Από τον Gucci και τον Off-White μέχρι τον Balenciaga, όλες οι φορές που η μόδα εμπνεύστηκε από το ποδόσφαιρο
Winnie Harlow (Photo by Melodie Jeng/Getty Images/Ideal Images)

Είτε ασχολείστε με το ποδόσφαιρο είτε όχι, σίγουρα γνωρίζετε ότι αυτές τις ημέρες πραγματοποιείται το παγκόσμιο κύπελλο στο Qatar.

Από τη δεκαετία του 1950, οι ποδοσφαιριστές ήταν τόσο γνωστοί για το στιλ τους εκτός γηπέδου όσο και για τις δεξιότητές τους εντός γηπέδου. Και με το άθλημα να κατατάσσεται ως το πιο δημοφιλές στον κόσμο –περίπου 265 εκατομμύρια άνθρωποι παίζουν ποδόσφαιρο σε όλο τον κόσμο– δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι επωνυμίες και οίκοι μόδας έχουν συνεχώς την ευκαιρία να συνεργάζονται με τα πιο καυτά ταλέντα του. Από τους Jack Grealish της Manchester City και τον Gucci, στην Αμερικανή Megan Rapinoe και τον οίκο Loewe και τον Kylian Mbappé της Paris Saint-Germain με τον Dior, τα αστέρια του σύγχρονου ποδοσφαίρου καθορίζουν τα ιδανικά της μόδας πολυτελείας. Αλλά πώς φτάσαμε εδώ;

«Η ιστορία ξεκινά στη δεκαετία του ’60 με την κατάργηση του ανώτατου μισθού. Κάτι που σήμαινε ότι δεν υπήρχε όριο στο τι μπορούσαν να κερδίσουν οι ποδοσφαιριστές. Τότε ήταν που τα χρήματα άρχισαν να πολλαπλασιάζονται στο παιχνίδι», εξηγεί η Felicia Pennant, ιδρύτρια της πλατφόρμας ποδοσφαίρου και μόδας Season Zine. Σημειώνει μάλιστα πως κατά τη διάρκεια εκείνης της εποχής, ο Mike Summerbee και ο George Best -δύο από τους αναμφισβήτητα μεγαλύτερους παίκτες της δεκαετίας του ’60- είχαν ένα κατάστημα ρούχων στο Μάντσεστερ με το όνομα Edwardia. «Οι ποδοσφαιριστές είναι οι μεγαλύτεροι influencers στον κόσμο και αυτό είναι απλώς γεγονός», προσθέτει.

Da
David Beckham, 1999. (Photo by Tim Roney/Getty Images/Ideal Image)

Από τον Beckham στους Spice Boys

Ο πιο τολμηρός σε θέματα στιλ για πολλούς, είναι ο David Beckham, πρώην αρχηγός της Εθνικής Αγγλίας και πρόσωπο της H&M. Παρεό, κοσμήματα, ανταύγειες – είναι αναμφισβήτητο ότι ο Beckham ώθησε τα όρια του τι σήμαινε να είσαι ποδοσφαιριστής στην εποχή του και άλλοι ακολούθησαν το παράδειγμά του. Οι ποδοσφαιριστές αρέσκονταν πάντα να πειραματίζονται με το στιλ και την εικόνα τους. Ο Alan Ball για παράδειγμα ήταν ο πρώτος παίκτης που φόρεσε λευκές μπότες.

Spice Boys ήταν ένας όρος που επινοήθηκε από τα media για να περιγράψει μια ομάδα ποδοσφαιριστών υψηλού προφίλ της Liverpool F.C. στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Συνήθως αναφέρονταν οι Jamie Redknapp, David James, Steve McManaman, Robbie Fowler και Jason McAteer, αλλά και οι συμπαίκτες τους Stan Collymore και Paul Ince. Ο όρος ήταν εμπνευσμένος από τις Spice Girls, οι οποίες ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς τότε. Ο όρος «Spice Boys» επινοήθηκε από φήμες των tabloids ότι ο Fowler έβγαινε με την Spice Girl, Emma Bunton. Οι παίκτες εμφανίζονταν συχνά ντυμένοι ασορτί και ντυμένοι με λευκά κοστούμια. Τα μαλλιά τους αποτέλεσαν ένα ξεχωριστό κεφάλαιο: Θυμηθείτε το περίεργο τριγωνικό κούρεμα του Ronaldo.

Η εμμονή των παικτών με το στιλ δεν μας φαίνεται παράξενη –φανταστείτε μια δική σας τυπική εργάσιμη ημέρα να μεταδίδεται στα σπίτια εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

Ποδόσφαιρο και μόδα στο γυναικείο παιχνίδι

Μετά τη επιτυχία των Lionesses και του γυναικείου ποδοσφαίρου που συγκεντρώνει ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον –δύο στους πέντε από το κοινό, καθώς και τα δύο τρίτα των οπαδών του ποδοσφαίρου, λένε ότι το φετινό Euro Women τους έκανε να θέλουν να παρακολουθούν γυναικείο ποδόσφαιρο και στο μέλλον. Κάπως έτσι το πάντρεμα του ποδοσφαίρου και της μόδας αφορά πια και τις γυναίκες. Πρόσφατα μάλιστα Megan Rapinoe και Leah Williamson εντυπωσίασαν στο εξώφυλλο του ανδρικού περιοδικού GQ.

Photo by Melodie Jeng/Getty Images

Όταν οι designers είναι και φίλαθλοι

Η μόδα ανατρέχει στο ποδόσφαιρο συχνά ως πηγή έμπνευσης. H σχεδιάστρια menswear με έδρα το Λονδίνο, Martine Rose, είναι γνωστή για τις αναφορές στο άθλημα μέσα από τα σχέδια και τις συλλογές της. Πρόσφατα μάλιστα συνεργάστηκε με την Nike για τη δημιουργία μιας συλλογής με τίτλο Lost Lionesses.

Ένα από τα πιο αγαπημένα κομμάτια της γκαρνταρόμπας -ανδρικής αλλά και γυναικείας- είναι η ποδοσφαιρική φανέλα, η οποία μάλιστα εμφανίζεται τακτικά στις συλλογές των σχεδιαστών και έχει επανασχεδιαστεί από brands όπως Koché και Off-White και φέτος σε δύο από τις μεγαλύτερες συνεργασίες: Gucci x Palace και Balenciaga x Adidas.

H μόδα πάντα αντλούσε και συνεχίζει να αντλεί έμπνευση από το ποδόσφαιρο και το athleisure look με τις ποδοσφαιρικές φανέλες και τα σορτσάκια να θεωρούνται πια mainstream. Αυτό που μένει να δούμε είναι κατά πόσο το άθλημα μπορεί να γίνει περισσότερο συμπεριληπτικό τα επόμενα χρόνια.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα