Πόσες φορές πάθατε girl crush με μια διάσημη περσόνα; Εμείς συνέχεια. Υπάρχουν γυναίκες που με τις εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί έχουν γράψει ιστορία. Αλλά κι εκείνες που με το airplane outfit τους παραδίδουν μαθήματα στιλ που μπορεί να δημιουργηθεί με μηδέν προσπάθεια. Και ακόμα υπάρχουν διάσημες που με το καθημερινό τους στιλ στους δρόμους γεννούν trends και micro trends. Αυτό, όμως, που ίσως δεν καταλαβαίνουμε ή δεν μας είναι απόλυτα γνωστό είναι πως τις περισσότερες φορές όλες αυτές τις εμφανίσεις τις έχει επιμεληθεί κάποιος. Ενας στιλίστας που γνωρίζει καλά πώς να δημιουργεί δυνατές εικόνες.
Υπάρχει η εντύπωση ότι είναι δύσκολο να μπεις στον επαγγελματικό χώρο της μόδας, αλλά αυτό που πραγματικά είναι δύσκολο είναι να μπεις βαθιά, να εδραιωθείς για χρόνια και τελικά να ξεχωρίσεις. Σε έναν αχανή κόσμο, όπου η παγκόσμια σκηνή του θεάματος είναι χαοτική, υπάρχουν άνθρωποι που ξεχωρίζουν και έχουν φήμη που πολλοί θα ζήλευαν. Όπως η πολυβραβευμένη σχεδιάστρια κοστουμιών Jacqueline Durran (Batman, Spencer, Little Women, Pride & Prejudice), που έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον μας με τα κοστούμια που έχει σχεδιάσει για την ταινία Barbie, όπου πρωταγωνιστεί η Margot Robbie. Ωστόσο, εμείς εδώ, που είμαστε οριακά εθισμένοι στις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί και ανυπομονούμε κάθε χρόνο να σχολιάσουμε εκείνες στα Οσκαρ, στο Met Gala, στις Κάννες και στο Φεστιβάλ της Βενετίας, εστιάσαμε στους τοπ της παγκόσμιας σκηνής που ασχολούνται με το celebrity styling και είναι ξακουστοί στους δρόμους του Χόλιγουντ.
Ένας wardrobe stylist είναι μια πολύ ξεχωριστή κατηγορία ενδυματολόγου και ειδικά όταν δουλεύει κυρίως με διάσημους. Είναι τόσο σημαντικός γιατί μπορεί να δημιουργήσει μια ολόκληρη περσόνα μέσω του στιλ. Αυτή η διαδικασία δεν περιορίζεται σε αυτά που φοράνε οι celebs στην τηλεόραση ή στα μουσικά βίντεο, αλλά ούτε και στο αεροδρόμιο, που είπαμε πιο πάνω. Οι διασημότητες που έχουν μάθει να «χρησιμοποιούν» τους παπαράτσι που τους ακολουθούν σε κάθε στροφή μπορεί να ζητήσουν από κάποιον να προετοιμάσει και τις «εκτός υπηρεσίας» εμφανίσεις τους, έτσι ώστε να φαίνονται κάπως συγκεκριμένα ακόμα και όταν βάζουν βενζίνη ή κάνουν βόλτα τον σκύλο. Μιλάμε για μια ολόκληρη βιομηχανία, και αυτοί εδώ είναι οι experts.
ELIZABETH STEWART
Παρότι έχτισε τις βάσεις της καριέρας της στο τμήμα μόδας περιοδικών όπως το The New York Times Magazine, όπου εργάστηκε για 12 χρόνια, το WWD, όπου έμεινε άλλα 10, τελικά γύρισε από το Παρίσι και το περιοδικό W στο Λος Αντζελες για να ασχοληθεί με τη show business. Θα λέγαμε ότι έχει δουλέψει σε κάθε τοπ συνθήκη. Eχει κάνει πολλά εξώφυλλα και fashion editorials για τίτλους όπως Elle, Harper’s Bazaar, Vanity Fair, InStyle, Marie Claire κ.ά. Σήμερα, επιμελείται την εικόνα, μεταξύ άλλων, των Cate Blanchett, Julia Roberts, Jessica Chastain, Gal Gadot, Viola Davis, Amanda Seyfried, Sandra Bullock και Zoey Deutch τόσο για τις εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί όσο και στις συνεργασίες που έχουν με διάφορα brands. Ξεχωρίζει γιατί μέσα από το Chic Relief, μια μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία της ίδιας και άλλων συναδέλφων της, συγκεντρώνει ρούχα και αντικείμενα σχεδιαστών από στιλίστες ή από τις ντουλάπες διασήμων και τα δημοπρατεί προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για όσους έχουν ανάγκη. Το 100% των εσόδων από κάθε πώληση πηγαίνει απευθείας σε έναν φιλανθρωπικό οργανισμό.
DANNY SANDIAGO & MOLLY ROGERS
Χρόνια συνεργάτες της Patricia Field, ήταν οι πιο κατάλληλοι για να τρέξουν την πρώτη σεζόν του And just like that…, του σίκουελ του Sex and the City. Η Rogers, από την πρώτη της μέρα στον χώρο, δούλευε στην εμβληματική σειρά στο πλευρό της Field, ενώ ο Santiago δούλεψε μαζί της στις ταινίες. Οι τρεις τους είναι και φίλοι μεταξύ τους πέρα από συνεργάτες. Η Field αρνήθηκε να κάνει το σίκουελ γιατί, μεταξύ άλλων, δεν ήθελε να επιμεληθεί το ντύσιμο των πρωταγωνιστριών ως ώριμων γυναικών πια, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο στον Danny και τη Molly, που το έκαναν με τον καλύτερο τρόπο. Εφτιαξαν στιλ και εικόνες από γυναίκες μιας ηλικίας που δεν παραιτείται από το χρώμα, τη χαρά και τη μόδα, όσο κι αν έχουν κουραστεί από τη ζωή. Μπορεί η τούλινη φούστα της Carrie να έγινε μίντι, αλλά φρόντισαν να μη χάσει καθόλου, ούτε αυτή ούτε και καμία άλλη εμφάνιση, από το υψηλό επίπεδο αισθητικής!
PATRICIA FIELD
Στα 81 της, η βραβευμένη με Οσκαρ ενδυματολόγος δεν σταματάει να εμπνέει και να δημιουργεί. Είναι υπεύθυνη για μερικές από τις πιο iconic σειρές και ταινίες, όπως το The Devil Wears Prada, το Sex and the City και το πρόσφατο Emily in Paris. Mοναδική, ασυγκράτητη και ακούραστη – προσωπικά, την έχω στο μυαλό μου σαν τη Vivienne Westwood της Αμερικής. Διατηρεί από το 1966 μια μπουτίκ με ρούχα στη Νέα Υόρκη, που πλέον μοιάζει με fashion landmark στο οποίο ανέκαθεν σύχναζαν διασημότητες, στιλίστες, ανερχόμενοι σχεδιαστές κ.ά. Μπορεί σε κάποιους να έκανε εντύπωση που δεν ανέλαβε το reboot του Sex and the City, για εμάς όμως η Field είναι «τύπα» και οι εξής δηλώσεις της εξηγούν τα πάντα. «Γιατί θέλουν να φαίνονται μεγαλύτερες σε ηλικία ιδέα δεν έχω, αλλά εγώ δεν θα το επέτρεπα ποτέ», σχολίασε για τιο καστ της σειράς και συνέχισε λέγοντας πως είναι η ώρα να λάμψουν και οι συνεργάτες της, που τόσα χρόνια δεν πήραν τα εύσημα που τους αναλογούσαν επειδή «καμιά φορά το όνομά μου χωρίς να το θέλω επισκιάζει τα πάντα». Για το Emily in Paris ευχαρίστησε την Paris-based σχεδιάστρια κοστουμιών Marylin Fitoussi για την πολύτιμη βοήθειά της, δείχνοντας για ακόμα μια φορά το μεγαλείο της.
LESLIE FREMAR
Το κορίτσι από το Τορόντο, που φορούσε φόρμες όλη την ώρα, έγινε βοηθός της Anna Wintour και τελικά εξελίχθηκε σε μια από τις πιο περιζήτητες στιλίστριες στο star system. Μάλιστα, σε εκείνη βασίστηκε ο χαρακτήρας της Αντι στο The Devil Wears Prada. Με βάση της τη Νέα Υόρκη και ένα clientele που περιλαμβάνει σήμερα τη Charlize Theron, τη Léa Seydoux, την Jennifer Connelly και την προσφάτως νέα κυρία Beckham, Nicola Peltz, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς ότι διακρίνεται στο είδος της. Η καριέρα της περιλαμβάνει συνεργασίες με μερικά από τα τοπ περιοδικά του κόσμου, έχει διατελέσει director of Celebrity Relations στον οίκο Prada, έχει κάνει σημαντικές συνεργασίες στην τηλεόραση όπως αυτή με την εκπομπή Late Night με τον Jimmy Fallon και τελικά… θα μπορούσε να έχει τον τίτλο του μάστερ στα Οσκαρ και τις Χρυσές Σφαίρες. Είναι υπεύθυνη για μερικά από τα πιο αξιομνημόνευτα looks που έχουμε δει στο κόκκινο χαλί. Η ίδια δηλώνει ότι κάθεται όπως όλοι μας και σχολιάζει τις εμφανίσεις, ενώ, όπως έχει πει στο παρελθόν, όσο περισσότερο βλέπει μια εικόνα, τόσο την αναλύει και τόσο βρίσκει λάθη. Η κατάρα του στιλίστα…
KARLA WELCH
Αν έπρεπε να διαλέξω ανάμεσα στους καλύτερους θα διάλεγα τη Welch. Κι αυτό γιατί, ενώ λίγο-πολύ έχει περάσει την ίδια «εκπαίδευση» με τους άλλους (περιοδικά, editorial μόδας, διαφήμιση, τηλεόραση και celebrities), έχει έναν μοναδικό τρόπο που βλέπει τα πράγματα. Είναι πολύ άμεση, φεμινίστρια και δημοφιλής. Εχει ένα τεράστιο κοινό που την ακολουθεί ενεργά, είτε στα κοινωνικά δίκτυα είτε στα δικά της πρότζεκτ, όπως είναι το brand της, x karla – για τη δημιουργία capsule συλλογών του έχει συνεργαστεί με τη Levi’s αλλά και με το InStyle US. Επίσης, έχει φτιάξει μια υπηρεσία personal styling, το Wishi, που ενώνει εικονικά τους χρήστες με επαγγελματίες στιλίστες σε όλο τον κόσμο που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Κάτι ξέρει ο Justin Bieber που την επιλέγει μια δεκαετία τώρα και η σύζυγός του που άφησε την επί χρόνια στιλίστρια και φίλη της για την Karla, ενώ ψήφο εμπιστοσύνης παίρνει και από τις Tracee Ellis Ross, Sarah Paulson και Olivia Wilde.
LAW ROACH
Είναι ο μοναδικός που προσδιορίζεται ως image architect, και όχι άδικα. Ο Στιλίστας της Χρονιάς 2021 για το περιοδικό The Hollywood Reporter –και πρωταγωνιστής στο εξώφυλλό του για το τεύχος-αφιέρωμα στη βράβευση– είναι εκείνος που έφερε ξανά στο προσκήνιο τη Celine Dion, που, ας είμαστε ειλικρινείς, την είχαμε ξεχάσει. Είναι επίσης καλλιτεχνικός διευθυντής και κριτής στο show του HBO Max Legendary και ο άνθρωπος που καθιέρωσε την Ariana Grande ως style icon και την Anya Taylor-Joy ως it girl. Είναι ο ίδιος που έκανε τη Zendaya το στιλιστικό είδωλο που είναι σήμερα και ο λόγος που στο Malcolm & Marie εκείνη φόρεσε μια τουαλέτα με πούλιες. Κι όμως ο Roach δεν είχε σχέση με τη βιομηχανία. Ηταν συλλέκτης vintage κομματιών και κάποια στιγμή μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να ανοίξει την πρώτη του μπουτίκ, το Deliciously Vintage στο Χάρλεμ, και μια ακόμα στο Σικάγο. Με πελάτες σαν τον Kanye West, αποφάσισε να πάει στο Λος Αντζελες και να ασχοληθεί με το styling. Να πόσο μαγικά γίνονται κάποια πράγματα!
KATE YOUNG
Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Anna Wintour το 1997 και, κατά τα λεγόμενά της, η εμπειρία της ήταν πολύ διαφορετική από εκείνη της Αντι στο The Devil Wears Prada. Δεν άργησε να πάρει εσωτερική μεταγραφή στο τμήμα Styling όταν ακόμα διευθύντρια Mόδας της Vogue ήταν η Tonne Goodman. Εκτοτε δούλεψε για πολλούς διεθνείς τίτλους περιοδικών ως fashion editor, για πολλούς οίκους ως σύμβουλος αλλά και στο κομμάτι της διαφήμισης. Μια δεκαετία τώρα όμως ασχολείται αποκλειστικά με το celebrity styling. Σταθερές πελάτισσές της είναι η Natalie Portman, η Michelle Williams και η Sienna Miller. Στη Young επίσης οφείλεται η αλλαγή της εικόνας της Selena Gomez από κορίτσι της Disney σε style icon. Το 2014 εκδόθηκε το βιβλίο της Dressing for the Dark: From the Silver Screen to the Red Carpet, ενώ σήμερα διατηρεί το δικό μας αγαπημένο κανάλι στο YouTube, το Hello Fahion, που προσφέρει κανονικά μαθήματα μόδας.
JULIA VON BOEHM
Ξεκίνησε σαν δεύτερη βοηθός της Carine Roitfeld στη Vogue Paris, εξελίχθηκε σε editor-at-large και μετά η καριέρα της στα περιοδικά είχε μέσα Harper’s Bazaar, Vogue Germany, V Magazine και Porter, μέχρι που τελικά έγινε fashion director στο InStyle US. Η Γερμανίδα στιλίστρια με την πολυετή πορεία στα media, τη μόδα και τη show bussiness σήμερα μπορεί να θεωρηθεί creative consultant. Η ίδια δηλώνει πως μέσα από το juliavonboehm.com προσπαθεί να καθιερώσει την πολυτέλεια σαν έναν βιώσιμο τρόπο για να ζει κανείς. Η αγάπη της για το luxury βέβαια δεν τη βγάζει εκτός πραγματικότητας. Oταν ξεκίνησε η πανδημία του Covid-19, ίδρυσε το Donate with Style, προσφέροντας e-συνεδρίες σε όσους ήθελαν να τροποποιήσουν την γκαρνταρόμπα τους, με το 100% των εσόδων να πηγαίνει απευθείας σε φιλανθρωπικές οργανώσεις. Επίσης, προσφέροντας έναν διαδικτυακό κύκλο σεμιναρίων styling συγκέντρωσε χρήματα για τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα που δρούσαν στον πόλεμο της Ουκρανίας.
Το θέμα φιλοξενήθηκε αρχικά στο περιοδικό InStyle, στο τεύχος Σεπτέμβριος 2022.