Plisskën Festival: Πώς ένα μουσικό φεστιβάλ κατάφερε να γίνει το «catwalk» μιας ολόκληρης γενιάς

Το Plisskën Festival είναι το καλύτερο ελληνικό μουσικό φεστιβάλ και με τον χαρακτηρισμό «καλύτερο» εννοούμε το πλέον σύγχρονο, ενδιαφέρον, hip, με επικό line up και fashion forward, cool κοινό που καθόλου τυχαία δεν έχει γίνει θέμα στα μεγαλύτερα media του κόσμου όπως η Guardian (που έχει γράψει πως «τo Plisskën βρίθει ενέργειας και κανείς δεν πάει σπίτι του μέχρι το ξημέρωμα») και το Noisey (που το έχει χαρακτηρίσει ως «τo εκπληκτικό Plisskën Festival της Αθήνας»). Φέτος επιστρέφει ξανά ως Winter Plisskën Festival στις 2 και 3 Δεκεμβρίου, με ένα εκπληκτικό roster (λίστα καλλιτεχνών) με πάνω από 40 ονόματα, σε τέσσερα, διαφορετικά stages στο κέντρο της πόλης για να ζήσετε την εμπειρία ενός μουσικού φεστιβάλ ακριβώς όπως και στις μεγαλύτερες μητροπόλεις του κόσμου. Συνδυάζοντας την αφρόκρεμα των Ελλήνων μουσικών, από τους ATH Kids και τον Negros tou Moria, μέχρι τον Craves και τη Nalyssa Green, με μερικούς από τους πιο επιδραστικούς καλλιτέχνες του εξωτερικού όπως οι κλασικοί Death in Vegas και οι Tuxedomoon μέχρι τον καινοτόμο XXXΥ και τους ιδιοσυγκρασιακούς La Femme, το Winter Plisskën Festival καταφέρνει να δημιουργήσει ένα σημαντικό line up-ωδή στη σύγχρονη urban, indie και ηλεκτρονική σκηνή, μακριά από την αναζήτηση του ονόματος κράχτη. Και με αυτή την επιλογή του έρχεται σε απόλυτη ταύτιση με το κοινό του, που για μένα είναι και ο βασικός λόγος να πάει κάποιος στο φεστιβάλ και να νιώσει μέρος ενός σύγχρονου κινήματος άρρηκτα συνδεδεμένο με τη μουσική και το στιλ. Η γενιά που στήριξε το φεστιβάλ από το 2010, που ανακοινώθηκε η ύπαρξή του φιλόδοξου project του Plisskën, είναι αυτή που ασχολείται με τη μουσική ουσιαστικά και δεν απαντάει πως ακούει τα πάντα, όταν τη ρωτούν τι της αρέσει. Ξέρει τα  genres και τα sub genres και δεν περιμένει το MTV για να της επιβάλει τον επόμενο μεγάλο pop star. Έχει άποψη και αισθητική και φαίνεται από τις μουσικές επιλογές της μέχρι τις στιλιστικές. Αγαπά την urban κουλτούρα σε όλες τις εκφάνσεις της, γνωρίζει τα trends, αλλά σε καμία περίπτωση δεν της υποδεικνύουν τι θα φορέσει. Αντιμετωπίζει τη μόδα ως κάτι που έχει ξεπεράσει catwalks και στιλιζαρισμένα fashion shows και πλέον βρίσκεται, αναπνέει και θρέφεται από τους δρόμους της πόλης. Για αυτούς η μόδα είναι σε κάθε σοκάκι και αγαπημένο στέκι, γεννιέται στην καρδιά της πόλης και στο street style και μετά αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους τους fashion designers ακόμα και αυτούς που ανήκουν στην κατηγορία υψηλής ραπτικής. adidas-originals-tubular-x-plissken Πρόσφατα διάβασα στο site της adidas για τα Tubular μια περιγραφή-μανιφέστο για το νεότερο iconic παπούτσι του θρυλικού brand για street looks και όσους το επιλέγουν: «Kάποιοι θα μας πουν hipsters. Άλλοι θα πουν ότι είμαστε ένα κίνημα. Δεν χρειαζόμαστε όμως ταμπέλες ή ονόματα και δεν έχουμε καμία ανάγκη να κατηγοριοποιηθούμε. Είμαστε αυτοί που είμαστε». Αμέσως σκέφτηκα ότι τίποτα δεν είναι πιο ταιριαστό για να χαρακτηρίσει αυτή τη γενιά, από αυτές τις τέσσερις προτάσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι το Tubular, ένα παπούτσι που αγαπούν οι millennials και αποτελεί την επιτομή της σύγχρονης μόδας και street culture εν γένει, δεν είναι ένα ακόμη sneaker, άλλα συμβολίζει κάτι επαναστατικό που αιωρείται στον αέρα, που νιώθουμε να έρχεται και μας προκαλεί ανυπομονησία. Είναι το footwear που σηματοδοτεί την εποχή που πλέον η μόδα δεν ανήκει στους λίγους και ξεκινά τον διάλογο για το πού και σε ποιον ανήκει. Το Tubular προκαλεί το status quo της βιομηχανίας, επιδιώκει να δημιουργήσει νέες εικόνες που εκφράζουν φρεσκάδα και προκαλούν το πως βλέπουμε τον κόσμο. Είναι το ιδανικό sneaker για την ταλαντούχα νέα γενιά και τη νέα τάξη πραγμάτων στην οποία κυριαρχεί το δημιουργικό θάρρος και θράσος. adidas-originals-x-plissken_logo Βέβαια για τα adidas Originals δεν είναι καθόλου καινούργιο ή παράξενο να ντύνουν μια ολόκληρη γενιά. Τα adidas Originals είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την μουσική ως δύο από τα βασικά μέσα έκφρασης διάθεσης, προσωπικότητας και στιλ. Αυτή η σχέση έχει ήδη γράψει πολλά «χιλιόμετρα» τις τελευταίες δεκαετίες και έχει καθορίσει τα trends όπως έγινε με τους Run DMC, με τους Oasis ή με τους Beastie Boys. Τα adidas Originals με τον ένα τρόπο ή με τον άλλο ήταν και είναι πάντα εκεί σε σημαντικά μουσικά events, σε μικρά secret gigs, ακόμα και σε πρόβες σε γκαράζ σπιτιών ή αυτοσχέδιες μουσικές του δρόμου. Φέτος, λοιπόν, μόνο λογικό φαντάζει το γεγονός ότι στην Ελλάδα η adidas στηρίζει ένα από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ μουσικής, που πραγματοποιείται για δεύτερη φορά τον ίδιο χρόνο, το Plisskën. Το μέλλον δεν είναι στο Top of the Pops και τα Billboard charts, γιατί η ιστορία γράφεται στους δρόμους από αφανείς ήρωες που θα τραγουδούν πάνω στις σκηνές του φεστιβάλ και θα χορεύουν κάτω από αυτές. Αν θέλει κάποιος να γίνει μέρος της στιλιστικής επανάστασης που συντελείται και στην Αθήνα, όπως σε όλες τις μητροπόλεις του κόσμου, δεν έχει να βάλει τα adidas του με το μοναδικό τρόπο που εκφράζει την προσωπικότητά του και να ζήσει την εμπειρία του Winter Plisskën Festival. Challenge your music. Challenge your style. Challenge your future. Γιατί αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να επιβιώσει κανείς στη νέα παγκόσμια τάξη του στιλ.]]>

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα