με μια μπουτίκ στη Δανία που είχε το κομμάτι. Από εκεί και πέρα τα πράγματα άλλαξαν. Σήμερα μεταξύ άλλων δουλεύει για τη Zoe Kravitz, την Chiara Ferragni, την Hillary Duff και πολλές ακόμα celebrities.

Αναρωτιέστε λοιπόν «που πάνε και τα βρίσκουν όλα;» οι διάσημες και όλα τα cool girls, ακόμα και η γειτόνισσά σας που είναι icon; Την απάντηση θα σας της δώσει το νέο σύμπαν των προσωπικών αγορών, που βρίσκεται στα σόσιαλ. Με προσοχή!

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα