Η Roxana Saidi θυμάται ότι τα ψητά φιστίκια και τα μαντολάτα ήταν σταθερά στοιχεία στα μενού των γάμων και άλλων συγκεντρώσεων της περσικής οικογένειάς της. Αυτές οι αναμνήσεις την ενέπνευσαν να δημιουργήσει το Táche, μια σειρά από φυτικά γάλατα και καφέδες με φιστίκια. Οι πωλήσεις της μάρκας έχουν υπερδιπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο.
Η Saidi αποδίδει την ανάπτυξη σε διάφορους παράγοντες, αλλά μια αξιοσημείωτη επιρροή είναι η εκπληκτική επίδραση από τη viral σοκολάτα Dubai, η οποία έχει γίνει γνωστή για την κρεμώδη γέμιση φιστικιού. «Δημιούργησε αυτό το κλίμα γύρω από το φιστίκι», λέει, σύμφωνα με το foodandwine.com.
Η μπάρα «Can’t Get Knafeh of It» από το Fix Dessert Chocolatier του Ντουμπάι διαθέτει επίσης κομμάτια φύλλου, ή κανταΐφι. Παρέχει το τραγανό σνακ που φαίνεται στο βίντεο ASMR TikTok που βοήθησε να γίνει γνωστή η σοκολάτα. Τώρα τα προϊόντα, εμπνευσμένα από τη σοκολάτα του Ντουμπάι, είναι έτοιμα να καταλάβουν τον διάδρομο του παντοπωλείου.
Στη χειμερινή σύνοδο της εξαμηνιαίας έκθεσης Fancy Food Show, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λας Βέγκας, περίπου δώδεκα πωλητές πούλησαν έλαια με βάση το φιστίκι, σνακ μπακλαβά και απομιμήσεις σοκολάτας με φιστίκι τύπου Ντουμπάι. Οι αγοραστές στο Market Hall του Όκλαντ θα βρουν σοκολάτα με φιστίκι, επάλειψη, μπισκότα, μπισκότα βουτύρου και τουρκική απόλαυση με επικάλυψη κανταΐφι.
Are you in the mood for a sweet treat?
— PhilSTAR L!fe (@philstarlife) October 8, 2024
Many people “can’t get knafeh” of FIX Dessert Chocolatier’s Dubai chocolate, which is a chocolate bar that spotlights the heavenly combination of pistachios and knafeh (crispy shredded phyllo pastry) inside.
PhilSTAR L!fe recently enjoyed… pic.twitter.com/S7G4hjEmtG
«Το φιστίκι είναι μία από τις κορυφαίες γεύσεις στη ζαχαροπλαστική μου, που καλύπτει πολλές κατηγορίες», λέει η Summer Thompson, ανώτερος αγοραστής στην αγορά τροφίμων και παρατηρήτρια τάσεων για τη Specialty Food Association, η οποία παράγει τις εκθέσεις Fancy Food Shows. «Δεν βλέπω την ανάπτυξη να σταματάει σύντομα».
«[Η μπάρα σοκολάτας του Ντουμπάι] δημιούργησε αυτό το κλίμα γύρω από τα φιστίκια».
Οι μεγάλες μάρκες τροφίμων και ποτών έχουν επίσης αγκαλιάσει την έκρηξη του φιστικιού. Η Starbucks επανέφερε το Pistachio Latte και το Pistachio Cold Cream Brew στο χειμερινό της μενού. Πολλοί οπαδοί της Starbucks μοιράστηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Dubai Chocolate-inspired Matcha Latte hack τους: ένα παγωμένο matcha latte με δύο δόσεις σάλτσας φιστικιού, που ολοκληρώνεται με κρύο αφρό σοκολάτας, όπως δημοσιεύει το foodandwine.com.
Cue the confetti. 🎊 Pistachio Latte is back! pic.twitter.com/V25NGD1zt8
— Starbucks (@Starbucks) January 4, 2022
Στον διάδρομο του παγωτού, η Häagen-Dazs επανέφερε τον Αύγουστο το παγωτό με φιστίκι. Στη νέα του συνταγή διαθέτει βούτυρο φιστικιού και μεγαλύτερα κομμάτια φιστικιού, σύμφωνα με τη Rachel Jaiven, διευθύντρια μάρκετινγκ της Häagen-Dazs. Το παγωτό πωλείται σε 32.000 καταστήματα στις ΗΠΑ και η εταιρεία αναμένει αύξηση του αριθμού του 6% φέτος.
Οι σοκολατοποιοί από τη Lindt & Sprüngli μέχρι μπουτίκ επιχειρήσεις όπως η Cacao and Cardamom έχουν παρουσιάσει απομιμήσεις σοκολάτας Ντουμπάι. Εκπρόσωπος της Lindt δήλωσε ότι θα κυκλοφορήσει τη δική της εκδοχή της σοκολάτας Ντουμπάι στα 33 καταστήματά της στις ΗΠΑ φέτος, αφού οι λίγες εκατοντάδες μπάρες που έστειλε σε περιορισμένη δοκιμαστική έκδοση εξαντλήθηκαν μέσα σε μία ημέρα.
Η εταιρεία Cacao & Cardamom λάνσαρε το Dubai Pistachio Knafeh Bar τον Ιούλιο και γρήγορα έγινε το αγαπημένο προϊόν των οπαδών και το προϊόν με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας για το 2024, λέει η πρόεδρος Annie Rupani.
Coming soon ✨
— NAVORI (@navoribkk) March 30, 2025
Dubai Chocolate Pastry Bun filled with Nutella, crispy kunafa, sugar-free pistachio butter, topped with pistachio bits and dark chocolate sauce 🍫💚
Stay tuned!#NAVORIBKK #NAVORI pic.twitter.com/bzipMRj4ul
Πέρα από το παντοπωλείο, ο ξηρός καρπός έχει επηρεάσει τα πάντα, από τα αρώματα μέχρι τον εσωτερικό σχεδιασμό. Σύμφωνα με το Google Trends, οι αναζητήσεις για φιστίκι έχουν διπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο, ενώ μια έκθεση για τις τάσεις του Pinterest υποστηρίζει ότι το ενδιαφέρον για το βούτυρο φιστικιού έχει αυξηθεί κατά 240%.
Υπάρχει επίσης ένας πρακτικός λόγος για την έξαρση της δημοτικότητας των φιστικιών: Απαιτούν λιγότερο νερό για την παραγωγή τους από ό,τι τα αμύγδαλα. Αυτό τα καθιστά πιο ανθεκτικά κατά τη διάρκεια των επίμονων ξηρασιών στην Καλιφόρνια, όπου καλλιεργούνται τα περισσότερα φιστίκια στις ΗΠΑ, λέει ο Scott Fryer, αντιπρόεδρος του παγκόσμιου μάρκετινγκ της American Pistachio Growers, μιας εμπορικής ομάδας.
Η παραγωγή φιστικιών μπορεί να παρουσιάζει διακυμάνσεις λόγω των καιρικών συνθηκών και άλλων παραγόντων, αλλά η προσφορά αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Ο εμπορικός όμιλος αναμένει ότι θα παραχθούν 1,6 δισεκατομμύρια λίβρες φιστικιών στις ΗΠΑ κατά το τρέχον οικονομικό έτος, ποσότητα υπερτριπλάσια από την ποσότητα που καλλιεργήθηκε πριν από μια δεκαετία και 40% μεγαλύτερη από πέρυσι.
Η Saidi λέει ότι η βιωσιμότητα των ξηρών καρπών αποτελεί θέμα συζήτησης μεταξύ των αγοραστών και των baristas των καφετεριών. Η Táche έχει εξελιχθεί από μια ειδική μάρκα σε καταστήματα φυσικών προϊόντων σε μια πιο mainstream επιλογή μέσα στον τελευταίο χρόνο. Τα προϊόντα της μάρκας είναι πλέον διαθέσιμα σε 500 καταστήματα Target και 1.300 σημεία της Albertsons.
«Υποθέτω ότι υπάρχει ένα κομμάτι καθημερινής πολυτέλειας που νομίζω ότι αξιοποιούμε, και η τάση της σοκολάτας του Ντουμπάι βοηθάει σε αυτό», λέει η ίδια, σύμφωνα με το foodandwine.com.