Πώς μπορούμε να απολαμβάνουμε γλυκά χωρίς να παίρνουμε κιλά;

glika, , ginaika

Aπό την Κωσταλένια Καλλιανιώτη MSc, Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Νutrimed

Πώς θα χάσω τα κιλά μου, χωρίς να «χάσω» τη γλυκιά γεύση;

Κάθε φορά που ξεκινάμε μία προσπάθεια αδυνατίσματος, όπως μετά τις καλοκαιρινές διακοπές που πιθανά έχουμε τσιμπήσει λίγο παραπάνω, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι η στέρηση και ο αποκλεισμός τροφίμων ή ροφημάτων. Η πρώτη γεύση δε που βάλλεται πρώτη είναι η γλυκιά… Χρειάζεται τελικά να την αποφύγουμε; Οι ειδικοί λένε, ότι μπορούμε να απολαμβάνουμε αγαπημένα γλυκά τρόφιμα ή ροφήματα, λαμβάνοντας υπόψη τις έννοιες του μέτρου και της ισορροπίας.

Πως θα συνδυάσω δίαιτα και γλυκιά γεύση;

Όλοι πλέον γνωρίζουμε ότι η βασική αρχή για την απώλεια βάρους στηρίζεται στο ενεργειακό ισοζύγιο. Αν κάποιος, δηλαδή επιθυμεί να χάσει βάρος, θα πρέπει να προσλαμβάνει λιγότερες θερμίδες από αυτές που «καίει». Μπορεί, λοιπόν να περιορίσει την ποσότητα, να μειώσει τις μερίδες, ή και να αποφασίσει ότι θα καταναλώνει με μικρότερη συχνότητα τα γλυκά τρόφιμα ή ροφήματα. Από τη άλλη πλευρά, θα μπορούσε να αυξήσει τη σωματική του δραστηριότητα και συνεπώς τις θερμίδες που «καίει», ώστε να έχει μεγαλύτερη ελευθερία στις ισορροπημένες επιλογές του. Τα πράγματα δυσκολεύουν, όταν το άτομο που εφαρμόζει τη δίαιτα έχει ιδιαίτερη αδυναμία στη γλυκιά γεύση. Μία λύση για αυτό αποτελούν τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, που μπορούν να αντικαταστήσουν τη ζάχαρη χωρίς να προσθέτουν επιπλέον θερμίδες.

 Τι είναι τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά;

Τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη, η ακεσουλφάμη-Κ, το κυκλαμικό οξύ, η σουκραλόζη και το γλυκαντικό από το φυτό στέβια, είναι συστατικά που έχουν πολλαπλάσια γλυκύτητα συγκριτικά με τη ζάχαρη. Όταν, λοιπόν, την υποκαθιστούν στα διάφορα τρόφιμα και ροφήματα αποδίδουν πρακτικά ελάχιστες έως μηδενικές θερμίδες, καλύπτοντας την επιθυμία μας για κάτι «γλυκό». Χρειάζεται μόνο προσοχή, γιατί με την εξαίρεση των light αναψυκτικών και κάποια κρύων ροφημάτων τσαγιού που έχουν μηδενικές θερμίδες, άλλα προϊόντα με γλυκαντικά (όπως το παγωτό light, σοκολάτες, επιδόρπια γιαουρτιού) αποδίδουν μεν λιγότερες θερμίδες, όμως όχι μηδενικές. Για το λόγο αυτό καλό είναι να τα καταναλώνουμε με μέτρο, να διαβάζουμε πάντα τις ετικέτες και να αποφεύγουμε τις υπερβολές.