Γιατί η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα μεγάλο fashion brand σε παγκόσμια κλίμακα;
Έλληνες σχεδιαστές στο εξωτερικό έχουν πετύχει και στο παρελθόν και τώρα. Η Ελλάδα όμως δεν θεωρείται από τις χώρες που παράγουν μόδα. Οι λόγοι είναι πολλοί και ουσιαστικοί και επικοινωνιακοί. Πρώτον δεν έχει καταφέρει να στήσει ένα fashion week που να σταθεί χρονικά μέσα στο παγκόσμιο ημερολόγιο και να αφορά τους buyers. Δεύτερον δεν έχει προσπαθήσει να πουλήσει την ελληνική μόδα για την ποιότητά της όπως πχ η Ιταλία, αλλά προωθεί το φολκλόρ, το Greek chic και έννοιες που δεν έχουν διαχρονικό χαρακτήρα και δεν αφορούν πάντα το παγκόσμιο προσκήνιο. Αλλά για να πουλήσεις την ελληνική ποιότητα πρέπει να ξεκινήσεις στηρίζοντας την ελληνική παραγωγή και στις πρώτες ύλες αλλά και στα προϊόντα.
Με τη συμμετοχή σας στο Short Course in Fashion Business από το ΜΒΑ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών τι θέλετε να μεταλαμπαδεύσετε στη νέα γενιά των ανθρώπων που θα ασχοληθούν με τη βιομηχανία;
Να έχουν σταθερό όραμα για το brand τους και γερά νεύρα γιατί ο χώρος είναι πολύ ανταγωνιστικός και δεν έχει να κάνει μόνο με την δημοσιότητα.
Πώς φαντάζεσαι τη βιομηχανία της μόδας στην Eλλάδα σε πέντε χρόνια;
Θέλω να ελπίζω πως θα είναι καλύτερη. Δυστυχώς όμως λόγω των social media και του celebrity endorsement, όλο και περισσότεροι άσχετοι με την μόδα προσπαθούν να «πουλήσουν» μόδα. Αυτό δυστυχώς είναι μόνο για εγχώρια κατανάλωση και δεν βοηθάει την εικόνα της ελληνικής μόδας προς τα έξω.
Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει κάθε συνεργάτης του οίκου Parthenis πριν γίνει μέλος της ομάδας σας;
Πρώτα απ’ όλα να αγαπάει το brand και να καταλαβαίνει τις αξίες του. Για να πουλήσεις κάτι πρέπει να το πρεσβεύεις και ο ίδιος. Αυτό δεν ισχύει πάντα από την αρχή της συνεργασίας αλλά νομίζω πως στην πορεία πολύ γρήγορα οι συνεργάτες μας μπαίνουν στο πνεύμα του brand και το αγαπούν για την ειλικρίνειά του, την ποιότητά του, την διαχρονικότητά του, την πρακτικότητά του και τη σχέση του με τη φύση.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα του οίκου σας;
Το ότι καταφέρνουμε να είμαστε επίκαιροι μετά από 40 χρόνια πορείας και ότι ντύνουμε συγχρόνως 3 γενιές. Γιαγιά, μαμά και κόρη ή γιό.
Γιατί είναι σημαντικό να στηρίζουμε τα ελληνικά fashion houses ως καταναλωτές;
Είναι σημαντικό να τα στηρίζουμε όπως και τα υπόλοιπα ελληνικά προϊόντα. Γιατί στο τραπέζι μας για παράδειγμα δεν βάζουμε ιταλικό ή ισπανικό λάδι. Παράλληλα όμως και αυτά πρέπει να μας προσφέρουν αυτό που επιθυμούμε και να μας σέβονται σαν καταναλωτές. Να μας κάνουν περιφανούς που τα φοράμε.
]]>