Αλλαγή σελίδας για τον οίκο Versace μετά την αποχώρηση της Donatella από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας. Μετά το τέλος της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, η Capri Holdings Limited, ο όμιλος που ελέγχει το ιταλικό brand, ανακοίνωσε ότι η Donatella θα αναλάβει τον νέο ρόλο του Chief Brand Ambassador, όρος που σηματοδοτεί τη δέσμευσή της ως πρέσβειρα της Versace για όλες τις φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες που ανέκαθεν συνόδευαν τις δραστηριότητές της. Τη θέση του δημιουργικού διευθυντή αναλαμβάνει ο Dario Vitale.
Η ίδια η Donatella Versace με ανάρτησή της στο Instagram, επιβεβαίωσε την αλλαγή στην κορυφή του οίκου: «Η προώθηση της επόμενης γενιάς σχεδιαστών ήταν πάντα σημαντική για μένα.
Είμαι ενθουσιασμένη που ο Dario Vitale θα έρθει μαζί μας και ανυπομονώ να δω τον Versace με νέα μάτια. Θέλω να ευχαριστήσω την απίστευτη ομάδα σχεδιασμού μου και όλους τους υπαλλήλους της Versace με τους οποίους είχα το προνόμιο να συνεργαστώ για περισσότερες από τρεις δεκαετίες.
Ήταν η μεγαλύτερη τιμή της ζωής μου να συνεχίσω την κληρονομιά του αδελφού μου Gianni.
Ήταν η πραγματική ιδιοφυΐα, αλλά ελπίζω να έχω λίγο από το πνεύμα και την επιμονή του. Στον νέο μου ρόλο ως Chief Brand Ambassador, θα παραμείνω ο πιο παθιασμένος υποστηρικτής της Versace. Η Versace είναι στο DNA μου και πάντα στην καρδιά μου».
Ο πρώην διευθυντής σχεδιασμού και εικόνας της Miu Miu, Dario Vitale, που διορίστηκε επικεφαλής δημιουργικού διευθυντή της Versace, και είναι ο διάδοχος της εμβληματικής Donatella Versace εγκατέλειψε τη θέση του στη Miu Miu, που ανήκει στην Prada, τον Ιανουάριο. Θα αναλάβει τη νέα του θέση στις αρχές Απριλίου, τη στιγμή που κυκλοφορεί η είδηση για πιθανή εξαγορά της Versace από την Prada.
Μετά την εξαγορά της Versace το 2018 από την Capri, ο όμιλος είχε ως στόχο να εξελίξει την ιταλική εταιρεία σε brand αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όμως, οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν πέρυσι.
Αντίθετα, η Miu Miu – όπου ο Vitale επέβλεψε τόσο την εικόνα της μάρκας όσο και τις συλλογές – υπήρξε μια από τις πιο καυτές ιστορίες επιτυχίας της μόδας, αυξάνοντας τις λιανικές πωλήσεις κατά ένα εντυπωσιακό 84% το τελευταίο τρίμηνο, ξεπερνώντας κατά πολύ την ευρύτερη αγορά πολυτελείας.
«Ο Vitale είναι ένα σπάνιο ταλέντο, που σέβεται βαθιά την ουσία και τις αξίες της Versace και κατανοεί σαφώς τις δυνατότητες ανάπτυξής της», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Versace, Emmanuel Gintzburger. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι η εμπειρία και το όραμά του θα δώσουν μια νέα προοπτική στο brand».
Η αλλαγή αυτή έρχεται ενώ η Prada εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς της Versace, η οποία ανήκει από το 2018 στον αμερικανικό όμιλο Capri Holding, στον οποίο ανήκουν οι Michael Kors και Jimmy Choo. Ερωτηθείς σχετικά με τα επενδυτικά σχέδια της Prada κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος Andrea Guerra δήλωσε ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των σημερινών της εμπορικών σημάτων, αλλά πρόσθεσε ότι θα ήταν «αλαζονικό» να μην αξιολογήσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Δεν αναφέρθηκε ονομαστικά στην Versace.
Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η πώληση θα αποτιμούσε την Versace σε 1,5 δισ. ευρώ, μια σημαντική έκπτωση σε σχέση με τα 1,8 δισ. ευρώ που κατέβαλε η Capri Holding το 2018. Ο αναλυτής πολυτελών ειδών της Bernstein, Luca Solca, δήλωσε ότι η Prada «μπορεί να αποκτήσει τη Versace φθηνά», σημειώνοντας ότι η Versace είναι ένα γνωστό όνομα που συμπληρώνει τις υπάρχουσες μάρκες της Prada. Πρόσθεσε όμως ότι υπάρχουν εμπόδια για μια επιτυχημένη εξαγορά.
«Η Prada έχει πολύ κακό ιστορικό συγχωνεύσεων και εξαγορών», είπε. «Η αναβίωση της Versace χρειάζεται πολλά χρήματα, ικανότητα, προσοχή και βραχυπρόθεσμες θυσίες», δήλωσε ο Solca.