Ο Γιώργος Καράβας μιλά στο InStyle για τη συμμετοχή του στο GNTM, το μόντελινγκ και το νέο του brand για άντρες

Η πολυετή καριέρα του στον χώρο του μόντελινγκ, τα χιλιόμετρα που έχει περπατήσει στα fashion shows του εξωτερικού και τα μεγάλα ονόματα που έχει συνεργαστεί ανά τα χρόνια (Hermès, Jean Paul Gaultier, Gianfranco Ferré, Vivienne Westwood, Armani, Tom Ford κ.ά.) δεν σου αφήνουν περιθώριο για να τον κατατάξεις ως ένα –απλώς– δημόσιο πρόσωπο ή ανερχόμενο τηλεοπτικό role model.

Με τον Γιώργο συστηθήκαμε λίγο πριν ξεκινήσει στον νέο του ρόλο ως coach στο GNTM φέτος, είδα όλη του την πορεία στο δημοφιλές τηλεοπτικό show και τελικά κάναμε μια κουβέντα λίγες ημέρες πριν ανακοινωθεί ο φετινός νικητής. Σε εκείνη την πρώτη μας συζήτηση θυμάμαι να τον ρωτάω αν τον απασχολεί το αν θα τον δεχτεί ο κόσμος εφόσον θα ήταν το «νέο πρόσωπο» σε ένα ήδη υπάρχον, δημοφιλές show στη χώρα μας.

«Η γνώμη του κόσμου πάντοτε μετράει γιατί εκείνος είναι και ο τελικός κριτής. Από εκεί και πέρα, όμως, έχω ως αρχή στη ζωή μου να είμαι ο πραγματικός εαυτός μου με οτιδήποτε καταπιάνομαι. Μπορεί να μην αρέσω, αλλά εγώ θα είμαι μέσα μου καλά γιατί θα είμαι ο αληθινός μου εαυτός» μου είχε απαντήσει τότε και η αλήθεια είναι πως κρίνοντας εκ του αποτελέσματος… άρεσε. Γιατί; Ίσως βρείτε μερικές απαντήσεις παρακάτω.

KΡΙΣΤΕΛ ΛΙΑΚΟΥ: Θεωρείσαι ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους Έλληνες στον χώρο της μόδας. Ένα μοντέλο τελικά στις μέρες μας μπορεί να βγάλει χρήματα στην Ελλάδα;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΒΑΣ: Το να ασχοληθείς στη χώρα μας με το μόντελινγκ δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα κάνεις και καριέρα. Γιατί, όπως ξέρεις, οι δυνατότητες που έχει κανείς εδώ είναι αρκετά περιορισμένες. Οπότε αν το δεις αλλιώς το έργο και φύγεις στο εξωτερικό και πετύχεις, εκεί ναι, εννοείται ότι μπορείς να βγάλεις χρήματα για να ζήσεις την οικογένειά σου και τον εαυτό σου και κάτι παραπάνω. Είναι μια δουλειά –όπως οποιαδήποτε άλλη–, που όσο της δίνεις, τόσο σου επιστρέφει. Από την άλλη, τα χρήματα είναι σχετικά. Ο κόσμος και όσοι σου κολλάνε τον χαρακτηρισμό του πιο «ακριβοπληρωμένου» δεν μπορούν να γνωρίζουν τα budget, αλλά έτσι όπως το γράφουν φαντάζομαι ότι προκύπτει από τον όγκο και την ποιότητα των συνεργασιών που είχα στην καριέρα μου, οι οποίες ήταν τέτοιες που δεν τις είχαν κάνει πολλοί στην Ελλάδα.

 K.Λ.: Ποια είναι η πιο ξεχωριστή εμπειρία που θυμάσαι ακόμα και σήμερα από την επαγγελματική σου πορεία;

Γ.Κ.: Αυτό που μου έρχεται κατευθείαν στο μυαλό είναι το show του Tom Ford στο Λονδίνο και το πριβέ πάρτι που ακολούθησε έπειτα. Βρέθηκα εκεί επειδή περπάτησα νωρίτερα στο σόου του. Παρευρίσκονταν ηθοποιοί του Χόλιγουντ, τοπ μόντελα και άνθρωποι που τους βλέπεις να διαπρέπουν στη σόουμπιζ και δεν πιστεύεις ότι περπατάτε στον ίδιο χώρο. Σε ό,τι αφορά πάλι αμιγώς τη μόδα και την επαγγελματική μου διαδρομή, η πιο δυνατή στιγμή μου ήταν η παγκόσμια καμπάνια για τον οίκο Hermès.

 K.Λ.: Γιατί θεωρείς ότι εκπλήσσεται ο κόσμος όταν μαθαίνει πως είσαι παντρεμένος και έχεις και δύο παιδιά; Τι απαντάς σε όλους εκείνους που σκέφτονται ότι μια τέτοια συνθήκη δεν συνάδει με ένα μοντέλο;

Γ.Κ.: Δεν μου άρεσαν ποτέ τα καλούπια και τα «γίνεται» ή «δεν γίνεται». Προσωπικά έχω μεγαλώσει σε μια οικογένεια με πολλή αγάπη και ήθελα να κάνω οικογένεια από μικρός. Ήταν τα πρότυπά μου τέτοια. Κι από τη στιγμή που βρήκα έναν άνθρωπο που θεωρώ ότι μπορεί να σταθεί δίπλα μου και να είμαστε παρέα σε αυτό, γιατί να μην το κάνω; Ξέρεις κάτι; Η ζωή είναι πολύ μικρή για τέτοια πράγματα, για να βάζεις δεύτερες και τρίτες σκέψεις. Εγώ δεν λειτουργώ με ημίμετρα στη ζωή – όταν έχω κάτι ωραίο δίπλα μου, πάω στο 100%.

 K.Λ.: Έχεις πει πως στην αρχή της καριέρας σου τις 19 από τις 20 φορές άκουγες «όχι». Πόσο σε έριχνε τότε το γεγονός και πώς τα πας σήμερα με την απόρριψη;

Γ.Κ.: Η απόρριψη είναι μέρος της ζωής μας. Δεν μπορεί να ακούς μονάχα «ναι». Στον χώρο της μόδας η απόρριψη είναι κάτι πολύ πιο σύνηθες από την επιβράβευση. Αν ήταν διαφορετικά, θα ήμασταν εκατομμυριούχοι.

K.Λ.: Σε απασχόλησε καθόλου η σκέψη ότι με το GNTM θα κατηγοριοποιη – θείς ως δημόσιο πρόσωπο;

 Γ.Κ.: Δεν βάζω ταμπέλες σε αυτά που κάνω. Εγώ είμαι ο Γιώργος, δηλαδή ακόμα και στο τηλεοπτικό κομμάτι είμαι 100% ο εαυτός μου. Ήταν λες και ζούσα την καθημερινότητά μου.

K.Λ.: Ποια είναι τα συναισθήματά σου τώρα που τελείωσε το GNTM και δεν πηγαίνεις για γύρισμα;

Γ.Κ.: Η αλήθεια είναι ότι μου λείπει! Μου λείπουν τα παιδιά, η παραγωγή και το συνεργείο, η όλη φάση των γυρισμάτων, που ήταν άκρως διασκεδαστική. Μου έχει αφήσει μια όμορφη γεύση το GNTM, καθώς το προσωπικό στοίχημα που είχα θέσει στον εαυτό μου το έχω κερδίσει. Κι αυτό το λέω επειδή αυτό που βλέπω ως εικόνα στην τηλεόραση είναι ο Γιώργος. Είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα και ευχαριστώ την παραγωγή που πραγματικά μου έδωσε τον χώρο που χρειαζόμουν για να βγάλω τον εαυτό μου εκεί έξω.

 K.Λ.: Σε ό,τι αφορά την τελική τριάδα και τελικά τον νικητή, είχες κάνει την πρόβλεψή σου;

Γ.Κ.: Ναι φυσικά. Από πολύ νωρίς είχα βγάλει μια νικητήρια τριάδα στο μυαλό μου, την οποία είχα μοιραστεί μόνο με τον στενό οικογενειακό μου κύκλο, και θέλω να σου πω ότι έπε – σα 100% μέσα στις προβλέψεις μου. Ακόμα και στην τελική εξάδα, τα πήγα καλά από ένστικτο.

K.Λ.: Άρα είχαν ξεκάθαρα κάτι που τους έκανε από την αρχή νικητές;

Γ.Κ.: Αν έχεις εμπειρία στον χώρο, μπορείς να διακρίνεις αμέσως ποιοι είναι αυτοί οι οποίοι έχουν το πακέτο για να κάνουν τα βήματα που χρειάζονται και να προχωρήσουν μπροστά

K.Λ.: Πρόσφατα συνεργάστηκες με τον Αντώνη Παπασταύρου και δημιουργήσατε μια capsule συλλογή, την Dante by Yiorgos Karavas. Γιατί επέλεξες να συνεργαστείς με το συγκεκριμένο brand και ποιος ήταν ο ρόλος σου στη δημιουργία των ρούχων;

Γ.Κ.: Πριν ξεκινήσει το GNTM έκανα ένα πρώτο ραντεβού με τον στιλίστα μου, τον Κωνσταντίνο Γκρόζο, και η πρώτη εται – ρεία που του ζήτησα να ντύνομαι ήταν τα Dante. Κι αυτό γιατί γνωρίζω το brand και τα παιδιά που την τρέχουν και η αισθητική και η άποψή τους στο ρούχο μου ταιριάζουν. Ο άντρας που διαγράφεται μέσα από τα ρούχα τους είναι για μένα ο ιδανικός. Τα σχέδιά τους έχουν κάτι vintage αλλά και ρομαντικό – και εγώ επίσης είμαι ρομαντικός. Σε ένα από τα πρώτα ραντεβού, λοιπόν, έγινε και η πρόταση. Κάπως από κοινού και την ίδια στιγμή. Μου λέει ο Αντώνης «Θέλω να σου πω κάτι». Και του απαντώ «Και εγώ θέλω να σου πω κάτι. Πώς θα σου φαινόταν να κάναμε από κοινού μια αντρική συλλογή;». Αυτό ακριβώς ήθελε να μου πει και εκείνος κι έτσι αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Μιλάω πολύ ειλικρινά, δεν σ’ το λέω για να σε εντυπωσιάσω. Τώρα, σε ό,τι αφορά το τεχνικό κομμάτι, δεν έχω γνώση – ούτε από πατρόν ούτε από σχεδιασμό ρούχου. Ωστόσο, ήμουν παρών στην επιλογή υφασμάτων καθώς επίσης και όταν σχεδίαζε το ρούχο ο Αντώνης, για να δω αν λειτουργεί και για τη δική μου συλλογή ή θα κρατούσε το σχέδιο εκείνος για να βγει ως Dante. Είμαι πολύ χαρούμενος για αυτή τη συλλογή και με τιμάει η συνεργασία.

K.Λ.: Σήμα κατατεθέν σου είναι τα μαντίλια και είδα ότι και η συλλογή σου έχει μερικά. Ποια είναι η άποψή σου για το accessorizing και τι θα έλεγες σε έναν Έλληνα που, ενδεχομένως, δεν τολμά να φορέσει στοιχεία γιατί θεωρεί ότι του αφαιρούν από μια μάτσο εμφάνιση;

Γ.Κ.: Τρελαίνομαι για τα μαντίλια και τα πάσης φύσεως αξεσουάρ – καπέλα, γυαλιά. Θεωρώ ότι πολύ μικρά πραγματάκια μπορεί να αναβαθμίσουν το στιλ ενός άντρα σοβαρά. Θα έλεγα στους Έλληνες λοιπόν να μη φοβούνται να πειραματιστούν. Άλλωστε κανένα αξεσουάρ ή ρούχο δεν είναι δυνατό να αφαιρέσει «αντρισμό». Τα μαντίλια, για παράδειγμα, στην ιστορία του ρούχου τα συναντάμε να τα φορούν και οι πιο κλασικοί άντρες. Όπως επίσης και το καπέλο και πολλά ακόμα αξεσουάρ, που πρωταγωνιστούσαν στο αντρικό στιλ τις δεκαετίες ’40, ’50 και ’60. Στην τελική, η ιστορία επαναλαμβάνεται, είτε είναι η ιστορία της μόδας είτε η γενικότερη. Ας αρχίσουμε να ανασύ – ρουμε πράγματα που είναι ήδη δοκιμασμένα και πετυχημένα στον χρόνο. Και ξέρεις κάτι; Ωραίο είναι το casual ντύσιμο, αλλά λίγο-πολύ έχει καταστρέψει αυτό που λέμε «στιλ». Γιατί πάνω στην ευκολία κανείς αφήνει στην άκρη το προσωπικό στοιχείο ή το «κάτι παραπάνω».