Oscars 2024 Vintage Looks: Γιατί είδαμε τόσα αρχειακά looks στο κόκκινο χαλί της διοργάνωσης;
Anya Taylor-Joy με ασημένιο φόρεμα
Credit: Dior / Photo by Gilbert Flores/Variety via Getty Images

Μια μέρα μετά την ολοκλήρωση των Όσκαρ και όλων των παρεκλόμενων διοργανώσεων που συμβαίνουν μετά τη μεγάλη βραδιά σαν ντόμινο, τα έχουμε δει όλα. Έχουμε μιλήσει λίγο-πολύ για κάθε αξιόλογη εμφάνιση και έχουμε αναλύσει όλα τα ντεσού. Κι εδώ ακριβώς είναι που αρχίζει η ανάλυση. Τώρα, εδώ, καθώς χωνεύουμε «κάθεται» η πληροφορία μέσα μας και γίνεται γνώση.

Το φαινόμενο “Carey Mulligan”

Το βράδυ της Κυριακής, η Carey Mulligan τράβηξε την προσοχή φορώντας μια αναδημιουργία ενός αρχειακού Balenciaga φορέματος από το 1951 για τα 96α Βραβεία Όσκαρ. Η ηθοποιός ήταν υποψήφια για χρυσό αγαλματίδιο για την ερμηνεία της ως Felicia Montealegre Bernstein, τη σύζυγο του μαέστρου Leonard Bernstein (τον παίζει ο Bradley Cooper) στο Maestro. Ο στιλίστας της Mulligan, Andrew Mukamal ήξερε πολύ καλά γιατί έκανε αυτή την επιλογή. Το στράπλες, ασπρόμαυρο φόρεμα με τη στενή μέση, που φτιάχτηκε την ίδια χρονιά που παντρεύτηκαν η Φελίσια και ο Λέοναρντ, είναι επίσης μια ωδή στην ταινία. Να πούμε εδώ ότι σε όλη τη σεζόν των βραβείων, η σταρ έχει φορέσει κι άλλες vintage εμφανίσεις -Schiaparelli και Dior.

Out with the new, in with the old

Η Mulligan βέβαια δεν ήταν η μόνη ηθοποιός που διάλεξε ένα φόρεμα από το παρελθόν. Οι αρχειακές εμφανίσεις από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 και τις αρχές της δεκαετίας του ’00 έδιναν και έπαιρναν στα Oscars και στα after-party φέτος.

H Sydney Sweeney ξεκίνησε τη ρετρό τάση στο κόκκινο χαλί του Vanity Fair after party με ένα λευκό φόρεμα που είχε φορέσει στο παρελθόν η Angelina Jolie. Η Jolie φόρεσε αρχικά το φόρεμα που δημιούργησε ο σχεδιαστής Marc Bouwer στα Βραβεία Όσκαρ το 2004. Το ιβουάρ φόρεμα με το τέλειο ντεκολτέ που αφήνει την πλάτη γυμνή, είναι ένα ντραπέ κομψοτέχνημα. Όλες θα θέλαμε να το φορέσουμε. Ωστόσο, δεν υπάρχει κάποιο κρυμμένο νόημα πίσω από αυτή την επιλογή. Ή τελοσπάντων, ο στιλίστας της Sweeney δεν έχει πει κάτι.

Και μια και μιλάμε για λευκά φορέματα, η Jennifer Lawrence έφτασε στο κόκκινο χαλί των Oscars του Vanity Fair φορώντας ένα λευκό φόρεμα από τη συλλογή Givenchy Haute Couture Φθινόπωρο 1996. Ένα υπέροχο κομμάτι από την τελευταία συλλογή ραπτικής του John Galliano για τον Givenchy πριν πάει στον Dior.

Η Margot Robbie έφτασε επίσης στο κόκκινο χαλί για το after party των Όσκαρ φορώντας ένα χρυσό κορσέ από το σόου του Mugler το 1996, που το είδαμε αρχικά στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι από το μοντέλο Chrystele Saint Louis Augustin με μια ασορτί κάπα.

Εν τω μεταξύ, η Anya Taylor-Joy φόρεσε στα Όσκαρ ένα στράπλες φόρεμα Dior Haute Couture. Το φόρεμα αυτό μπορεί να είναι καινούργιο, ωστόσο παρέπεμπε στα φορέματα Junon και Venus του οίκου από τη συλλογή Φθινόπωρο-Χειμώνας 1949.

Και γιατί όλα αυτά;

Αναρωτιέστε τώρα, γιατί όλες αυτές οι διάσημες κυρίες που έχουν τη δύναμη να φορέσουν ό,τι πιο νέο και σύγχρονο, να επιλέγουν αρχειακά ρούχα από το πάλαι ποτέ. Λογικό. Ε λοιπόν, οι διάσημοι που είναι γνωστό ότι πετάνε τη σκούφια τους να περνάνε μηνύματα μέσα από τις επιλογές τους, χρησιμοποίησαν γι’ ακόμη μια φορά τα ρούχα τους για να μας πουν κάτι σημαντικό.

Τα 90s είναι τάση.

Κι αυτό. Αλλά βασικά, ήθελαν να στρέψουν την προσοχή μας στην κυκλική, την βίνταζ και την ηθική μόδα. Και καλά πολύ καλά έκαναν. Μακάρι αυτή η συντονισμένη κίνηση νοσταλγίας από πλευράς τους να κάνει όλους εμάς λίγο πιο ευαίσθητους στο θέμα της sustainable μόδας.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα