Καλωσόρισε τον πελαργό: Τι να περιμένεις πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Έχεις αρχίσει να ονειρεύεσαι μαζί με τον σύντροφό σου τη στιγμή που θα κρατάτε στην αγκαλιά σας το μικρό σας νεογέννητο; Αν ναι, τότε καλό είναι να μπείτε και σε φάση προετοιμασίας, ώστε όταν φτάσει η «μεγάλη» στιγμή, το νέο μέλος της οικογένειάς σας να είναι δυνατό και υγιές.

Από τη Σοφία Κωστάρα, Διευθύντρια Σύνταξης infokids.gr

Πάμε, λοιπόν, να δούμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις, πριν ακόμη βρεθείς σε ενδιαφέρουσα, προκειμένου να απολαύσεις μια ήρεμη εγκυμοσύνη, αλλά και το μωρό σου να καταφτάσει με την καλύτερη δυνατή υγεία. Αυτό που σίγουρα είναι απαραίτητο να κρατήσεις είναι ότι δεν ισχύουν τα ίδια πράγματα για όλες τις γυναίκες σε αυτήν τη φάση. Κάποιες θα χρειαστούν μερικούς μήνες ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα για τη σύλληψη και την κυοφορία. Άλλες ίσως χρειαστούν λιγότερους και άλλες περισσότερους. Αυτό δεν έχει καμία σημασία. Ο στόχος είναι πάντα ένας, να φέρεις στον κόσμο ένα υγιές βρέφος.

Ανάλαβε δράση: Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις τον οικογενειακό σου προγραμματισμό, εφόσον αποφασίσατε με τον σύντροφό σου να γίνετε γονείς. Κατάγραψε τα βήματα και άρχισε να σβήνεις, καθώς προχωράς στην εκπλήρωση του καθενός. Διότι μόνο βήμα βήμα θα φτάσεις στον στόχο.

Κλείσε ραντεβού με τον γιατρό σου: Πριν ακόμη μείνεις έγκυος, μίλα με τον γιατρό σου για τη συγκεκριμένη απόφαση. Μαζί θα συζητήσετε για υφιστάμενα θέματα υγείας τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν την εγκυμοσύνη σου. Παράλληλα, θα ζητήσει να μάθει για προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να διαταράξει μια ομαλή κύηση (όπως, για παράδειγμα, η λήψη κάποιας φαρμακευτικής αγωγής).

Τοξικές συνήθειες: Να είσαι ειλικρινής και ανοιχτή με τον γιατρό σου, μια και ο στόχος είναι κοινός. Σε περίπτωση, λοιπόν, που έχεις κάποιες «κακές» συνήθειες (αλκοόλ, κάπνισμα κ.ά.), δεν υπάρχει καταλληλότερο άτομο να σε συμβουλέψει και να σε προστατέψει.

Παίρνεις φυτικά συμπληρώματα; Μπορεί να νομίζεις ότι επειδή είναι φυτικά είναι και υγιεινά. Για την ακρίβεια, πρόκειται για χάπια που παίρνεις συνήθως χωρίς συνταγή γιατρού κι έτσι δεν γνωρίζεις την ακριβή σύστασή τους. Επομένως, δεν γνωρίζεις αν έχουν κάποια επίπτωση στον οργανισμό σου ενώ προσπαθείς να μείνεις έγκυος. Να θυμάσαι ότι αυτή την περίοδο της ζωής σου πρέπει να λαμβάνεις πολύ συγκεκριμένα φάρμακα ή συμπληρώματα, τα οποία θα έχει πρώτα υποδείξει ο γιατρός σου.

Φρόντισε (για) το βάρος σου: Αν έχεις παραπάνω κιλά, διατρέχεις υψηλό κίνδυνο να εμφανίσεις ανεπιθύμητες καταστάσεις κατά την εγκυμοσύνη, όπως κάποια καρδιαγγειακή νόσο, διαβήτη τύπου 2 κ.ά. Επίσης, οι άνθρωποι που έχουν χαμηλότερο του κανονικού βάρος αντιμετωπίζουν εξίσου σοβαρούς κινδύνους για την εκδήλωση διαφόρων προβλημάτων υγείας. Μίλα με τον γιατρό σου, ώστε να σε ενημερώσει σχετικά να σε βοηθήσει να φτάσεις σε ένα επιθυμητό βάρος πριν από την εγκυμοσύνη.

Μάθε το ιστορικό υγείας της οικογένειας: Συγκέντρωσε όσα περισσότερα στοιχεία μπορείς για το οικογενειακό σου ιστορικό. Αυτό είναι πιθανό να αποδειχτεί εξαιρετικά χρήσιμο για την καλή υγεία του νέου μέλους. Ίσως να μην το είχες φανταστεί ποτέ, αλλά το μικρό πρόβλημα στην καρδιά της αδελφής σου ή η δρεπανοκυτταρική αναιμία του θείου σου θα μπορούσαν να επηρεάσουν το παιδί σου. Για να προλάβεις τις δυσάρεστες εκπλήξεις, καλό θα ήταν να ενημερώσεις τον γιατρό σου κι εκείνος με τη σειρά του θα σου παρέχει όλη τη γενετική πληροφόρηση και τη συμβουλευτική που χρειάζεσαι προκειμένου να προχωρήσεις.

ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΕΓΚΥΟΣ

Η πολυπόθητη στιγμή που η ένδειξη στο τεστ εγκυμοσύνης θα επιβεβαιώσει το χαρμόσυνο νέο έφτασε. Μην πανικοβάλλεσαι και μην αγχώνεσαι. Δες παρακάτω τα βήματα που θα σε κάνουν να νιώθεις σιγουριά και ασφάλεια καθ’ όλη τη διάρκεια της κύησης.

1 Επισκέψου άμεσα τον γυναικολόγο σου. Όσο νωρίτερα μπεις στο πλάνο παρακολούθησης, τόσο καλύτερα για εσένα και το μωρό.
2 Δώσε αυξημένη προσοχή στη διατροφή σου. Επίλεξε βιολογικά προϊόντα και ποιοτικές πρώτες ύλες.
3 Άρχισε να παίρνεις τα συμπληρώματα διατροφής που θα σου προτείνει ο γυναικολόγος σου. Είναι μεγάλης σημασίας για την καλή πορεία της κύησης και τη δική σου υγεία.
4 Κάνε τακτικές προπονήσεις, αφού όμως πρώτα ζητήσεις από έναν γυμναστή να σου σχεδιάσει το δικό σου προσωπικό ασκησιολόγιο για αυτή την περίοδο.
5 Φρόντισε να ξεκουράζεσαι όσο περισσότερο μπορείς.
6 Κόψε το αλκοόλ και το τσιγάρο.
7 Περιόρισε την κατανάλωση καφεΐνης και ζάχαρης.
8 Προφυλάξου από εξωτερικούς/ περιβαλλοντικούς κινδύνους.
9 Επισκέψου και γιατρούς διαφορετικών ειδικοτήτων για να λύσεις πιθανά προβλήματα.
10 Διατήρησε την ψυχική σου υγεία. Είναι απαραίτητη για το ξεκίνημα αυτού του συναρπαστικού ταξιδιού, που στο τέλος θα σε φέρει μπροστά σε μια νέα ζωή.