Συνέντευξη: Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη της ταινίας Yves Saint Laurent που βγαίνει στις 5 Ιουνίου στους κινηματογράφους
Yves Saint Laurent Trailer

Μία κινηματογραφική μεταφορά της ζωής του Yves Saint Laurent έρχεται να φωτίσει  όλες τις πτυχές της πολυτάραχης της ζωής του διάσημου σχεδιαστή. Η  ταινία που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Laurence Benaïm και είναι σε σκηνοθεσία του Jalil Lespert, προσπαθεί να αποτυπώσει – με μεγάλη επιτυχία οφείλουμε να ομολογήσουμε- την ταραχώδη ζωή του ευφυούς και αυτοκαταστροφικού designer από τα πρώτα βήματα της καριέρας του μέχρι τη δεκαετία του εβδομήντα. Με πρωταγωνιστή τον Pierre Niney στον ομώνυμο ρόλο και συμπρωταγωνιστή τον Guillaume Gallienne, στον ρόλο του συντρόφου και μάνατζερ του Laurent, η ταινία έχει γνωρίσει τεράστια επιτυχία στη Γαλλία και αναμένεται να κλέψει τις καρδιές και του ελληνικού κοινού. Θα αρχίσει να προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από τις 5 Ιουνίου.

Ιδού τι δήλωσε ο σκηνοθέτης της ταινίας Jalil Lespert.

Πώς ξεκίνησαν όλα;

Θέλησα να διηγηθώ μια δυνατή, επική ιστορία αγάπης. Επίσης, ήθελα κάνω το πορτρέτο χαρακτήρων που αγωνίζονται να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους. Έτσι, μου ήρθε η ιδέα για την ταινία και ενθουσιάστηκα με την προοπτική να κάνω ένα φιλμ για τον σπουδαίο Γάλλο σχεδιαστή και τον Pierre Bergé.

Τι σας ενθουσίασε από τη ζωή και την καριέρα του Yves Saint Laurent;

Κατ’ αρχήν το μοναδικό του χάρισμα, αλλά και το πόσο αθώος και τρωτός ήταν. Φοβερά έξυπνος και ασυμβίβαστα αφοσιωμένος στην τέχνη του. Έπειτα, με συγκίνησε βαθύτατα η ισόβια ιστορία αγάπης με τον Pierre Bergé. Και ακόμα περισσότερο, μαζί με την ιστορία αγάπης, ο Yves προφανώς ήταν μία απίστευτη δημιουργική δύναμη. Ήταν ένας πραγματικός δημιουργός, με αστείρευτη δημιουργικότητα, που ήταν πάντα μπροστά από την εποχή του, ένας αληθινός πρωτοπόρος. Πέρα από τις δημιουργίες του, αντιλαμβανόταν πόσο σημαντικά ήταν τα ρούχα στην καθημερινή ζωή, σχεδίασε κοστούμια για τη μοντέρνα γυναίκα, σε μια εποχή που οι γυναίκες θεωρούνταν πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Δεν ήταν τόσο ένας παρατηρητής της εποχής του, όσο μία κινητήρια δύναμη. Είχε αρκετή τόλμη ώστε να βάζει αντρικά ρούχα στις γυναίκες, όπως σακάκια από σμόκιν και παντελόνια, χωρίς να απαρνείται τη θηλυκότητα τους. Για την εποχή εκείνη, κάτι τέτοιο ήταν απίστευτα ριζοσπαστικό.

 

yves saint laurent, film trailer

Η ταινία ασχολείται με την επιθυμία για ελευθερία που εκφράζεται μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία. Υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στην κινηματογραφική δημιουργία και την υψηλή ραπτική;

Ως προϊόντα μιας βιομηχανικής διαδικασίας συνδέονται. Εμπλέκονται πολλά χρήματα και οικονομικές προκλήσεις που διαφεύγουν από το ελεύθερο πνεύμα των καλλιτεχνών. Ίσως υπάρχει κάποιου είδους περιορισμός στη δημιουργική διαδικασία, αλλά πιστεύω ότι ο Yves το ξεπέρασε αυτό. Έτσι όπως το βλέπω , είχε έντονα την εντύπωση ότι θα περιοριζόταν καλλιτεχνικά αν παρέμενε στο σχέδιο μόδας, παρ’ όλο που ήταν εξαιρετικά επιτυχημένος, υποθέτω ότι μάλλον αγωνιούσε στην ιδέα ότι θα έκανε μόνο αυτό. Κι όμως, η δημιουργία είναι πιο συναρπαστική, όταν  περιορίζεται από κάποιους κανόνες – πιστεύω ότι οι περιορισμοί πυροδοτούν τη δημιουργικότητα. Φαντάζομαι ότι ο Saint Laurent υπέφερε εξαιτίας αυτού, γιατί κατά βάθος ήταν ελεύθερο πνεύμα.  Επίσης, χρειάστηκε να αντιμετωπίσει πολλές ευθύνες από νεαρή ηλικία. Ήταν μια εκπληκτικά πολυεπίπεδη προσωπικότητα, παρέπαιε κάτω από το βάρος της επαγγελματικής ευθύνης και της συναισθηματικής του ζωής, ενώ παράλληλα ήταν μια εμβληματική μορφή. Συγχρόνως, επιθυμούσε μόνο ένα πράγμα –να αποδράσει! Ήθελε να φύγει μακριά για να δει αν επιθυμούσε ακόμα να επιστρέψει και να σχεδιάσει φορέματα, γιατί υπήρχαν στιγμές που δεν ήταν και τόσο σίγουρος.

Δεν απεικονίσατε τον Yves κολακεύοντας τον. Αντιθέτως, τον παρουσιάζετε ευάλωτο, συγκινητικό, άπιστο και ευέξαπτο άνθρωπο.

Πρόκειται για την ιστορία ενός ανθρώπου που υπήρξε εκτυφλωτικά έξυπνος στην ειδικότητα του για μια εικοσαετία, από το 1956 μέχρι το 1976. Στα 21 του, ο Yves έζησε τη δόξα και τον έρωτα. Προήχθη σε καλλιτεχνικός διευθυντής του Dior σε μία νύχτα, γεγονός που εξελίχθηκε σε δυσβάσταχτη ευθύνη για έναν τόσο νεαρό άντρα. Ο οίκος Dior ήταν μια τεράστια γαλλική βιομηχανία. Την ίδια περίοδο, συνάντησε τον Pierre Bergé με τον οποίο πέρασε τα επόμενα δεκαοχτώ χρόνια μαζί. Στην πορεία ξεκίνησε τη δική του εταιρεία, τον δικό του οίκο. Ήταν ο πρώτος που έκανε την υψηλή ραπτική πιο δημοκρατική εφαρμόζοντας τις ίδιες προδιαγραφές στα έτοιμα ρούχα. Παρ’ όλο που ήταν πολύ παραγωγικός, κατέρρεε συναισθηματικά και υπέφερε από την πλήξη της «συζυγικής» ρουτίνας, ενώ αργότερα έπασχε από φοβίες και υπαρξιακές κρίσεις. Μέσα σε αυτά τα είκοσι χρόνια, δείξαμε έντονες συναισθηματικές στιγμές της ζωής του.  Όταν αφηγείσαι μία ιστορία αγάπης, η ένταση κλιμακώνεται μέχρι πού φτάνει η ώρα να τεθεί το ερώτημα «θα τα καταφέρει αυτό το ζευγάρι;». Στην ιστορία αυτών των δύο, παραδόξως, η ερώτηση εντοπίζεται το 1976, τη στιγμή που περνούσαν τη χειρότερη κρίση τους και ο Yves παρουσίασε την τελειότερη κολεξιόν του, τη Russian Ballet Collection.

Πώς καταλήξατε με τα κοστούμια;

Στην πραγματικότητα, ήταν διπλή δουλειά. Κατ’ αρχήν, έπρεπε να σχεδιάσουμε τα ρούχα προκειμένου να αποδώσουμε το κλίμα της περιόδου και να δείξουμε τις διαφορετικές τάσεις της μόδας μέσα σε μια εικοσαετία. Μετά, έπρεπε να κάνουμε έρευνα και έξυπνες επιλογές πάνω στις κολεξιόν του YSL. Είχαμε την υποστήριξη του Pierre Bergé και του Ιδρύματος, οπότε ήμασταν τυχεροί και μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα αυθεντικά ρούχα. Για το Ίδρυμα, το να γίνουν αντίγραφα των ενδυμάτων αυτών δεν αποτέλεσε επιλογή, ειδικά αφού ορισμένα υφάσματα που χρησιμοποιήθηκαν από τον Saint Laurent δεν υπάρχουν πια.

Πώς διαλέξατε τα μοντέλα που θα φορούσαν τα φορέματα;

Ανάλογα με την ικανότητα τους να ταιριάζουν σε αυτά τα μοναδικά ρούχα, τα οποία φυλάσσονται  από το Ίδρυμα Saint Lauren και δεν φοριούνται από κανέναν με εξαίρεση κάποιες επιδείξεις. Οπότε έπρεπε να βρούμε πραγματικά λεπτοκαμωμένα κορίτσια, γιατί τα μοντέλα εκείνης της εποχής δεν είχα την ίδια σωματική διάπλαση με τα σημερινά –φορούσαν small ή extra small το πολύ! Ήταν μπελάς! Με το που βρήκαμε τα σωστά μοντέλα και αρχίσαμε να φωτίζουμε τα φορέματα, ήταν απίθανα! Η διαδικασία ήταν επίμοχθη καθώς τα κορίτσια μπορούσαν να φοράνε τα φορέματα μόνο για δύο συνεχόμενες ώρες και μετά έπρεπε να τα βγάζουν λόγω της τριβής και του ιδρώτα.

Η νέα ταινία κυκλοφορεί από 5 Ιουνίου στους κινηματογράφους.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα