Anna Weyant: H ζωγράφος που ξεκίνησε να πουλά έργα στα 450 δολάρια και το 2022 έργα της πωλούνται 1.5 εκατ. δολάρια

Η Anna Weyant είναι η νεότερη καλλιτέχνις που εκπροσωπείται από τη διάσημη ‘αυτοκρατορία τέχνης’ Gagosian που παρουσιάζει μερικούς από τους πιο επιδραστικούς καλλιτέχνες του 20ου και του 21ου αιώνα σε 16 εμπορικές γκαλερί σε όλο τον κόσμο.

Στα τέλη του περασμένου μήνα, το «Falling Woman» της Anna Weyant πουλήθηκε σε δημοπρασία του Sotheby’s 1,6 εκατομμύρια δολάρια, τιμή πολύ μεγαλύτερη από την εκτιμώμενη. Η πώληση πραγματοποιήθηκε λίγες μόλις μέρες αφότου ο πίνακας της Weyant «Summertime» του 2020, έφτασε το 1,5 εκατομμύρια δολάρια στον οίκο Christie’s, η δε Phillips δημοπράτησε το  έργο της «Buffet II», προς 730.000 δολάρια.

Falling Woman” Anna Weyant
Summertime” Anna Weyant
Buffet II” Anna Weyant

Η Weyant είναι μόλις 27 ετών, όμως  τα τεράστια ποσά που αποκόμισαν τα έργα της, την έχουν κάνει μια από τις πιο περιζήτητες νέες καλλιτέχνιδες στο διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα.

Ένα χρόνο μετά την αποφοίτησή της από το Rhode Island School of Design το 2017, η Weyant μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και άρχισε να βοηθά την καλλιτέχνιδα Cynthia Talmadge, η οποία και προώθησε τη δουλειά της στον λογαριασμό της στο Instagram. Παρουσίασε επίσης την Weyant στην έμπορο έργων τέχνης και επιμελήτρια Ellie Rines, ιδιοκτήτρια της νεουρκέζικης γκαλερί  «56 Henry». Ήταν η Rines αυτή που βοήθησε τη Weyant να αρχίσει να κάνει τις πρώτες της της πωλήσεις.

Το 2019, οι πίνακες και τα σχέδια της Weyant πωλήθηκαν στο Upstairs Art Fair στο Hamptons, για 450$ το κομμάτι.

Την ίδια χρονιά, είχε την πρώτη της σόλο έκθεση στη γκαλερί της Rines, με τον τίτλο “Welcome to the Dollhouse“κάνοντας άμεση αναφορά στην ομώνυμη ταινία του Todd Solondz, του 1995. Ένα περιγραφικό σημείωμα στην έκθεση αυτή, δήλωνε ότι τα έργα της Weyant περιστρέφονταν «γύρω από θέματα νεότητας και εφηβείας – με την πάντοτε δύσκολη πραγματικότητα της ενηλικίωσης».

Η έκθεση υπήρξε sold out. Το 2020, έργο της Weyant εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του «New American Painters». Μέχρι το 2021, η Weyant εκπροσωπούνταν από τη γκαλερί Blum & Poe στο Λος Άντζελες και τα έργα της πωλούνταν για σχεδόν 50.000$.

Εκείνη την εποχή, έγινε αντιληπτή από τον 77χρονο Larry Gagosian, ιδρυτή μιας αυτοκρατορίας τέχνης αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το επερχόμενο μάλιστα φθινόπωρο έχει προγραμματιστεί μια έκθεσή της με το ίδρυμα ‘Gagosian’ της Νέας Υόρκης, ενώ είναι κοινό μυστικό οτι αυτή την περίοδο, ‘βγαίνει’ με τον ίδιο τον Larry Gagosian. Τον Ιούνιο του 2021, στο ντεμπούτο της σε δημοπρασία της Phillips, σχέδιό της που απεικονίζει μακριά γυμνά πόδια, έφτασε τα 27.720 $ σχεδόν τέσσερις φορές η αρχικά εκτιμώμενη τιμή του.

Σε μια συνέντευξη στον ιστότοπο της αγοράς τέχνης Artnet, η Weyant, η οποία γεννήθηκε στο Κάλγκαρι του Καναδά, το 1995, περιέγραψε την παιδική της ηλικία ως «ειδυλλιακή από πολλές απόψεις», αλλά με περιορισμένη έκθεση στην τέχνη. Αφού πήρε το πτυχίο της, πέρασε το καλοκαίρι ως προγραμματίστρια εκδηλώσεων για το Lincoln Center στη Νέα Υόρκη.

Στη συνέχεια, έκανε ένα εξάμηνο μάθημα ζωγραφικής στην Ακαδημία Τέχνης της Κίνας στο Hangzhou, όπου επηρεασμένη από τους τόνους της ζωγραφικής σχολής της ‘σέπιας’ στην πόλη αυτή, άρχισε και εκείνη να χρησιμοποιεί μια πιο ‘σιωπηλή’ παλέτα.

Σε άλλες συνεντεύξεις της έχει αναφέρει πολλές άλλες καλλιτεχινικές επιρροές, συμπεριλαμβανομένων των Ολλανδών δασκάλων του δέκατου έβδομου αιώνα, Frans Hals και Judith Leyster, καθώς και των σύγχρονων αμερικανών καλλιτεχνών Ellen Berkenblit και Jennifer Packer. 

Στη σύντομη καριέρα της μέχρι στιγμής, η Weyant έγινε γνωστή κυρίως για απεικονίσεις νεκρών φύσεων και γυναικών με παιδικά πρόσωπα που διέρχονται μέσα από μια έντονη δίνη εναλλασσόμενων συναισθημάτων. Από την απόλυτη απογοήτευση, μέχρι το να κάνουν χαλαρά pilates ή ίσως ενδοσκόπηση, να αντιμετωπίζουν τη… φρίκη κατάματα, ή απλώς να- φαίνεται- ότι περνούν καλά.

Η ελαιογραφία «Falling Woman» του 2020, δείχνει μια γυναίκα σε  ανάποδη στάση με μερικώς εκτεθειμένο το στήθος της. Στο, επίσης, λάδι «Loose Screw» μια γυναίκα γελάει σε ένα μπαρ, ενώ στην πραγματικότητα φαίνεται μάλλον μοναχική.

Loose Screw, 2020-Oil on canvas 121.9 x 91.4 x 2.5 cm

Στις συχνά ρεαλιστικές της απεικονίσεις, κυριαρχεί μια σιωπηλά επιβλητική χρωματική παλέτα από μαύρο χρώμα, γκρι και καφέ.

Εξηγώντας τη διαδικασία της δουλειάς της σε μια συνέντευξη του 2021, στο περιοδικό «Art & Object», η Weyant λέει:

«Ξεκινάω κάνοντας μια σειρά από σκίτσα, φτιάχνοντας έτσι ένα βασικό σετ, μια μακέτα. Συνήθως χρησιμοποιώ μοντέλο. Μια φωτογραφία μπορεί επίσης να είναι ένα εξαιρετικά βοηθητικό εργαλείο».

Μια σημείωση στον επίσημο ιστότοπο της Gagosian, δευκρινίζει:

«Οι πίνακες ζωγραφικής της Weyant που έχουν αποδοθεί με απόλυτη ακρίβεια, απεικονίζουν φιγούρες μπλεγμένες σε κωμικοτραγικές αφηγήσεις και ‘Νεκρές Φύσεις’ στις οποίες καθημερινά αντικείμενα υιοθετούν έναν παράξενο, πλην όμως επιβλητικό αέρα».

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα