Στην καρδιά του Roppongi, εκεί όπου οι γυάλινες καμπύλες του National Art Center καθρεφτίζουν το φως του Tokyo, η Bvlgari υπογράφει μια από τις πιο φιλόδοξες εκθέσεις της στην Ιαπωνία. Το «Bvlgari Kaleidos: Colours, Cultures and Crafts» άνοιξε τις πύλες του στις 17 Σεπτεμβρίου και έως τις 15 Δεκεμβρίου 2025, μετατρέπει το μουσείο σε ένα αληθινό καλειδοσκόπιο χρωμάτων και αισθήσεων. Το σκηνικό δεν θα μπορούσε να είναι πιο ταιριαστό: το μουσείο του Kisho Kurokawa, χωρίς μόνιμη συλλογή, είναι αφιερωμένο εξ ολοκλήρου σε προσωρινές μεταμορφώσεις.
Με περισσότερα από 350 κοσμήματα και έργα τέχνης, προερχόμενα από την Heritage Collection και ιδιωτικές συλλογές, η Bvlgari προσκαλεί τους επισκέπτες σε ένα ταξίδι όπου το χρώμα δεν είναι απλώς διακόσμηση, αλλά γλώσσα δημιουργικότητας. Το ίδιο το όνομα της έκθεσης, εμπνευσμένο από τις ελληνικές λέξεις kalos (όμορφο) και eidos (μορφή), δηλώνει τη φιλοσοφία της: ομορφιά που μεταμορφώνεται μέσα από αμέτρητες όψεις, όπως σε ένα καλειδοσκόπιο.
Η αφήγηση ξεδιπλώνεται σε τρεις ενότητες. Στη «Science of Colour» οι πολύτιμοι λίθοι αποκαλύπτουν τα οπτικά τους μυστικά, κιτρίνες που θυμίζουν ρωμαϊκά ηλιοβασιλέματα, ζαφείρια και ρουμπίνια σε έντονες αντιθέσεις.
Στο «Colour Symbolism» οι πέτρες αποκτούν πολιτισμική σημασία, με εμβληματικό έκθεμα το περίφημο περιδέραιο Seven Wonders του 1961.
Τέλος, στο «The Power of Light» η λάμψη και η αντανάκλαση γίνονται το επίκεντρο, με φινάλε ένα μεταμορφώσιμο sautoir του 1969 στολισμένο με αμέθυστους, κιτρίνες, τυρκουάζ και διαμάντια.
Η ιστορική πορεία της Bvlgari φωτίζεται μέσα από κομμάτια-σταθμούς. Στη δεκαετία του 1950, ο οίκος άλλαξε τους κανόνες της υψηλής κοσμηματοποιίας, τολμώντας να συνδυάσει πολύτιμες πέτρες με κίτρινο χρυσό και αναδεικνύοντας λίθους που μέχρι τότε θεωρούνταν δευτερεύοντες, όπως ο αμέθυστος και το τυρκουάζ. Αυτή η «χρωματική επανάσταση» χάρισε στον οίκο τον τίτλο «Master of Coloured Gemstones», χαρακτηρισμό που συνοδεύει ακόμη και σήμερα τις δημιουργίες του.
Η σκηνογραφία είναι από μόνη της ένα έργο τέχνης. Το ιαπωνικό αρχιτεκτονικό γραφείο SANAA και το ιταλικό στούντιο Formafantasma σχεδίασαν καμπύλες, διάφανες δομές που παραπέμπουν στα μωσαϊκά των Θερμών του Καρακάλλα και στο φύλλο του γκίνγκο, το σύμβολο του Tokyo. Το αποτέλεσμα; Ένας χώρος που καθοδηγεί τον επισκέπτη σαν να κινείται μέσα σε ζωντανά θραύσματα καλειδοσκοπίου.
Η έκθεση ενισχύεται και από μια καλλιτεχνική συνομιλία ανάμεσα σε Ιταλία και Ιαπωνία. Η υποστήριξη της Ιταλικής Πρεσβείας δίνει διπλωματική διάσταση στο γεγονός, ενώ οι σύγχρονες καλλιτέχνιδες Lara Favaretto, Mariko Mori και Akiko Nakayama επεκτείνουν το θέμα του χρώματος πέρα από τα κοσμήματα. Οι βιομηχανικές βούρτσες της Favaretto γίνονται γλυπτά ρυθμού και χρωμάτων, η Mori εμπνέεται από μύθους και κοσμικές απαρχές, ενώ οι ρευστές χρωματικές ροές της Nakayama γεννιούνται και χάνονται μπροστά στα μάτια του θεατή.
Το «Bvlgari Kaleidos» δεν είναι μια απλή αναδρομή στην ιστορία της κοσμηματοποιίας. Είναι ένας διάλογος ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς, μια γιορτή της ομορφιάς και της δημιουργικότητας, αλλά και μια εμπειρία που σας προσκαλεί να δείτε το φως και το χρώμα με άλλα μάτια. Ένας λόγος παραπάνω για να βάλετε το Tokyo στο ταξιδιωτικό σας πρόγραμμα για το φθινόπωρο.