Chanel και Karl Lagerfeld έκαναν για ακόμα μία φορά την έκπληξη

Παρόλο που τα τελευταία χρόνια ο χώρος της μόδας πέρασε ισχυρά σοκ, το ένα μετά το άλλο, εξαιτίας της αποχώρησης βαρυσήμαντων σχεδιαστών από γνωστούς Οίκους, φαίνεται πως το δίδυμο Chanel και Karl Lagerfeld είναι σταθερή αξία. Το «παιχνίδι με τις μουσικές καρέκλες» ξεκίνησε όταν στα τέλη του 2014 μάθαμε ότι αποχωρεί η Frida Giannini από τον Gucci, στη συνέχεια ο Wang έφυγε από τον Balenciaga, μάλλον αναμενόμενη ήταν και η παραίτηση του Raf Simons από τον Dior, εμβρόνητους μας άφησε η αποπομπή του Alber Elbaz από τον Lanvin, ο Riccardo Tisci αποχώρησε από τον Givechy, η Phoebe Philo από τον Céline, η Maria Grazia Chiuri από τον Valentino και η λίστα δεν έχει τελειωμό με πιο πρόσφατη την αποχώρηση του Christopher Bailey από τον Burberry.

Κάποιοι κουράστηκαν, άλλοι φάνηκαν «λίγοι» και δεν ικανοποίησαν τα οικονομικά μυαλά των Οίκων, αυτό που μας κάνει εντύπωση όμως μετά και από όλα αυτά τα γεγονότα, είναι πώς υπάρχουν άνθρωποι που δεν κουράζονται ποτέ και συνεχίζουν να είναι τρομερά δημιουργικοί όσα χρόνια και αν περάσουν. Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στον Karl Lagerfeld ο οποίος είναι στο τιμόνι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης της Chanel για περισσότερα από 30 χρόνια, στου Fendi γύρω στα 50, ενώ ταυτόχρονα έχει και το δικό του προσωπικό brand.

siniko teixos, fendi 2007
To show που παρουσίασε στο Σινικό Τείχνος, ο Karl Lagerfeld για τον Fendi το 2007.

Με έναν πρόχειρο υπολογισμό λοιπόν, ο Lagerfeld επιμελείται Resort, Spring/Summer, Pre-Fall, Fall Winter και Couture συλλογές για δύο Οίκους κάθε χρόνο συν όλα όσα σχεδιάζει για το ομώνυμο brand. Χώρια όλες οι επιπλέον δραστηριότητες, όπως οι ταινίες μικρού μήκους που επιμελείται και πάλι ο ίδιος, ή οι φωτογραφίσεις για τις Metiers d’ Art συλλογές της Chanel, που τελευταία επίσης έχει αναλάβει εξ’ ολοκλήρου. Το περίεργο είναι πως όλες οι συλλογές είναι τελείως διαφορετικές μεταξύ τους, είναι εμπορικές και ταυτόχρονα υψηλής αισθητικής, ικανοποιώντας όλες τις μερίδες ανθρώπων, από αυτούς που ψάχνουν το out loud (όπως οι Kardashians) μέχρι αυτούς που ψάχνουν το πιο ξεχωριστό και «ψαγμένο» (όπως η Vanessa Paradis ή η Julianne Moore). Αυτό φυσικά έχει σαν αποτέλεσμα τα κέρδη των Οίκων που διευθύνει να αυξάνονται συνεχώς.

Η επιτυχία του είναι αναμφισβήτητη και για τα κοινά μυαλά όλων μας, μάλλον ανεξήγητη. Όχι γιατί δεν καταλαβαίνουμε πώς γίνεται τα σχέδιά του να τυγχάνουν τόσο ευρείας αποδοχής, αλλά γιατί δεν καταλαβαίνουμε πώς ένα ανθρώπινο ον, μετά από τόσα χρόνια στον χώρο της μόδας, δεν κουράζεται και συνεχίζει να έχει αστείρευτη έμπνευση. Ναι, σε πολλές συλλογές έχουμε σκεφτεί από μέσα μας ότι ίσως κουράστηκε, ίσως δεν έχει να πει κάτι νέο πλέον στον χώρο της μόδας, όμως να που τα νούμερα μας διαψεύδουν και ο Karl Lagerfeld παραμένει στην πρώτη γραμμή. Πριν από κάποια χρόνια έδωσε μία συνέντευξη σε πολύ γνωστό περιοδικό μόδας και ξέρετε τι είπε;  «Είμαι πολύ τυχερός γιατί μπορώ να κάνω αυτό που μου αρέσει στις καλύτερες συνθήκες. Δεν έρχομαι σε σύγκρουση με κανέναν. Τα συμβόλαια που έχω με Fendi και Chanel είναι για πάντα» αποκάλυψε και συνέχισε, «Και δε νιώθω καθόλου κουρασμένος. Μισώ τους αργούς ανθρώπους».

chanel

Αφού λοιπόν παρουσίασε ένα show στο Σινικό τείχος το 2007 και ένα άλλο στη Fontana di Trevi το 2016, έφτιαξε έναν διαστημικό σταθμό το 2017 (που μάλιστα είχε και έναν πύραυλο μέσα), μετέτρεψε τη σκηνή του Grand Palais σε γιγαντιαίο παγόβουνο το 2010 και έκανε και πολλά άλλα που δε θα τελειώσουμε ποτέ αν αρχίσουμε να τα απαριθμούμε, σειρά είχε ένα δάσος. Ναι, καλά καταλάβατε, αυτή τη φορά ο Κάιζερ της μόδας έδειξε τη φθινοπωρινή συλλογή του σε ένα δάσος, το οποίο φυσικά φτιάχτηκε και πάλι στην καρδιά του Παρισιού και δε θύμιζε σε τίποτα σκηνικό, παρά έμοιαζε να είναι 100% αληθινό.

chanel 2

Και αυτή η συλλογή τα είχε όλα. Μια νοσταλγική διάθεση για την εξοχή και το δάσος, άραγε θα προτιμούσε να ζει απομονωμένος και περιτριγυρισμένος από δέντρα και πράσινο; Κλασικά Chanel στοιχεία, όπως το double breasted παλτό αλλά και το τουίντ ύφασμα που έχει γίνει trademark του Οίκου από την εποχή της Coco. Παλτό με τελείωμα από φτερά, που μας θύμισαν τις couture δημιουργίες με την υπογραφή του που είδαμε πριν από μερικές σεζόν αλλά που θύμιζαν με έναν τρόπο και κάτι από τα 1980s και την εποχή του απόλυτου glamour και της υπερβολής. Μια δόση από 1970s, ένα επίσης τυπικό Chanel σακάκι με power shoulders όμως, που φόρεσε η Adwoa Aboah, puffer coats που μας έδωσαν να καταλάβουμε ότι ο Karl Lagerfeld δε θέλει (ούτε αυτή τη φορά) να μείνει πίσω στα trends και στο τι ζητάει το κοινό, καθώς και oversized κοσμήματα που «φώναζαν» το brand name Chanel ακόμα πιο δυνατά.

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

Θα έλεγε κανείς κοιτάζοντας ολόκληρη τη συλλογή πως από το πρώτο, μέχρι το τελευταίο look επρόκειτο για ένα ταξίδι στον χρόνο, καθώς οι επιρροές δεν εντοπίζονταν σε μία μόνο εποχή, αλλά σε διάφορες δεκαετίες που σημάδεψαν τη μόδα, τον Οίκο και πιθανόν τον ίδιο τον Karl Lagerfeld. Σε κάθε περίπτωση ακόμα και αν τα ρούχα δε σας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση, πράγμα που θεωρούμε μάλλον δύσκολο, οφείλετε να παραδεχτείτε ότι Chanel και Karl Lagerfeld κατάφεραν να κάνουν και πάλι την έκπληξη, αν μη τι άλλο με ένα σκηνικό που ήταν βγαλμένο από ταινία και που μάλλον κανείς μας δε θα φανταζόταν ότι μπορεί να πλαισιώσει μία πασαρέλα.

Ακολουθήστε το InStyle στο instagram 

 

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα