Επτά σημάδια που δείχνουν ότι πρέπει να κάνετε διάλειμμα από το smartphone σας

Getty Images/ Ideal Images

Πείτε την αλήθεια, πόσες ώρες περνάτε με το κινητό σας ανά χείρας και ακόμη χειρότερα, έχετε σκεφτεί τι θα μπορούσατε να κάνετε με όλο αυτό το χρόνο, αν δεν αισθανόσασταν υποχρεωμένοι να το κουβαλάτε κυριολεκτικά και μεταφορικά, παντού μαζί σας;

Εμείς πάλι το σκεφτόμαστε καθημερινά και για να μην μείνουμε μόνο στη θεωρία, μελετήσαμε τις απόψεις των ειδικών και συντάξαμε μια αρκετά πειστική λίστα, με επιχειρήματα/ενδείξεις που σκοπό έχουν να μας πείσουν – ναι, βάζουμε και τους εαυτούς μας σε αυτό – να αποχωριστούμε για λίγο το πολύτιμο κινητό μας.

1. Αντιμετωπίζετε προβλήματα όρασης.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2011, οι άνθρωποι που τείνουν να περνάνε πάνω από δύο συνεχόμενες ώρες την ημέρα μπροστά σε κάθε είδους οθόνες, υποφέρουν από ενοχλήσεις στα μάτια, οι οποίες στην πλειονότητα τους, οφείλονται σε αυτή τους τη δραστηριότητα.

2. Αυξημένα επίπεδα άγχους.

Μπορεί να έχουν να κάνουν με την ανησυχία που νιώθετε κάθε φορά που ψάχνετε αλλά δεν βρίσκετε που είναι το τηλέφωνο σας ή ακόμη με την ανασφάλεια ότι θα αποσυνδεθείτε από τον υπόλοιπο κόσμο, αν δεν το έχετε διαρκώς στην τσάντα ή στο χέρι σας.

3. Δουλεύετε παραπάνω από το κανονικό.

Αν πιάνετε τον εαυτό σας να τσεκάρει mail την ώρα που κανονικά θα έπρεπε να απολαμβάνετε το δείπνο σας με τους αγαπημένους σας, είναι μια σοβαρή ένδειξη ότι πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά να βάλετε το κινητό σας στο αθόρυβο, τουλάχιστον για τις ώρες που έχετε αποφασίσει ότι θα τις αφιερώσετε στον εαυτό σας.

4. Αισθάνεστε να πονάει το κεφάλι σας πιο συχνά απ’ ότι παλιότερα.

Πολλοί γιατροί, υποστηρίζουν ότι οι ζαλάδες και οι ημικρανίες είναι προβλήματα άμεσα συνδεδεμένα με την υπέρμετρη χρήση του κινητού τηλεφώνου. Μάλιστα δεν είναι λίγοι εκείνοι που το συσχετίζουν ακόμη και με την απώλεια μερικής μνήμης που μπορεί να παρατηρηθεί σε μεγαλύτερες ηλικίες.

5. Στέλνετε sms σε ανθρώπους που βρίσκονται σε απόσταση λίγων μέτρων από σας.

Και κάπως έτσι η ποιότητα της επικοινωνίας σας με τους άλλους μειώνετε δραματικά και ξαφνικά νιώθετε αποκομμένοι από τον περίγυρο σας. Αφήστε λοιπόν κάτω το κινητό και την επόμενη φορά που θα θέλετε να μεταφέρετε ένα μήνυμα σε κάποιον, δοκιμάστε απλώς να του απευθύνετε το λόγο.

6. Αντί να φάτε το φαγητό σας το ανεβάζετε στο Instagram.

To ξέρατε ότι υπάρχουν πάνω από 5εκ. φωτογραφίες διαφορετικών πιάτων στο Istagram; Μελέτες του πανεπιστημίου του Essex, έδειξαν ότι όταν έχουμε το τηλέφωνο μας σε κοινή θέα την ώρα που τρώμε ή απλώς συνομιλούμε με κάποιον, βιώνουμε πολύ μεγαλύτερο στρες καθώς χωρίς να το συνειδητοποιούμε, είμαστε σε ετοιμότητα προκειμένου να λάβουμε ένα μήνυμα ή μια κλήση, που θα μας καλεί κάπου ή θα μας ανατρέπει το πρόγραμμα.

7. Προσπαθείτε να κάνετε δύο πράγματα ταυχτόχρονα.

Δεν είναι πάντα κακό εκτός κι αν το ένα είναι να στέλνετε sms ή να μιλάτε στο κινητό π.χ την ώρα που οδηγείτε, καθώς όχι μόνο βάζετε σε κίνδυνο τη δική σας ζωή αλλά και των άλλων. Το να προσπαθείτε να επικοινωνήσετε με μηνύματα την ώρα που  ολοκληρώνετε μια δουλειά, είναι αποδεδειγμένο ότι θα σας κοστίσει σε έξτρα χρόνο και θα μειώσει τη συγκέντρωση σας, συνεπώς και την αποδοτικότητα σας.

Τέλος, αν τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι ικανό να σας πείσει, σκεφτείτε το παράδειγμα της Kim Kardashian η οποία έβγαζε φωτογραφίες τον εαυτό της, την ώρα που ή αδελφή της οδηγούνταν στη φυλακή. Δεν θέλετε να γίνετε έτσι!