#Sex Therapist – Πώς θα πετύχουν αληθινά οι στόχοι σου για τη νέα χρονιά;

Κάθε χρόνο λίγο πολύ, καταλήγουμε να φτιάχνουμε μία λίστα με τα “να…” για τη νέα χρονιά, γεμάτοι χαρά, προσδοκίες, ελπίδα και κυρίως ανάγκη για αλλαγή. Αλλά επειδή ο λόγος που σε οδηγεί σε αυτούς τους στόχους, κάπως σα να ξεχνιέται, και καταλήγεις να επικεντρώνεσαι σε πιο διαδικαστικά σημεία ώσπου στο τέλος βαριέσαι και το παρατάς. Πολύ σημαντικό είναι να μην περιμένεις πως αυτή την χρονιά θα βάλεις στόχους που θα σε κάνουν έναν νέο, άλλο, διαφορετικό άνθρωπο αλλά στόχους που θα σε κάνουν να νιώθεις καλύτερα με τον εαυτό σου, να σου επιτρέπουν να εξελίσσεσαι και να προχωράς προς εκείνα που είναι για σένα ουσιαστικά και αναγκαία σε αυτή την ζωή. Πρόκειται λοιπόν για ένα ταξίδι προς την εξερεύνηση και την εξέλιξη και όχι μία ριζική αλλαγή που θα σε κάνει να νιώθεις ξένος μεσ την ίδια σου την ζωή.

Τι να κάνεις για να πετύχουν αληθινά οι φετινοί σου στόχοι;

Βήματα και όχι άλματα

Ή αλλιώς, κάνε μικρές μικρές αλλαγές για να καταλήξεις σε μία μεγάλη εξέλιξη. ‘Σπάσε’ κάθε στόχο σε επιμέρους κομμάτια και κάνε τα μικρότερους στόχους. Έτσι, θα είναι και πιο εύκολη η αξιολόγηση της πορείας σου αλλά επίσης, θα έχεις και καλύτερη εικόνα τόσο της όποιας δυσκολίας όσο και του πόσο ανάγκη έχεις όσα κάνεις και που φαίνεται να σε οδηγούν τελικά.

“Να μπορώ να λέω την γνώμη μου με θάρρος”: Αντί να ξεκινήσεις να λες ότι σκέφτεσαι και πιστεύεις ανεξάρτητα από το πρόσωπο και την κατάσταση, εστίασε και στόχευσε να πεις την επόμενη φορά που θα σε θυμώνει η συμπεριφορά του συναδέλφου στο γραφείο και δες πόσο θα σε δυσκολέψει να το πεις αλλά και κατά πόσο θα σε ανακουφίσει μετά.

“Είναι ok”

Χαμήλωσε την απαιτητικότητα, στρογγύλεψε τις αιχμηρές γωνίες σου και δέξου την πραγματικότητα. Οι πολύ υψηλές προσδοκίες, μπορεί να σε κάνουν να φέρεσαι αντίστοιχα πολύ αυστηρά στον εαυτό σου. Θα υπάρξουν περιπτώσεις που θα πηγαίνεις ικανοποιητικά και άλλες που δεν θα έχεις καθόλου όρεξη να ασχοληθείς. Είναι ανθρώπινο και μόνο αν το επιτρέψεις, θα το ξεπεράσεις για να προχωρήσεις κιόλας.

“Να γραφτώ και να πηγαίνω γυμναστήριο”: Αν περάσει μία εβδομάδα που δεν πήγες γιατί ένιωθες κούραση ή είχες κακή διάθεση, είναι εντάξει. Αν σε τιμωρήσεις/ζορίσεις/αγνοήσεις, απλώς θα γίνει χειρότερο την επόμενη φορά, όμως αν καταλάβεις τι συνέβη και πως εξηγείται αυτή η συμπεριφορά σου, μόνο τότε θα αλλάξεις την συνέχεια και θα βρεις κατάλληλο δρόμο να φτάσεις στο στόχο σου.

Μοίρασμα και Βοήθεια

Σε όσα μας ζορίζουν, η υποστήριξη των άλλων είναι χρήσιμο στήριγμα για να προχωράμε και να επαναπροσδιοριζόμαστε. Μίλησε και μοιράσου αυτά που σε δυσκολεύουν και σε προβληματίζουν, αλλά επίσης, πες και όλα εκείνα που πετυχαίνεις και την εξέλιξη που παρατηρείς. Εάν και πάλι νιώθεις πως δεν μπορείς να καταφέρεις απαραίτητες για εσένα αλλαγές, απευθύνσου σε ειδικό που θα σε βοηθήσει να βρεις νέους τρόπους διαχείρισης αλλά και μία βαθύτερη κατανόηση των εμποδίων που συναντάς.

“Να σταματήσω να βγαίνω με τους άντρες που δεν μου ταιριάζουν”: Για να δεις τι συμβαίνει και δεν μπορείς να το αλλάξεις αυτό, η συζήτηση θα σε βοηθήσει να βρεις από που ξεκινά και πως το συντηρείς για να βρεις μια πιο ‘υγιεινή’ συμπεριφορά.

Στην πραγματικότητα, είναι μία ακόμη ευκαιρία που έχουμε βρει για να κάνουμε ένα restart, να βλέπουμε τι δεν πάει καλά, τι χάλασε, τι θέλει λίγη παραπάνω προσοχή, τι μάθαμε που δεν ξέραμε και θέλουμε να συμπεριλάβουμε στην ζωή μας και με την παύση των διακοπών, βρίσκουμε χρόνο και χώρο να τα βάλουμε σε μία τάξη και να οργανώσουμε ένα σχέδιο δράσης. Μην ξεχνάς όμως, εσύ έκανες το σχέδιο, εσύ μπορείς και να το αλλάξεις. Αρκεί μόνο να θυμάσαι και να κατανοείς τι θέλεις, τις επιθυμίες και τους στόχους σου και να κάνεις οποιαδήποτε αναπροσαρμογή είναι απαραίτητη.

Εύχομαι μία όμορφη, πλούσια και δημιουργική χρονιά με δώρα και φροντίδα για τις ανάγκες σου!

Αγγελική Τζάνου

BSc Ψυχολογία, MSc Ψυχολογία Υγείας

Γνωσιακή- Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, Sex Therapy

Περισσότερες πληροφορίες στο enpsycho.gr