Μαρίνα Κουταρέλλη: Το Spetses Mini Marathon που οραματίστηκε αποτελεί πλέον την κορυφαία διοργάνωση πολλαπλών δράσεων αθλητικού τουρισμού στη χώρα με διεθνή απήχηση

[ap_gallery id=”7290″]

H πολυπράγμων και ακούραστη Μαρίνα πρεσβεύει επάξια τον χαρακτηρισμό «Badass» καθώς κατάφερε να βάλει αρχικά στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού το νησί των Σπετσών, κάνοντας πριν από δέκα χρόνια μια σκέψη της πράξη. Ίδρυσε το Spetses Mini Marathon το 2011 με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και τη δραστηριοποίηση στο κομμάτι του αθλητικού τουρισμού, έννοια άγνωστη στους περισσότερους εκείνη την εποχή. Υπήρχαν τότε πέντε ή έξι διοργανώσεις σε όλη τη χώρα, ενώ σήμερα ξεπερνούν τις τριακόσιες. Πήρε προσωπικά ένα μεγάλο επιχειρηματικό ρίσκο, αφού δεν χρησιμοποιήθηκαν χρήματα από το ελληνικό Δημόσιο αλλά η χρηματοδότηση προήλθε από ιδιώτες. Έκτοτε αφού εδραιώθηκε ο αθλητικός θεσμός κάθε Οκτώβριο οι Σπέτσες «βουλιάζουν» από πλήθος κόσμου, από Ελλάδα και εξωτερικό, οι οποίοι ζουν ένα τριήμερο γεμάτο πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις με δρομικά και κολυμβητικά αγωνίσματα για ενήλικες και παιδιά. Η χρονιά του ’11 λοιπόν ήταν ορόσημο, καθώς μπήκαν οι βάσεις για το σημερινό success story. Ένα story στο οποίο η συνεργασία, το όραμα και η τεχνογνωσία κάνουν «θαύματα». Εξίσου σημαντικό όμως είναι ότι η διοργάνωση καλλιέργησε στο νησί και τον σπόρο του εθελοντισμού, μια νέα αξία για την κουλτούρα του τόπου αυτού.

ΕΙΡΗΝΗ ΖΟΥΡΝΑΤΖΗ: Το Spetses Μini Marathon φέτος γιορτάζει τα δέκα χρόνια από την ίδρυσή του. Σε αυτά τα χρόνια διαρκούς προσπάθειας και βελτίωσης της διοργάνωσης ο αγώνας έχει πάρει παγκόσμιες διαστάσεις, καθώς φιλοξενεί αθλητές από 42 διαφορετικές χώρες και δικαίως έχει χαρακτηριστεί σταθµός στον αθλητικό τουρισµό. Πλέον, η διοργάνωση συγκεντρώνει κάθε χρόνο περισσότερους συμμετέχοντες αλλά και επισκέπτες, με τον πιο πρόσφατο αριθμό να φτάνει τους18.000 ταξιδιώτες στο νησί των Σπετσών, και μάλιστα σε περίοδο off season. Κάνοντας λοιπόν έναν απολογισμό αυτής της δεκαετίας, τι θα άλλαζες και τι θα κρατούσες στο SMM;

MAΡΙΝΑ ΚΟΥΤΑΡΕΛΛΗ: Από την πρώτη ημέρα είχαμε στόχο και όραμα να δημιουργηθεί ένα διεθνές brand name και πιστεύω ότι το έχουμε καταφέρει. Είμαι πολύ πειθαρχημένος άνθρωπος και πιστεύω πολύ στη συνέχεια, στη συνέπεια αλλά και στη δύναμη της ομάδας. Θα κρατούσα λοιπόν την εξαιρετική συνεργασία που είχα από την αρχή με τους κατοίκους των Σπετσών, που δίνουν την ψυχή τους για αυτή τη διοργάνωση, τη σχέση που έχω αποκτήσει με τους συμμετέχοντες, που είμαστε πλέον μια μεγάλη κοινότητα, ειδικά στα social media, και βέβαια τις μοναδικές στιγμές που ζω σε κάθε διοργάνωση.    Αν έπρεπε να κάνω έναν απολογισμό των δέκα αυτών χρόνων, θα έλεγα ότι καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα νέο τουριστικό προϊόν για τη χώρα, τον αθλητισμό τουρισμό καθώς ήμασταν οι πρώτοι που τολμήσαμε να κάνουμε μία διοργάνωση εκτός αστικών κέντρων και εκτός σεζόν που να απευθύνεται σε όλο τον κόσμο. Αν άλλαζα κάτι, αυτό θα ήταν το γεγονός ότι εγώ προσωπικά άργησα να βάλω τον αθλητισμό στην καθημερινότητά μου. Εδώ και έναν χρόνο περίπου κολυμπάω με προπονητές τον Γιάννη Δρυμωνάκο και τον Δημήτρη Κουλούρη κι αυτό μου δίνει φοβερή διαύγεια πνεύματος και ευεξία, κάτι που δεν είχα πριν.

Ε.Ζ.: Τι σημαίνει όμως επιτυχία τελικά σε επαγγελματικό επίπεδο;

Μ.Κ.: Γνώμη μου είναι ότι η επιτυχία έρχεται μετά από σκληρή δουλειά. Εμείς ως εταιρεία έχουμε τιμηθεί με πάνω από 35 διεθνή βραβεία σε αυτά τα δέκα χρόνια, έχουμε πελάτες που μας σέβονται και μας εμπιστεύονται και πλέον δεν υπάρχουν οι διαχωριστικοί ρόλοι πελάτες/χορηγοί/εταιρεία. Όλοι δουλεύουμε από κοινού για την επιτυχία του event. Αυτό για εμένα είναι επιτυχία – να έχεις αναγνώριση και σεβασμό από την ομάδα σου αλλά και την αγορά. Εγώ η ίδια πάντως είμαι άνθρωπος που συνεχώς κινείται και τολμά κι αυτό με έχει ωφελήσει πολύ στον επαγγελματικό στίβο.

Ε.Ζ.: Τι πρέπει να έχει υπόψη της μια γυναίκα που ξεκινά ένα νέο επαγγελματικό εγχείρημα; Πρέπει να τη φοβίζει ένας χώρος ανδροκρατούμενος, όπως αυτός του αθλητισμού;

Μ.Κ.: Δυστυχώς ο αθλητισμός παραμένει ένας ανδροκρατούμενος χώρος, ωστόσο είναι κι αυτό είναι μια μεγάλη πρόκληση. Η συμβουλή μου θα ήταν να παλέψει για τα όνειρά της και να δουλέψει μεθοδικά και συστηματικά. Νομίζω ότι πολύ νέοι σήμερα, επειδή ακριβώς έχουν συνηθίσει τους ρυθμούς των social media ή του Internet, όπου ό,τι θέλεις το βρίσκεις σε κλάσματα του δευτερολέπτου, πιστεύουν ότι έτσι γρήγορα θα φτάσεις και στην επιτυχία. Δυστυχώς η αλήθεια είναι διαφορετική. Όπως στον αθλητισμό λέμε ότι πρέπει να «ιδρώσεις τη φανέλα», έτσι και στον επαγγελματικό στίβο η επιτυχία είναι απόρροια της προσπάθειας και της επιμονής. Προσωπικά πιστεύω ότι ο αθλητισμός είναι ένας συναρπαστικός χώρος και είμαι πολύ ευγνώμων που ο πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και μέλος της Ελλάδας στη ΔΟΕ, Σπύρος Καπράλος, με έχει εμπιστευτεί σε μια Ολυμπιακή Χρονιά και είμαι και στην Επιτροπή Μάρκετιγκ της ΕΟΕ με στόχο να βοηθήσουμε όλοι να βρεθούν όσοι περισσότεροι Έλληνες αθλητές στο Τόκιο φέτος το καλοκαίρι.

Ε.Ζ.: Γιατί επιλέξατε τις Σπέτσες;

Μ.Κ.: Οι Σπέτσες είναι ένα πανέμορφο νησί με εξαιρετικό κλίμα και πολύ μεγάλη προσβασιμότητα. Πέρα από το απαράμιλλο φυσικό τοπίο, οι κάτοικοι των Σπετσών, και ιδιαίτερα ο Δήμος αλλά και οι 360 εθελοντές, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της επιτυχίας του αγώνα και δίνουν μια μοναδική νότα σε κάθε διοργάνωση.

Ε.Ζ.: Spetses Mini Marathon αλλά και Spetsathlon. Δύο αθλητικές διοργανώσεις που με πολλή δουλειά και ακόμα περισσότερη αγάπη έγιναν θεσμοί στα αθλητικά δρώμενα της χώρας, βάζοντας τις Σπέτσες στη λίστα με τους πιο δημοφιλείς προορισμούς αθλητικού τουρισμού παγκοσμίως. Πώς ξεκίνησε η ιδέα, δεδομένου ότι προερχόσουν από μια λαμπρή ακαδημαϊκή καριέρα, και πώς τελικά υλοποιήθηκε;

Μ.Κ.: Ολοκληρώνοντας το διδακτορικό μου στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, είχα αποφασίσει να ακολουθήσω μια ακαδημαϊκή καριέρα διδάσκοντας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο αλλά και σε ιδιωτικά ιδρύματα. Καθώς είχα κάνει τις σπουδές μου στην Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας δούλεψα ως σύμβουλος σε χορηγούς των αγώνων κι αυτό στάθηκε η αφορμή για να ιδρύσω πριν από 11 χρόνια περίπου την Communication Lab. Το Spetses Μini Marathon γεννήθηκε ουσιαστικά ως ένα case study για να δουλέψουμε πάνω στο θέμα του αθλητικού τουρισμού και γι’ αυτό και από την πρώτη χρονιά θέλαμε να χτίσουμε ένα brand με αξίες και στόχους.

Ε.Ζ.: Τι καινούριο να περιμένουμε στο φετινό SMM τον Οκτώβριο;

Μ.Κ.: Δεν θα τα αποκαλύψω όλα ακόμη! Ετοιμάζουμε μια σειρά από mini events για όλους τους συμμετέχοντες και πολλές ακόμη δράσεις και trainings για όλους τους συμμετέχοντες. Τα νέα μας γενικά τα μοιραζόμαστε μέσω των social media, οπότε ακολουθήστε μας στο @communication.lab και @spetses_ marathon και θα τα μάθετε όλα!

Φωτογραφίες:Κοσμάς Κουμιανός

 

 

 

 

 

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα