Νέα έρευνα προειδοποιεί ότι τα κλασικά μαύρα ταξί του Λονδίνου θα μπορούσαν να εξαφανιστούν μέσα σε 20 χρόνια, αν δεν ληφθούν επείγοντα μέτρα από τον δήμαρχο Sadiq Khan και την κυβέρνηση των Εργατικών.
Μια νέα έκθεση του Centre for London διαπίστωσε ότι αν ο αριθμός των ταξί στο Λονδίνο συνεχίσει να μειώνεται με τον σημερινό ρυθμό, δεν θα υπάρχουν μαύρα ταξί στους δρόμους της πρωτεύουσας έως το 2045.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, όπως δημοσιεύει το GB News, ο αριθμός των ταξί που έχουν λάβει άδεια από την Transport for London έχει μειωθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία, από 22.810 ταξί το 2013-14 σε μόλις 14.470 σήμερα.
Η έκθεση προειδοποίησε ότι ο όγκος των ιδιωτικών ενοικιαζόμενων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Uber και Addison Lee, έχει αυξηθεί κατά 82% μεταξύ 2009 και 2024 σε 107.884. Διαπιστώθηκε ότι τα δύο τρίτα των Λονδρέζων πιστεύουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για την υποστήριξη της βιομηχανίας, ενώ το 78% δήλωσε ότι τα εμβληματικά οχήματα θα εξακολουθούν να υπάρχουν και σε 100 χρόνια.
Black cab drivers could help improve AI computers
— ianVisits (@ianvisits) January 31, 2025
https://t.co/kU4f5UknGz
The way that Black Cab drivers plot routes across London could lead to innovations in AI computing, according to a study by York University. pic.twitter.com/rq2pcIYGC4
Όλοι οι οδηγοί μαύρων ταξί πρέπει να περάσουν το τεστ γνώσεων του Λονδίνου, καθώς και να περάσουν από έλεγχο DBS και τακτικές ιατρικές εξετάσεις.
Ωστόσο, η έκθεση προειδοποίησε ότι το κόστος έχει αρχίσει να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια με την εισαγωγή των ηλεκτρικών ταξί.
Από το 2017, υπήρξε 39% αύξηση του αρχικού κόστους, με τα κίνητρα να μειώνονται από 17.500 λίρες σε 0 λίρες μεταξύ 2017 και 2026.
Το υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι η επιχορήγηση για τα ταξί plug-in ( PiTG) θα μειωθεί από 7.500 λίρες σε 4.000 λίρες, αν και αυτό θα ισχύσει μόνο έως το 2026.
Η Antonia Jennings, διευθύνουσα σύμβουλος του Centre for London, σχολίασε: «Τα μαύρα ταξί αποτελούν θεμελιώδες μέρος του αστικού τοπίου του Λονδίνου. Δεν πρέπει να τα αφήσουμε να γίνουν μέρος της ιστορίας της πρωτεύουσας.
Παράλληλα με την πολιτιστική τους ιδιότητα, τα ταξί προσφέρουν αυτό που χρειάζονται σήμερα οι Λονδρέζοι – προσβάσιμες, βολικές και ασφαλείς μεταφορές. Δεν πρέπει να καταργήσουμε αυτές τις επιλογές από τους δρόμους.
.@UAEmediaoffice's flying taxi campaign from @Impact_BBDO takes on London black cab queues | LBBOnline https://t.co/yir4FqNBvS pic.twitter.com/97usfWU0sy
— Little Black Book (@LBBOnline) October 21, 2024
Είναι απλά αδιανόητο τα ταξί του Λονδίνου να εξαφανιστούν έως το 2045. Η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει δράση για να στηρίξει τη βιομηχανία των Black Cab και να αντιστρέψει αυτήν την πτωτική πορεία, πριν να είναι πολύ αργά».
Το Centre for London ζήτησε να θεσπιστούν νέα μέτρα για την προστασία του κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της μεταρρύθμισης των εξετάσεων Knowledge of London για να ενθαρρυνθούν περισσότεροι οδηγοί να υποβάλουν αίτηση και να πληρούν τις προϋποθέσεις, σημειώνοντας ένα ποσοστό εγκατάλειψης 66% των οδηγών που ξεκινούν αλλά δεν ολοκληρώνουν τη διαδικασία.
Η εισαγωγή ενός προγράμματος άτοκων δανείων για νέους ειδικευμένους οδηγούς έχει επίσης υποστηριχθεί από το Centre for London, το οποίο θα διευκόλυνε τους αυτοκινητιστές να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό μαύρο ταξί.
Ο Sam Pooke, επικεφαλής δημόσιας πολιτικής στο FREENOW, κάλεσε τον δήμαρχο του Λονδίνου Sadiq Khan, την Transport for London και την κυβέρνηση να υποστηρίξουν τη βιομηχανία.
Ο Pooke πρόσθεσε: «Η FREENOW υποστηρίζει σθεναρά τις συστάσεις αυτής της έκθεσης και καλούμε τον Δήμαρχο να δώσει εντολή στην TfL να καθορίσει μια σαφή στρατηγική για την πρόσληψη και διατήρηση οδηγών ταξί ως μέρος του επερχόμενου Σχεδίου Δράσης της».