Πώς η Nike, η adidas, η Dove και άλλες μεγάλες εταιρίες έρχονται σε ανοιχτή ρήξη με τον Donald Trump

Οι πρώτες μέρες της προεδρίας του Donald Trump στις Η.Π.Α. μπορούν να χαρακτηριστούν από διφορούμενες μέχρι καταστροφικές. Ο νέος πρόεδρος της Αμερικής έχει πάρει μια σειρά από αποφάσεις που έχουν προκαλέσει την κοινωνική κατακραυγή που εκδηλώνεται με πορείες και διαδηλώσεις, αλλά και αύξηση του ακτιβισμού εντός και εκτός Η.Π.Α. Και αν πιστεύετε ότι μεμονωμένοι άνθρωποι με προοδευτικές αντιλήψεις είναι οι μόνοι που διαφωνούν με τον πλανητάρχη και έρχονται σε ρήξη μαζί του, κάνετε λάθος. Μπορεί ο Donald να εξελέγη με μία πλατφόρμα που υποσχόταν φοροαπαλλαγές και ευημερία για τις πολυεθνικές, αλλά αυτό δεν αρκεί για μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου που ξεκινήσαν ανοιχτά «πόλεμο» μαζί του.

donald trump homepage 600 X 600
Πρώτη η Dove, brand της Unilever κυκλοφόρησε μια καμπάνια στο Ηνωμένο Βασίλειο που λίγο πολύ τρόλαρε τον Donald και τη διακυβέρνησή του που μέσω της εκπροσώπου του, Kellyanne Conway, διατέθηκε ότι δεν λένε προφανή ψέματα στο λαό, αλλά εναλλακτικές αλήθειες. Το beauty brand δεν έχασε την ευκαιρία και εγκαινίασε τη δική του καμπάνια με «εναλλακτικές αλήθειες» που μπορείτε να δείτε από κάτω και σίγουρα θα σας προκαλέσει γέλιο γιατί μεταξύ άλλων διατείνεται ότι αν χρησιμοποιείς Dove θα έχεις καλύτερο wi-fi σήμα.

dove

Και φυσικά η Dove δεν ήταν το μόνο brand που αποφάσισε με έξυπνο τρόπο να πάρει θέση εναντίον του προέδρου των Η.Π.Α. και να δείξει τι σημαίνει πρακτικά ο όρος «εναλλακτικές αλήθειες». Η Nike ήταν το επόμενο brand που δια στόματος του CEO της Mark Parker αντέδρασε έντονα και ξεκάθαρα στην απόφαση του προέδρου για αποκλεισμό της εισόδου στη χωρά σε Μουσουλμάνους από πέντε χώρες ακόμα και αν είχαν πράσινη κάρτα παραμονής. Ο chief executive του brand καταδίκασε την απόφαση του προέδρου που μετέπειτα μπλόκαραν οι δικαστές της χώρας και επανέλαβε τα ιδανικά του brand που μεταξύ άλλων δεν ανέχονται το ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία, ενώ στηρίζουν τη διαφορετικότητα και την ανεξιθρησκία. Το γράμμα που έγραψε στα media είναι μία δυνατή τοποθέτηση που μπορείτε να διαβάσετε από κάτω και μεταξύ άλλων λέει ότι η αξία της πολυπολιτισμικής κοινωνίας είναι μεγάλη, ενώ το brand θα είναι πάντα δίπλα σε ανθρώπους που επηρεάζονται από τέτοιες αποφάσεις ο Sir Mo Farah, ολυμπιονίκης που γεννήθηκε στη Σομαλία.

nike-mark-parker-statement-muslim-bam

Και φυσικά η adidas που εδρεύει στη Γερμανία, αλλά έχει γραφεία και στο Portland των Η.Π.Α. δεν θα μπορούσε με τη σειρά της να μην πάρει και εκείνη θέση στο θέμα των ημερών μέσα από την εκπρόσωπό τους Lauren Lamkin που έβγαλε την παρακάτω ανακοίνωση και μεταξύ άλλων λέει ότι η θρησκεία, η ηλικία, η εθνικότητα, ο σεξουαλικός προσανατολισμός δεν θα έπρεπε να χωρίζει τους ανθρώπους και ότι αυτά είναι τα ιδανικά της εταιρίας άσχετα με το πολιτικό κλίμα στην Αμερική.

adidas statement

Πολλές εταιρίες ακόμα μέρα με τη μέρα προστίθενται στη λίστα αυτών που ανοιχτά αμφισβητούν τις αποφάσεις του Donald Trump που σπέρνουν διχόνοια και μισαλλοδοξία σε μία ανοιχτή κοινωνία όπως αυτή των Η.Π.Α. και είναι τουλάχιστον αισιόδοξο ότι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που ζούμε και θα καθορίσουν τον κόσμο και το είδος της κοινωνίας που θέλουμε να έχουμε, άνθρωποι και brands αναλαμβάνουν το ρόλο που οφείλουν να επιφορτιστούν και μιλάνε ανοιχτά για θέματα που άπτονται ζωές ανθρώπων και τις επηρεάζουν άμεσα.

Διαβάστε ακόμα:

Θέλετε δέρμα σαν πορσελάνη; Βρήκαμε το brand που θα λατρέψετε

Αν τη φορέσετε σωστά, σας αδυνατίζει. Αν τη φορέσετε λάθος, σας παχαίνει. Ποια είναι η τάση;

Κατεβάστε τώρα το νέο τεύχος του InStyle εντελώς δωρεάν στο iPad

Ακολουθήστε το InStyle στο instagram