Tα πιο περίεργα αγάλματα στον κόσμο

Όταν ταλαντούχοι καλλιτέχνες στον κόσμο αφήνουν τη φαντασία τους ελεύθερη και δημιουργούν, άλλες φορές με αιτία και άλλες χωρίς… το αποτέλεσμα είναι πάντα κάτι που ξεχωρίζει.

Συγκεντρώσαμε ασυνήθιστα αγάλματα – δημιουργικά γλυπτά, που αποτελούν τα νέα hot spots στις πόλεις που βρίσκονται.

Ρίξτε και εσείς μια ματιά και πείτε μας αν σας κεντρίσαμε το ενδιαφέρον.

O καρχαρίας (The Shark), από τον John Buckley, Oξφόρδη, Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο καρχαρίας Headington έχει το κεφάλι του ενσωματωμένο στη στέγη του σπιτιού στον αριθμό 2 της οδού New High Street, Headington. Το γλυπτό δημιουργήθηκε ως κίνηση διαμαρτυρίας και τοποθετήθηκε χωρίς άδεια. Συμβολίζει τις βόμβες που πέφτουν σε κτήρια. Ο καρχαρίας σχεδιάστηκε από τον γλύπτη John Buckley και κατασκευάστηκε από τον Anton Castiau, έναν τοπικό ξυλουργό.
Μια μέρα έξω (A Day Out), από την Marguerite Derricourt, Αυστραλία.
Eίναι μια γλυπτική εγκατάσταση με τέσσερα χυτά χάλκινα γουρούνια και έναν προσαρμοσμένο κάδο απορριμμάτων με χυτά μπρούτζινα σκουπίδια στην κορυφή. Το γλυπτό βρίσκεται σε περίοπτη θέση στον πολυσύχναστο πεζόδρομο του Rundle Mall, στο κέντρο της πόλης της Αδελαΐδας. Τα γουρούνια είναι σε δημόσια αλληλεπίδραση, με παιδιά και ενήλικες που τα χαϊδεύουν και ποζάρουν για φωτογραφίες κατά την επίσκεψή τους στο εμπορικό κέντρο. Δυστυχώς, κάποια στιγμή νωρίς το πρωί της 23ης Σεπτεμβρίου 2020 τα γουρούνια υπέστησαν βανδαλισμό από επισκέπτη που έβαλε διαβρωτική ουσία στις επιφάνειές τους, στα μάτια, την πλάτη και τις πλευρές όλων των χοίρων.
Μαύρο Φάντασμα (Black Ghost), από τους Svajunas Jurkus και Sergejus Plotnikovas, Λιθουανία.
Το γλυπτό Black Ghost βρίσκεται κοντά στα ερείπια του Κάστρου Klaipėda κατά μήκος της μαρίνας του κάστρου, λίγο μετά την αιωρούμενη γέφυρα και κοντά στο Old Mill Hotel. Το βράδυ το γλυπτό φωτίζεται εσωτερικά με μια πράσινη λάμψη, καθιστώντας το λίγο πιο ανατριχιαστικό από το κανονικό. Το χάλκινο γλυπτό, γνωστό ως “Juodasis Vaiduoklis” τρομάζει τα παιδιά από το 2010 και έχει ύψος 7,8 πόδια με περίπου το μισό κάτω από το επίπεδο του παραλιακού δρόμου και τα μισά από πάνω.
Break Through From Your Mold από τον Ζήνο Φρουδάκη, Φιλαδέλφεια, ΗΠΑ.
Αυτό το φανταστικά επιβλητικό γλυπτό γνωστό και απλά ως «Ελευθερία» είναι μια δήλωση για τον αγώνα για την επίτευξη της ελευθερίας. Απεικονίζει μια ανθρώπινη φιγούρα να εξελίσσεται και να αναδύεται σε όλες τις φάσεις της, από το κουκούλι μέχρι την τελική μορφή. Ο γλύπτης, ως το μεγαλύτερο από τα 5 παιδιά, γεννήθηκε το 1951 στο Σαν Φρανσίσκο από τον Έλληνα μουσικό και ποιητή Βασίλη Φρουδάκη και την Κασσιανή Αλέξη, μεγάλωσε στο Wheeling της Δυτικής Βιρτζίνια και στο Gary της Ιντιάνα όπου εργάστηκε στα χαλυβουργεία. Περιτριγυρισμένος από τον ελληνικό πολιτισμό, ο πατριώτης μας αγάπησε τη γλυπτική.
Η πορεία των Βοοειδών (Cattle Drive), Ντάλας, ΗΠΑ.
Το γλυπτό “Plaza”, που βρίσκεται μπροστά από το Συνεδριακό Κέντρο του Ντάλας, απεικονίζει μια διαδρομή με βοοειδή με τρεις καουμπόηδες και ένα κοπάδι με σαράντα μακρόκορνα βόδια. Σε μνημειακή κλίμακα (μεγαλύτερη από το φυσικό μέγεθος) το Plaza έχει γίνει το δεύτερο πιο δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο στο κέντρο της πόλης.
De Vaartkapoen, από τον γλύπτη Tom Frantzen, Βρυξέλλες, Βέλγιο.
Το γλυπτό είναι ένα μόνιμο έργο τέχνης του δρόμου. Περιλαμβάνει μια κωμική κατάσταση στην οποία ένας ταπεινός άνθρωπος “αποφάσισε να βοηθήσει” έναν αστυνομικό να σκοντάψει! Βρίσκεται στο Molenbeek και αντιπροσωπεύει την ιδέα της ανατροπής της εξουσίας. Δημιουργήθηκε από τον ταλαντούχο και ευφάνταστο γλύπτη Tom Frantzen, ο οποίος γεννήθηκε και ανατράφηκε στις Βρυξέλλες, και την έμπνευσή του την πήρε από έργα του διάσημου σκιτσογράφου Hergé, μεταξύ άλλων του δημιουργού του Tintin. Αν και αρκετά παιδικό, έχει τεράστια σημασία όχι μόνο για αυτήν την πόλη, αλλά για πολλές κοινωνίες σε όλο τον κόσμο που χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν άτομα που διψούν για εξουσία και ανυπότακτους επαναστάτες.
Expansion, από την Paige Bradley, Νέα Υόρκη.
Το Expansion είναι ένα γλυπτό μικτής τεχνικής σύγχρονης τέχνης (χάλκινο και ηλεκτρισμός) της Paige Bradley, που εκτέθηκε για πρώτη φορά το 2004. Είναι απεικόνιση μιας γυμνής γυναίκας σε κατάσταση διαλογισμού με φως να βγαίνει από τις ρωγμές του σώματός της. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη το 2004.
Hippo Sculptures, Taipei, Tαυλάνδη.
Βρίσκονται στην πλατεία Ιπποπόταμων στον ζωολογικό κήπο της Ταιπέι και την σκέψη για τη δημιουργία τους είχε πρώην διευθυντής του κήπου Chen Pao-chung, αναζητώντας τρόπους να συμπληρώσει την περιοχή των αφρικανικών ζώων στο ζωολογικό κήπο.
Iguana Park, Άμστερνταμ, Ολλανδία.
Το πάρκο ιγκουάνα έχει γίνει διάσημο αξιοθέατο στο Άμστερνταμ και άνθρωποι έρχονται από όλο τον κόσμο για να δουν τα ακίνητα ιγκουάνα. Μπορεί τα πραγματικά ιγκουάνα να είναι δύσκολο να τα δει κάποιος, όμως η αφθονία των χάλκινων θα τον ικανοποιήσει. Είναι ένα μοναδικό θέαμα.
Kelpies, από τον Andy Scott, Grangemouth, Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα Kelpies είναι γλυπτά-τα μεγαλύτερα γλυπτά ιπποειδών στον κόσμο ύψους 30 μέτρων και βρίσκονται στο Helix Park, μεταξύ Falkirk και Grangemouth. Τα Kelpies αντιπροσωπεύουν τη γενεαλογία του βαρέος αλόγου της σκωτσέζικης βιομηχανίας και οικονομίας, που έλκουν τα βαγόνια, τα άροτρα… Η περιοχή γύρω από τα τεράστια γλυπτά έχει σχεδιαστεί για να παρέχει πρόσβαση σε όλους, που σημαίνει ότι όλοι μπορούν να έρθουν και να τα δουν από κοντά ή ακόμη και να μπουν μέσα σε ένα Kelpie.
Οι ταξιδιώτες (Les Voyageurs), από τον Γάλλο καλλιτέχνη Bruno Catalano, Μασσαλία, Γαλλία.
Το κεντρικό τμήμα κάθε αγάλματος λείπει. Ο καλλιτέχνης είπε ότι τα αγάλματα αναπαριστούν τους μετανάστες και ουσιαστικά είναι μια αναπαράσταση της δικής του ζωής. Με καταγωγή από το Μαρόκο μετανάστευσε στη Γαλλία και πίστευε πως εκείνος όπως και όλοι οι μετανάστες και οι ταξιδιώτες αφήνουν πίσω στη χώρα τους ένα κομμάτι του εαυτού τους που πρέπει να ξεχάσουν, αλλά είναι πάντα συνδεδεμένο μαζί τους.
Άνθρωπος στη δουλειά (Čumil, Man At Work), Μπρατισλάβα, Σλοβακία.
Εκκεντρικό χάλκινο άγαλμα ενός εργάτη υπονόμων που ξεκουράζεται πάνω σε κάλυμμα φρεατίου στην Παλιά Πόλη και “κρυφοκοιτάζει” τους περαστικούς. Το όνομά του είναι Čumil, η σλοβακική λέξη σημαίνει στην πραγματικότητα «παρατηρητής». Χρειάζεται μόνο μια γρήγορη ματιά στο πρόσωπο του άνδρα που εργάζεται στη συμβολή των οδών Laurinská και Panská για να καταλάβει κανείς γιατί είναι δημοφιλής τόσο στους τουρίστες, όσο και στους ντόπιους.
Ο μύθος λέει ότι όσοι αγγίξουν το κεφάλι του άντρα θα πραγματοποιήσουν μια επιθυμία – αν καταφέρουν να το κρατήσουν μυστικό για πάντα.
Άνδρας να Κρεμιέται σε εξωτερικό χώρο (Man Hanging Out), από τον γλύπτη Černý, Πράγα, Τσεχία.
Στο γλυπτό ο καλλιτέχνης απεικονίζει τον ψυχαναλυτή Sigmund Freud κρεμασμένο με το ένα χέρι από ένα κοντάρι ψηλά από το έδαφος. Ο Τσέρνι δημιούργησε το κομμάτι ως απάντηση στο ερώτημα ποιον ρόλο θα έπαιζε ο Φρόιντ στη νέα χιλιετία, καθώς σύμφωνα με τα λόγια του Τσέρνι, «ο ιδρυτής της ψυχανάλυσης ήταν το πνευματικό πρόσωπο του 20ού αιώνα.
Mustangs από τον Robert Glen, Las Colinas, Τέξας, ΗΠΑ.
Τα χάλκινα γλυπτά άλογα διακοσμούν την πλατεία Williams στο Las Colinas στο Irving του Τέξας. Εννέα άγρια μάστανγκ σε μέγεθος 1,5 φορές μεγαλύτερο να διασχίζουν ένα υδάτινο ρεύμα. Μικρά σιντριβάνια δίπλα στις όπλες των αλόγων, δίνουν την αίσθηση του νερού που αναταράσσεται από τον καλπασμό τους.
Nelson Mandela, Νότια Αφρική.
Το άγαλμα είναι ένα μεγάλο χάλκινο γλυπτό του πρώην Προέδρου της Νότιας Αφρικής και ακτιβιστή κατά του απαρτχάιντ Νέλσον Μαντέλα, που βρίσκεται στην oμώνυμη πλατεία στο Σάνττον του Γκαουτένγκ.
Oι Άνθρωποι του Ποταμού (People Of The River) από τον Chong Fah Cheong, Σιγκαπούρη.
Διάσπαρτα γύρω από την όχθη του ποταμού, αυτά τα σχεδόν ζωντανά αγάλματα γιορτάζουν τη σημασία που είχε κάποτε το ποτάμι. Τα γλυπτά απεικονίζουν ντόπιους των οποίων το έργο και η ζωή συνδέθηκε και επηρεάστηκε από τον ποταμό. Το άγαλμα των παιδιών που πηδούν στο νερό είναι ίσως το πιο δημοφιλές και είναι τοποθετημένο κοντά στη γέφυρα Cavenagh. Ένας πολύ καλός τρόπος για να εξερευνήσετε αυτά τα αγάλματα είναι να κάνετε μια κρουαζιέρα.
Σολομός γλυπτό (Salmon Sculpture), από τον Keith Jellum, Πόρτλαντ, ΗΠΑ.
Το Transcendence είναι ένα υπαίθριο γλυπτό που απεικονίζει ένα ψάρι να κολυμπά και να διαπερνά τα τούβλα, στη γωνία ενός κτηρίου. Το σφυρήλατο μπρούτζινο ψάρι έχει μήκος 11 πόδια. Τοποθετήθηκε στον τρίτο όροφο του κτηρίου όπου βρίσκεται εστιατόριο με θαλασσινά, το Southpark Seafood στην οδό Southwest Salmon Street και της λεωφόρου Southwest Park στο κέντρο του Πόρτλαντ.
Bυθιζόμενο Κτήριο στον περιβάλλοντα χώρο της Κρατικής Βιβλιοθήκης (Sinking Building Outside State Library), από τον Petrus Spronk, Μελβούρνη, Αυστραλία.
Σαν ένας χαμένος πολιτισμός που βυθίζεται στο πεζοδρόμιο έξω από την Κρατική Βιβλιοθήκη της Βικτώριας, αυτό το γλυπτό είναι ένα από τα αγαπημένα της Μελβούρνης.
Όπλο με κόμπο (The Knotted Gun), από τον Carl Fredik Reuterswärd, στο Turtle Bay, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ.
Το γλυπτό γνωστό και ως «Μη Βία» δημιουργήθηκε από τον Σουηδό καλλιτέχνη και φίλο της οικογένειας του John Lennon. Ο Reuterswärd δημιούργησε αυτό το έργο τέχνης μετά τον τραγικό θάνατο του Lennon, καθώς ήθελε να τιμήσει το όραμα του τραγουδιστή για έναν ειρηνικό κόσμο.
Το Μνημείο του Ανώνυμου Περαστικού (The Monument Of An Anonymous Passerby), Βρότσλαβ, Πολωνία.
Μια ομάδα 14 ρεαλιστικών ανθρώπων βυθίζονται στο έδαφος στη μία πλευρά της οδού Swidnicka και να ξαναβγαίνουν στην άλλη πλευρά. Το μνημείο είναι αφιερωμένο στους πολίτες που σκοτώθηκαν ή χάθηκαν κατά την περίοδο του στρατιωτικού νόμου στην Πολωνία τη δεκαετία του 1980. Το όνομα του γλυπτού είναι Przejście (που σημαίνει «Πέρασμα» ή «Μετάβαση».
Τα παπούτσια στην όχθη του Δούναβη (The Shoes On The Danube Bank), από τον σκηνοθέτη Can Togay και την γλύπτρια Gyula Pauer, Bουδαπέστη, Ουγγαρία.
Το μνημείο ανεγέρθηκε στις 16 Απριλίου 2005, στην μνήμη των Εβραίων που σφαγιάστηκαν από φασιστικές ουγγρικές πολιτοφυλακές που ανήκαν στο Κόμμα Βελωτού Σταυρού στη Βουδαπέστη κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου.
Ο Άγνωστος Αξιωματούχος (The Unknown Official-1993), από τον Magnús Tómasson, Ρέικιαβικ, Iσλανδία. Βρίσκεται μπροστά σε μια από τις εισόδους του Δημαρχείου του Ρέικιαβικ στο κέντρο του Ρέικιαβικ. Το γλυπτό είναι ένα δημοφιλές αγαπημένο, καθώς καταφέρνει να είναι και χιουμοριστικό και προκλητικό, ενώ απεικονίζει με ειλικρίνεια κάτι με το οποίο οι περισσότεροι μπορούν να συσχετιστούν, την τετριμμένη ύπαρξη της εργαζόμενης μέλισσας. Το γλυπτό είναι μια τέλεια μεταφορά για το πώς η καθημερινότητα μας συντρίβει, ενώ ταυτόχρονα απεικονίζει την αφήγηση του απρόσωπου αξιωματούχου που είναι μόνο ένα γρανάζι στο τιμόνι και ποτέ πρόσωπο για τους περισσότερους από εμάς
Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα