Good For You: Φρέσκα στο πιάτο

Τι θα μαγειρέψεις σήμερα μαμά; Αυτή είναι η κλασική ερώτηση που ακούµε συχνά από τα παιδιά µας. Αυτή η ερώτηση µπορεί να κρύβει την ανάγκη των παιδιών για επιβίωση ή για να απολαύσουν όµορφες γεύσεις, ωστόσο για εµάς τους γονείς κρύβει πολλά περισσότερα. Η µαγειρική στο σπίτι αφορά τη διατροφική µας κουλτούρα, τις διατροφικές µας συνήθειες, αλλά και τις σωστές βάσεις που θα µεταδώσουµε στα παιδιά µας, ώστε να υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες και να γίνουν δυνατοί έφηβοι κι ενήλικες. Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή περιλαµβάνει τα θρεπτικά συστατικά µε τα οποία µπορούν να διατηρούνται, να αναπτύσσονται και να τρέφονται τα κύτταρα του σώµατος του ανθρώπου και είναι ιδιαίτερα σηµαντική για τα παιδιά.

Πράσινη Επιλογή

Τα λαχανικά είναι ο θησαυρός της φύσης και ο πολυτιµότερος σύµµαχος για την υγεία του οργανισµού. Σύµφωνα µε τους ειδικούς, αποτελούν πολύτιµο δώρο, επειδή εξασφαλίζουν την πρόσληψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Αποτελούν τέλεια πηγή βιταµινών, ανόργανων συστατικών, αντιοξειδωτικών και φυτικών ινών, που ενισχύουν το ανοσοποιητικό, καταπολεµούν το οξειδωτικό στρες και προστατεύουν από τις ασθένειες.

Είναι τα λαχανικά µια εύκολη τροφή για τα παιδιά;

Η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά λατρεύουν τα χρώµατα. Και, φυσικά, δεν υπάρχει καλύτερη πηγή χρωµάτων για κάθε πιάτο από τα λαχανικά. Παράλληλα, αυτά προσφέρουν γεύση και θρεπτικά οφέλη. Ωστόσο, ως γονιός πρέπει να δώσεις το παράδειγµα και να χτίσεις διατροφική στρατηγική. Η τέλεια επιλογή για ισορροπημένη διατροφή είναι η µεσογειακή – ελληνική, η οποία έχει αποδειχτεί επιστηµονικά ως η πιο υγιεινή και προτείνεται σε όλες τις χώρες του κόσµου. Αυτό το µοντέλο βασίζεται στα µαγειρεµένα υγιεινά σπιτικά φαγητά, τα οποία βελτιώνουν τη διατροφή των παιδιών και της οικογένειας. Μπες λοιπόν στη δηµιουργική πρόκληση των κανόνων του σπιτικού φαγητού και λάβε υπόψη σου ότι, σύµφωνα µε τον Παγκόσµιο Οργανισµό Υγείας, τα παιδιά χρειάζεται να καταναλώνουν τουλάχιστον 2-3 µερίδες λαχανικά την ηµέρα. Βάλε τη φαντασία σου να δουλέψει. Φτιάξε ιδιαίτερες συνταγές, όπως υγιεινά σάντουιτς µε τυρί και πολύχρωµα λαχανικά ή µπέργκερ µε µπιφτέκι από λαχανικά. Ζήτησέ τους να µαγειρέψετε µαζί καινούργια φαγητά. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ξανά και ξανά θα προσεγγίσεις τις γεύσεις που τους αρέσουν. Είναι στο χέρι σου να εκπαιδεύσεις τα παιδιά σου να τρώνε, κυριολεκτικά, στην υγειά τους!

AΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΙΡΗ