Fashion Lessons: Γνωρίστε το Marimekko το φινλανδικό brand που ορίζει το σύγχρονο μποέμ στιλ
Credit: Marimekko

Aς μιλήσουμε για μοτίβα. Όταν κάνουμε λόγο για prints, στο μυαλό μας έρχονται πρώτα τα πιο διαχρονικά από αυτά, όπως οι κλασικές ναυτικές ή οι πολύχρωμες ρίγες, τα πουά και φυσικά τα φλοράλ, τα οποία δεν λείπουν ποτέ από τις τάσεις της ανοιξιάτικης μόδας. Ωστόσο τα prints των τελευταίων ετών είναι πιο αφηρημένα και ακόμα πιο παιχνιδιάρικα. Αυτό είναι άλλωστε και το νόημα -να γεννούν την αισιοδοξία και να μας ανεβάζουν τη διάθεση όταν επιλέγουμε να τα φορέσουμε ή να τα τοποθετήσουμε στο χώρο μας. Ταυτόχρονα, τα εμπνευσμένα από τα 60s και 70s μοτίβα και η έκρηξη από χαρούμενα χρώματα εκφράζουν την ανάγκη μας να αισθανθούμε ελευθερία.

Όλο και περισσότερα σύγχρονα brands υιοθετούν το χρώμα και τα μεγάλα statement μοτίβα. Η συγκεκριμένη αισθητική δε έχει τις ρίζες της στο σκανδιναβικό στιλ και στο brand που πρώτο την υπαγόρευσε στα 60s και αποθέωσε τα μοτίβα, το Marimekko. Αλήθεια έχετε ακούσει ποτέ πριν για αυτή τη μάρκα; Από την ίδρυση της πριν από 72 χρόνια, η φιλοσοφία της χαρακτηρίστηκε από το ελεύθερο πνεύμα, το αισιόδοξο lifestyle και το κομψό, αλλά παράλληλα λειτουργικό design.

Marimekko

Η Marimekko, γνωστή για τα υφάσματα με τα εντυπωσιακά μοτίβα, δημιουργήθηκε την εποχή που η Φινλανδία ανακτούσε την αυτονομία της στα μεταπολεμικά χρόνια. Ξεκίνησε ως εμπορικό σήμα κλωστοϋφαντουργίας και σύντομα μετατράπηκε σε διεθνώς επιτυχημένο brand μόδας και διακόσμησης. Ανάμεσα στους πελάτες της ήταν καλλιτέχνες και fashion icons της εποχής όπως η Jackie Kennedy, η οποία κάποτε αγόρασε 7 φορέματα από το brand.

Η ιστορία της

Την εταιρία ίδρυσε η επιχειρηματίας Αrmi Ratia το 1951. Η Ratia γεννήθηκε το 1912 στην Καρελία (επαρχία της Φινλανδίας). Σπούδασε κλωστοϋφαντουργική σχεδίαση στην Κεντρική Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών του Ελσίνκι απ΄όπου αποφοίτησε το 1935. Την ίδια χρονιά άνοιξε το δικό της εργαστήριο ύφανσης στο Viipuri, τότε πρωτεύουσα της Καρελίας και παντρεύτηκε τον Viljo Ratia. Η αισθητική της επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από το κίνημα Bauhaus.

Marimekko
Marimekko

Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος την ανάγκασε να επιστρέψει στο Ελσίνκι όπου εργάστηκε ως copywriter σε διαφημιστικό γραφείο. Ο Viljo Ratia αγόρασε ένα εργοστάσιο υφασμάτων με όνομα Printex, το οποίο χρεοκόπησε αμέσως μετά. Η Armi προσχώρησε στην εταιρεία το 1949 και δύο χρόνια αργότερα οι δυο τους ίδρυσαν την εταιρεία κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων Marimekko. Κι αν αναρωτιέστε τι σημαίνει Marimekko, η απάντηση είναι το «φόρεμα της Μαίρης». Το ζευγάρι δημιούργησε το brand με σκοπό να φέρει το φωτίσει τους σκοτεινούς χειμώνες και να επαναφέρει το χαμόγελο στους Φιλανδούς που επλήγησαν από τον πόλεμο.

Πολλά από τα σχέδια χαρακτηρίζονταν από ρουστίκ μοτίβα που όμως απέπνεαν σύγχρονο αέρα.

Το brand άνοιξε τα φτερά του και η φήμη του διαδόθηκε διεθνώς. Φυσικά σε αυτό συνέβαλαν μια σειρά από ταλαντούχοι σχεδιαστές όπως η Vuokko Eskolin-Nurmesniemi και η Maija Isol που μεγαλούργησαν στα χρόνια που ακολούθησαν δημιουργώντας μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα και iconic σχέδια. Ένα ακόμα βασικό κομμάτι της φιλοσοφίας της είναι το ενδιαφέρον της για την βιωσιμότητα. H Marimekko έχει διερευνήσει eco-friendly πρακτικές, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας κατασκευής ρούχων από βιοδιασπώμενες ίνες ξύλου.

H Marimekko ανήκει στα brands που αγαπούν τις συνεργασίες και έχει επιτύχει μερικές πολύ σημαντικές όπως με τη Uniqlo και την adidas, ενώ το τελευταίο της collab είναι με την ΙΚΕΑ. Η ΙΚΕΑ συνεργάζεται για πρώτη φορά με τη φινλανδική εταιρεία Marimekko σε μία συλλογή που έχει τις ρίζες της στα οφέλη της φύσης και της κουλτούρας της σάουνας.

ΙΚΕΑ
ΙΚΕΑ

Η νέα σειρά ΒΑSTUA της ΙΚΕΑ, σχεδιασμένη σε συνεργασία με τη Marimekko, ενώνει τον σκανδιναβικό σχεδιασμό και τις τελετουργίες αυτοφροντίδας μέσα από προϊόντα διακόσμησης, είδη σερβιρίσματος και λευκά είδη σε έντονα μοτίβα που δίνουν μία ξεχωριστή νότα αισιοδοξίας στο σπίτι.

Το φαινόμενο των 60s, Marimekko, παραμένει το ίδιο επιδραστικό με τότε. Αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς και συνεχίζει να εμπνέει σχεδιαστές και δημιουργούς να επιτρέψουν στην φαντασία τους την ελευθερία και το χρώμα, αλλά και τους καταναλωτές να υιοθετήσουν το happy living ξεκινώντας από τα ρούχα και το σπίτι τους.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα