Πώς τα κολάν έγιναν μια βιομηχανία πολλών δισ. δολαρίων
Girl in leggings, New York
Credit: @Unsplash

Κολάν ή leggings. Λίγο παρεξηγημένο, δύσκολο να συνδυαστεί (σωστά), διαρκώς βρίσκεται σε μια on/off σχέση με τη μόδα. Για τις σύγχρονες γυναίκες, το εφαρμοστό αυτό παντελόνι είναι άλλοτε μια λύση ανάγκης, ένα statement, σύμβολο θηλυκότητας και sassyness. Μα πάνω απ’ όλα, είναι σχεδόν, μια γυναικεία ενδυματολογική υπόθεση που έχει πολλά να διηγηθεί.

Πάντως ελάχιστοι θα μπορούσαν να προβλέψουν ότι ένα από τα πιο περιφρονημένα items των ‘80s- μιας δεκαετίας που δεν τη χαρακτήριζε το στιλ- μετατράπηκε σήμερα σε μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Stretching στα κέρδη

Σύμφωνα με έρευνα του CNN, τα κέρδη σχετικά με τα κολάν για το 2022 ξεπέρασαν τα 32,89 δισ. δολάρια. Η παγκόσμια αγορά μάλιστα, θα φτάσει σε αξία τα 57,97 δισ. δολάρια μέχρι το 2031, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας ερευνών αγοράς, Growth Market Reports.

Bella Hadid
Credit: Bella Hadid/Instagram

Η ανάλυση δεδομένων από την Statista προβλέπει ότι το 2027 θα παραχθούν 4 δισ. ζευγάρια καλσόν και κολάν. Αριθμοί απίστευτοι, που προκαλούν ενδυματολογικό σεισμό.

Κι ενώ πολυτελείς μπράντες όπως είναι οι Prada, Loewe και Moncler είναι αρκετά πρόθυμες να εισβάλλουν δυναμικά και να εντάξουν τα leggings στις συλλογές τους, το ερώτημα είναι ένα. Πού οφείλεται αυτή η ραγδαία αύξηση; Λογικά στην πρωτοφανή και ολοένα αυξανόμενη όρεξη για fitness ρούχα. Στην άνοδο του fitness- yoga, pilates κ.α. – και στη sporty chic αισθητική.

Διευρυμένα sizes και άνεση

Η δημοτικότητά τους συνδέεται με τη συμπερίληψη. Χάρη στα διευρυμένα sizes, τα κολάν περιλαμβάνουν όλους τους σωματότυπους με έναν τρόπο που άλλες κατηγορίες αγορών, όπως το denim – και ακόμη και το stretch denim – δεν ήταν ποτέ. Ο καταναλωτής έχει δηλαδή να επιλέξει από μεγέθη από από XS έως XXL.

Κι αυτό γιατί το υλικό που χρησιμοποιται είναι καινοτόμο, ειδικό για να κρατάει ομοιόμορφα μια μεγάλη ποικιλία σωματικών σχημάτων. Το αποτέλεσμα είναι η απόλυτη άνεση και η ομοιόμορφη αίσθηση κίνησης.

H Winnie Harlow σε βόλτα στο Los Angeles στις 21 Απριλίου. Photo by Rachpoot/Bauer-Griffin/GC Images

Στο χορό έχουν μπει φυσικά και οι τα παραδοσιακά αθλητικά brands, όπως η Adidas, η Puma και η Nike. «Γνωρίζουμε ότι τα κολάν είναι απαραίτητα για τη γυναικεία γκαρνταρόμπα», δήλωσε εκπρόσωπος της Nike στο CNN. «Στόχος μας είναι να σχεδιάζουμε προϊόντα που κάνουν την κίνηση πιο εύκολη, για να νιώθουν οι γυναίκες κάθε ηλικίας αυτοπεποίθηση, άνεση, ομορφιά και δύναμη, και όλα αυτά υποστηριζόμενα από την απίστευτη επιστήμη και την καινοτομία», εξηγεί.

Αυτή η καινοτομία ίσως είναι το μυστικό όπλο πίσω από αυτή την αναπτυσσόμενη επιχείρηση.

Άραγε, να γνώριζε η Jane Fonda τη φρενίτιδα που θα προκαλούσε τρεις δεκαετίες μετά, φέρνοντας την επανάσταση στη βιομηχανία του fitness;

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα