Γιατί η συλλογή της Μαίρης Κατράντζου στο London Fashion Week είναι η καλύτερη διαφήμιση για τον ελληνικό πολιτισμό

Η Μαίρη Κατράντζου είναι η πιο διάσημη ελληνική εξαγωγή στην παγκόσμια μόδα και χωρίς καμία αμφιβολία μία σχεδιάστρια που κατάφερε με τη δημιουργικότητα και την αισθητική της να κάνει τα prints το πιο cool πράγμα που υπάρχει στο fashion industry. Κόντρα στο trend του μινιμαλισμού που επικρατούσε στο τέλος της προηγούμενης δεκαετίας, η Μαίρη Κατράντζου από την πρώτη της συλλογή ως graduate του περίφημου κολεγίου μόδας, Central Saint Martin’s έδειξε ότι κανείς δεν μπορεί να μπλέξει και print και υφές όπως εκείνη κάνοντας ακόμα πιο δύσκολο για τον κόσμο της μόδας να ξεχωρίσει τη γραμμή μεταξύ φανταστικού και ρεαλιστικού με προφανές αποτέλεσμα να κρατά πάντα αμείωτο το ενδιαφέρον τους.

mary-katrantzou-600-new-classic

Αυτή ήταν πάντοτε και η δύναμη της. Με τα prints που δημιουργούσε και τη μοναδική ικανότητα της να συνδυάζει με λυρική -σχεδόν- μαεστρία τα διαφορετικά μοτίβο που πάντα φάνταζαν τόσο εξωπραγματικά, παράξενα, ανομοιογενή και τόσο οικεία ταυτόχρονα κατάφερε να αναδειχθεί και να γίνει μία υπολογίσιμη δύναμη σε ένα χώρο που τα fashion houses της πρώτης γραμμής δεν έχουν αλλάξει εδώ και δεκαετίες.

mary-katrantzou-600-new-classic

Η Μαίρη πειραματίστηκε συλλογή με συλλογή με τα κοσμήματα, τα μπουκάλια των αρωμάτων, τα ρολόγια και άλλα διακοσμητικά, αντικείμενα, τα λουλούδια και τόσες άλλες εικόνες της καθημερινότητας που ποτέ δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι μπορούν να μετατραπούν σε υψηλή ραπτική με ένα τρόπο που όταν τελείωνε κάθε πασαρέλα της θα άφηνε το κοινό της με μία αίσθηση στέρησης και μια ανάγκη να δει περισσότερα από τη σχεδιάστρια.

mary-katrantzou-600-new-classic

Και όσο τα χρόνια πέρναγαν και το brand της Μαίρης Κατράντζου γινόταν μεγαλύτερο και κατάφερε να κερδίσει για τη σχεδιάστρια του τον άτυπο τίτλο του “print goddess“, ένα σχόλιο-copyright που συνοδεύει πάντα το όνομά της. Οι συλλογές της εξελίχθηκαν από κινούμενα έργα τέχνης στην πασαρέλα, βούτυρο στο ψωμί των φωτογράφων μόδας και των περιοδικών για fashion editorials λόγω της φωτογραφίσιμης αξίας τους, σε collections με φορέσιμες σιλουέτες για γυναίκες που θέλουν να επενδύουν σε πολυτελή, μοναδικά κομμάτια που αναδεικνύουν το ιδιοσυγκρασιακό στιλ και την αγάπη τους για την τέχνη. Ακόμα και αν δεν έχασαν τίποτα από  την αίγλη του avant garde που έδωσε αναγνωρισιμότητα και hype στη σχεδιάστρια, σίγουρα με τη βοήθεια πολλών A-list celebrities από τη Sarah Jessica Parker μέχρι την Beyoncé και κοψιμάτων που μιλούν σε όλες τις γυναίκες,  κατάφεραν να σπάσουν τα όρια του μειοψηφικού, εκκεντρικού κοινού και να μπουν στη wishlist πολλών γυναικών ανά τον κόσμο.

mary-katrantzou-600-new-classic

Και ενώ η Ελληνίδα σχεδιάστρια έδινε το δικό της αγώνα κάθε φορά για να αποδείξει ότι δεν είναι one trick pony, αυτό που απέφευγε να κάνει μέχρι να αποκτήσει την αυτοπεποίθηση που διακατέχει κάθε εστέτ και φτασμένο σχεδιαστή, ήταν να αντλήσει έμπνευση από κάτι πιο προσωπικό που να συνδέεται άμεσα με την πολιτιστική της κληρονομιά και τις αισθητικές αναφορές με τις οποίες μεγάλωσε κάθε παιδί στην Ελλάδα και να έχει μία αίσθηση αυτοαναφορικότητας.

mary-katrantzou-600-new-classic

Σαν το πιο γλυκό φρούτο που χρειάζεται χρόνο να ωριμάσει, η Μαίρη επιτέλους με τη συλλογή της για το SS17 βούτηξε στις παιδικές της αναμνήσεις από ένα ταξίδι της στη Κνωσό και σχεδίασε την πιο προσωπική συλλογή της που παραπέμπει ευθέως στην ιστορία της Ελλάδας. Για να μη προδώσει το brand, που είναι αναγνωρίσιμο για το print blocking του, και να μην χάσει την πάντα φρέσκια ματιά που έχει στα θέματα που καταπιάνεται, συνδύασε τα μοτίβο με παραστάσεις από το Μινωικό πολιτισμό με ένα 60s καλειδοσκοπικό print, από αυτά που μπορείς να δημιουργήσεις αν έχεις ζήσει από πρώτο χέρι ντελιριακό party στα swingin’ 60s στο Λονδίνο, τότε που οι άνθρωποι ντύνονταν για την ιεροτελεστία και η έξοδος δεν ήταν υποχρέωση, αλλά άλλη μια ευκαιρία για να δείξουν την αισθητική τους και να αποτυπώσουν σε ένα look τη youth culture της εποχής τους.

mary-katrantzou-600-new-classic

Δύο ετερόκλητες χρονικές περίοδοι που φαινομενικά δεν έχουν καμία σύνδεση μεταξύ τους, δημιουργούν ένα νέο αφήγημα μέσα από τα μαξιμαλιστικά ρούχα της Μαίρης Κατράντζου και δείχνουν το δημιουργικό θράσος της σχεδιάστριας που πλέον έχει καταφέρει να αποδείξει ότι μπορεί να φορά πάντα ίδιο μαύρο φόρεμα όταν ανεβαίνει στην πασαρέλα, αλλά δεν φοβάται να καταπιαστεί με έντονα χρώματα, να επιβάλλει τη δική της άποψη για πώς η γυναίκα -για την οποία σχεδιάζει- δείχνει τη θηλυκότητά της και φυσικά να παίξει με την κιτς αισθητική που όσοι δεν κατανοούν το όραμα της μπορούν να πουν ότι αγγίζει, αλλά στην πραγματικότητα λυτρώνει.

mary-katrantzou-600-new-classic

Και γιατί όλο αυτό έχει σημασία για την Ελλάδα; Είναι πολύ προφανές. Ο λαός διαχρονικά έχει κατηγορηθεί, μάλλον δικαίως, για μία προγονολατρεία που αγγίζει τα όρια του γραφικού. Ο υπόλοιπος κόσμος που δεν είναι εξοικειωμένος με την ιστορία και τη μυθολογία μας λαμβάνει μασημένη με, χαλασμένη δε τροφή από σίριαλ όπως είναι η Ζίνα και ο Ηρακλής ή ταινίες όπως οι 300 και το Immortals, όλα απολαυστικά σαν θεάματα, αλλά πάντα αναπαριστώμενα με τον πλέον παλιακό και αντιαισθητικό τρόπο που δημιουργεί ένα αδιάφορο συνειρμό που σίγουρα δεν δίνει το ερέθισμα σε μια πιο βαθειά μελέτη ενός πολιτισμού που αν μη τι άλλο έχει πλούτο και ενδιαφέρον.

mary-katrantzou-600-new-classic

Και κάπως έτσι αβίαστα, χωρίς να προσπαθήσει να επιβάλλει, η Μαίρη Κατράντζου κάνει απλά μια προσωπική συλλογή και δίνει ένα coolness που (μάλλον) αξίζει σε μία αισθητική αναφορά τόσο γνώριμη για το λαό μας, αλλά όχι απαραίτητα και τους συνανθρώπους μας έξω από τα γεωγραφικά μας σύνορα. Καινοτόμος, hip, iconic η νέα της συλλογή, ακόμα και με τη μικρή ιδέα που μπορεί να πάρει κάποιος από τα ρούχα της, καταφέρνει να δώσει το σωστό ερέθισμα στη νέα γενιά του #selfie και το snapchat που τόσο αγαπά τα πολύχρωμα ρούχα από το φανταστικό κόσμο που έχει δημιουργήσει το brand της Μαίρης Κατράντζου, για να ασχοληθεί με τον πολιτισμό της Ελλάδας. Όχι επιδερμικά, αλλά ως ένα ανεξερεύνητο κόσμο που μπορεί να δώσει ερεθίσματα για κάθε είδους δημιουργία.

mary-katrantzou-600-new-classic

Διαβάστε ακόμα:

MONSOON: Η καμπάνια της νέας συλλογής είναι υπέροχη

2016 Emmy Awards: Δείτε όλα τα looks από το κόκκινο χαλί

Κατεβάστε τώρα το νέο τεύχος του InStyle εντελώς δωρεάν στο iPad

Ακολουθήστε το InStyle στο instagram