Balenciaga: Η καμπάνια με τα παιδικά BDSM και το «συγγνώμη» του οίκου
Credit: Balenciaga Fall '22 Campaign

Σάλος έχει προκληθεί τις τελευταίες ώρες στο διαδίκτυο με την διαφημιστική καμπάνια του Balenciaga, που δείχνει δύο μικρά κορίτσια να ποζάρουν με λούτρινα αρκουδάκια «ντυμένα» με αξεσουάρ που παραπέμπουν σε BDSM κουλτούρα.

Η καμπάνια αφορά την συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2023 του Balenciaga και τραβήχτηκε από τον φωτογράφο Gabriele Galimberti.

Σύμφωνα με το αρχικό δελτίο τύπου που εκδόθηκε την περασμένη εβδομάδα, η «καμπάνια ανήκει στη σειρά Toy Stories του καλλιτέχνη, (και είναι) μια εξερεύνηση του τι συλλέγουν και λαμβάνουν οι άνθρωποι για δώρα». Εκεί η εταιρεία δήλωνε ότι η συλλογή περιλάμβανε «δεκάδες νέα προϊόντα, από είδη σπιτιού, petwear και αρώματα, από καθημερινά είδη μέχρι συλλεκτικά είδη και έπιπλα κατά παραγγελία».


Μετά την κατακραυγή, ο οίκος Balenciaga απολογήθηκε ανεβάζοντας ένα story στον λογαριασμό του στο Instagram και μεταξύ άλλων έγραψε. «Ζητούμε ειλικρινά συγνώμη για οποιαδήποτε προσβολή μπορεί να προκάλεσε η εορταστική μας καμπάνια. Οι βελούδινες τσάντες με αρκουδάκια δεν θα έπρεπε να είχαν παρουσιαστεί με παιδιά σε αυτή την καμπάνια. Αφαιρέσαμε αμέσως την καμπάνια από όλες τις πλατφόρμες».

Καθώς όμως τίποτα δεν ξεφεύγει από τους χρήστες των social media ορισμένοι πρόσεξαν ότι σε μια φωτογραφία διακρινόταν κάτι που έμοιαζε με απόσπασμα από μια υπόθεση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ που επικύρωσε μέρος ενός ομοσπονδιακού νόμου περί παιδικής πορνογραφίας.

«Ζητάμε συγνώμη για την προβολή ανησυχητικών εγγράφων στην καμπάνα μας. Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας αυτό το θέμα και θα προβούμε σε νομικές ενέργειες κατά των υπευθύνων για τη δημιουργία του σκηνικού και τη συμπερίληψη μη εγκεκριμένων αντικειμένων για τη φωτογράφιση της καμπάνιας μας Άνοιξη 2023. Καταδικάζουμε έντονα την κακοποίηση των παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή. Υπερασπιζόμαστε την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών» υπογράμμισε ολοκληρώνοντας τη δημοσίευση του ο γαλλικός οίκος μόδας.

Η καμπάνια με την ούτως ή άλλως αμφίβολη αισθητική, γεννά πολλά ερωτήματα, που λειτουργούν ως τροφή για σκέψη.

Από το κατά πόσο η συγκεκριμένη καμπάνια ήταν μία λάθος κίνηση από πλευράς της εταιρίας ή ένα αδιάντροπο διαφημιστικό κόλπο με στόχο να δημιουργηθεί buzz γύρω από το όνομα της, στο αν και μέχρι που πρέπει να περιορίζεται η δημιουργική ελευθερία του καλλιτέχνη στην εποχή του political correct.

Πότε η τέχνη ξεπερνά τα όρια και πότε αυτό μπορεί να γίνει το έναυσμα για μια θετική και ουσιαστική συζήτηση που έχει κάτι να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο; Aντίστοιχα, πότε η κοινωνία μπορεί να απορρίψει την τέχνη ως μη αποδεκτή, προσβλητική και επικίνδυνη;

Φυσικά η προστασία των παιδιών είναι απαράβατος όρος που κανείς δεν επιτρέπεται να αμφισβητήσει, με τον οποιοδήποτε τρόπο.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα