Μπορείτε να μειώσετε το στρες στη δουλειά;

Μήπως έχει καταντήσει το στρες μόνιμο στοιχείο της δουλειάς σας, όπως π.χ. η καφετιέρα στην κουζίνα; Αν ναι, καλωσήρθατε στην… «παρέα» μας. Το στρες στο χώρο εργασίας υπάρχει από τότε που ανακαλύφθηκε και ο …χώρος εργασίας, αλλά μάλλον έχετε δίκιο να σκέφτεστε ότι σήμερα τα πράγματα είναι χειρότερα.

«Η ικανότητα υψηλής απόδοσης στη δουλειά, και άρα και η ανάγκη διατήρησης αυτής της δουλειάς είναι πηγές μεγάλου στρες για τους εργαζόμενους, ειδικά σε μία οικονομία που έχει σκαμπανεβάσματα», λέει η Χάιντι Γκόλετζ, συνιδρύτρια της CareerBliss.

Δεν σημαίνει, όμως, αυτό ότι θα πρέπει να ξοδεύετε 40 και πλέον ώρες την εβδομάδα «κολυμπώντας» μέσα στα νεύρα. Κοινωνιολόγοι από όλο τον κόσμο που μελετούν τη σχέση εργασίας και στρες καταλήγουν στους πέντε ακόλουθους τρόπους μείωσης του άγχους στον χώρο εργασίας.

Μην καμπουριάζετε

Η μαμά σας μάλλον θα σας έλεγε να κάθεστε με ίσια την πλάτη, αλλά σίγουρα δεν ήξερε τις ευεργετικές ιδιότητες αυτής της επιλογής στο χώρο εργασίας. «Η στάση του σώματός σας επηρεάζει την ψυχολογία, και αυτή με τη σειρά της επηρεάζει τη συμπεριφορά», αναφέρει ο Άντι Γιαπ, λέκτορας στο MIT. Σε πειράματα που διεξήγαγε ο ίδιος, βρήκε ότι όταν καθόμαστε σε θέσεις που περιορίζουν το σώμα μας, νοιώθουμε πιο αγχωμένοι και λιγότερο ισχυροί. Σημαντικό επίσης είναι να κάνετε χώρο για να «απλώνεστε» στο γραφείο σας.

Διαβάστε περισσότερα στο www.fortunegreece.com