Αν και άγνωστη στους περισσότερους, η νήσος Υδρούσα αποτελεί ένα σπάνιο ιδιωτικό νησί στην «καρδιά» της Αθηναϊκής Ριβιέρας, ακριβώς απέναντι από την υπό κατασκευή υπερπολυτελή πολιτεία του Ελληνικού και τον ουρανοξύστη Riviera Tower.
Απέχει μόλις 850 μέτρα από τις ακτές της Βούλας και αν φαντάζεστε πως ανήκει σε κάποιον μεγιστάνα ή κρατικό φορέα, κάνετε λάθος! Ιδιοκτήτης είναι ένας συνταξιούχος οδηγός της ΕΘΕΛ.
Με έκταση περίπου 57 στρέμματα, η Υδρούσα ενδέχεται να είναι σήμερα το μεγαλύτερης αξίας περιουσιακό στοιχείο στην Ελλάδα, ξεπερνώντας ακόμη και τον διάσημο Σκορπιό του Ωνάση. Στο νησί υπάρχει καταφύγιο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, με διαδρόμους, σήραγγες και χώρους αποθήκευσης.
Η ομάδα του UP Stories, με ένα βίντεο ρίχνει φως στην άγνωστη ιστορία του νησιού και στα πιθανά σενάρια για το μέλλον του, σε μια εποχή ραγδαίων εξελίξεων στην παραλιακή ζώνη της Αττικής.
Στο νησί έκτασης 57 στρεμμάτων έχει δύο ξεχωριστές παραλίες, οι οποίες αποτελούν πόλο έλξης για ιδιόκτητα ταχύπλοα, ειδικά κατά την αιχμή του ελληνικού καλοκαιριού.
Στη βασική παραλία έχουν ξεμείνει στην αμμουδιά ξύλινες ομπρέλες και ξαπλώστρες από τα αναπτυξιακά σχέδια τα οποία ξεκίνησαν το 2015 αλλά «κόλλησαν» σε μια σφοδρή διαμάχη με την τοπική δημοτική αρχή.
Η περίπλοκη ιστορία της Υδρούσας
Αυτές οι ξεχασμένες ομπρέλες δείχνουν πίσω το μονοπάτι που οδηγεί στην περίπλοκη ιστορία της Υδρούσας. Σύμφωνα με όσα έχουν γραφτεί, στον 19ο αιώνα, κατά την εποχή της συγκρότησης του ελληνικού κράτους, το νησί βρέθηκε στα χέρια ιδιωτών, οι οποίοι και το εκμίσθωναν σε βοσκούς των απέναντι ακτών. Το 1941 αγοράστηκε από τον Μιλτιάδη Αλαμανή, με μια απόφαση που πάρθηκε επί γερμανικής κατοχής, την οποία μετά την απελευθέρωση αμφισβήτησε το ελληνικό δημόσιο, διεκδικώντας την κυριότητα. Αλλά το 1962 ο Άρειος Πάγος απέρριψε τις κρατικές απαιτήσεις.
Στη συνέχεια το νησί φαίνεται να βρέθηκε στην ιδιοκτησία του οδηγού λεωφορείων Κώστα Σελίμη, ο οποίος έδωσε τον δικό του αγώνα με το ελληνικό κράτος προκειμένου να νομιμοποιηθεί η παραχώρηση που του έγινε από την οικογένεια Αλαμανή. Το 2015, κατόπιν, δημοσιεύτηκε ότι, σε σύμπραξη με τον επιχειρηματία Νεκτάριο Νικολόπουλο, θα έφτιαχνε εκεί ένα πρότυπο περιβαλλοντικό πάρκο –ένα «ελληνικό experience island», όπως το χαρακτήρισαν στον Τύπο– με πρόβλεψη για πλωτή καντίνα μόνιμα αγκυροβολημένη στην Υδρούσα, η οποία θα εξυπηρετούσε τους λουόμενους.
Στα σχέδια αυτά εναντιώθηκε όμως μερίδα του πληθυσμού των απέναντι ακτών, όπως και η δημοτική αρχή Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης: Η τελευταία κινήθηκε νομικά εναντίον τους και πέτυχε να εκδοθεί δικαστική απόφαση σφράγισης όσων εγκαταστάσεων είχαν ήδη ολοκληρωθεί, με το αιτιολογικό ότι οι ομπρέλες και οι ξαπλώστρες υποδείκνυαν αλλαγή χρήσης της γης, συνιστώντας παράβαση.